Drugo more

Otvorena samostalna izložba „Life Is Full of Meaning“ Sare Salamon

Ervin Pavleković

Snimila: Ana Krizanec

Snimila: Ana Krizanec

Izložba okuplja radove koji su nastali u protekle dvije godine kao nastavak serije „Arheološke iskopine“ koja artikulira nestabilnu atmosferu i tenziju u odnosu promatrača, prostora, objekata i materijala



U okviru galerijskog programa udruge Drugo more večeras je otvorena samostalna izložba „Life Is Full of Meaning“ Sare Salamon, umjetničko-istraživački „site-specific“ projekt koji je u formatu mobilne javne instalacije u riječkim i zagrebačkim kvartovima propitivao okvire apsurdnog, ludičkog, nepoznatog, poznatog, fikcijskog i divljeg u javnim prostorima.


Projekt „Arheološke iskopine“ teži transfomirati dio javnog prostora između stambenih zgrada u „arheološku iskopinu“, odnosno objekt s reflektorima i građevinskim materijalom sa skrivenim područjem iskapanja koji svakog dana putuje niz ulicu, jedan metar. Projekt je inače inspiriran novinskim člankom iz britanskog The Guardiana ‘Millennia of human activity’: heatwave reveals lost UK archaeological sites’, prema kojem engleski turizam i znanost cvjetaju pod utjecajem klimatskih promjena i globalnog zatopljenja.





U tematskom smislu izložba se bavi anticipacijom i iščekivanjem, kolektivnim posredovanim iskustvom te svjedočenjem i promatranjem. Anticipaciju pak obilježavaju prostorno-vremenska nesigurnost, nevidljivost izvora nelagode, odsutsvo poznatog, iskrivljeno poznato te udaljenost. Raznim formatima multimedijalna istraživanja pokušavaju utjeloviiti nesigurnu atmosferu i sliku, a uključuju objekte, pokretne slike, svjetlost i „ready-made“.


Kako je o izložbi napisao Marko-Luka Zubčić, “Sara Salamon svojim radom istražuje izdaje medija“. – “Izdaje” ovdje označavaju djelovanja onkraj ili usprkos funkciji; a “mediji” svaki objekt i proces koji služi prijenosu potencijalne informacije ili smisla – svjetlo, snimak, jeka, tijelo, povijest. U svakoj je transmisiji slijepi putnik, i taj višak (ili temelj?) tajnim djelovanjima oblikuje stvarnosti naivno nazvane našima. Rad Sare Salamon moguće je čitati kroz tradiciju spekulativnog materijalizma, koji će, ugrubo, tvrditi da naša semiotička mapiranja kodiraju samo dio stvarnosti te da ono što ostaje nekodirano fundamentalno oblikuje nas i našu stvarnost, pojašnjava


Izložba okuplja radove koji su nastali u protekle dvije godine kao nastavak serije „Arheološke iskopine“ koja artikulira nestabilnu atmosferu i tenziju u odnosu promatrača, prostora, objekata i materijala, pri čemu se nestabilna atmosfera odnosi na performativnost izložbenih objekata i instalacija, koji najčešće jedva primjetno izvode pred publikom.


O autorici


Sara Salamon (1991), Rijeka, diplomirala je na smjeru Medijskih umjetnosti i praksi na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci, a djeluje u poljima različitih umjetničkih praksi, kao vizualna umjetnica, snimateljica i montažerka. U radu, inspirirana kolektivnim divljinama i stvarnosti koja izmiče, najčešće pokušava iznevjeriti medij. Od 2013. do 2022. izlagala je na više skupnih i samostalnih izložbi u Rijeci, Sisku, Zagrebu, Ljubljani, Grazu i Berlinu, sudjelovala je na rezidencijalnom programu MuseumsQuartier Wien u 2022. te kratkom boravku u Bergen Centre for Electronic Art u sklopu Future DiverCities 2019, a sunagrađena je za umjetničke radove na 55. Zagrebačkom salonu i 35. Salonu mladih u Zagrebu.