Diljem Hrvatske

Počeli Šesti dani medijske pismenosti, u školama, vrtićima i knjižnicama bit će preko petsto događanja

Ante Peričić

Ovogodišnje izdanje manifestacije predstavljeno je u Zagrebu



ZAGREB – Šesti dani medijske pismenosti, u sklopu kojih će se odviti više od pet stotina događanja u školama, vrtićima, knjižnicama i drugim ustanovama u preko 130 gradova diljem Hrvatske, započeli su jučer, a predstavljeni su u Zagrebu.


Na konferenciji za novinare, održanoj u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića, predstavljeni su i pobjednički filmovi filmskog natječaja koji se u sklopu Dana održava u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza, Agencije za elektroničke medija i UNICEF-a te su pobjednicima dodijeljene prigodne plakete. Tema filmskog natječaja ove godine bila je ‘Odnosi i prijateljstva ONline i OFFline”, a na natječaj je stiglo rekordnih 77 filmova, što znači da među djecom i mladima vlada veliki interes za ovakve teme.


U osnovnoškolskoj kategoriji pobjedu je odnio film “Online (tanka linija) Offline” autora Pije Jandrić, Iris Huđin i Noe Pirka iz Osnovne škole Čazma. Mentorica je učenicima bila Nikolina Huđber Mesar. U srednjoškolskoj kategoriji pobjedu je odnio film “Realnost” učenika Elektrostrojarske škole Varaždin Ive Osivnik i Jakova Bastelca, uz podršku mentora Tibora Büna, profesora i voditelja Prve školske televizije.


Kritički prosuđivati




– O medijima je važno učiti kako bismo kritički prosuđivali medijske sadržaje kojima smo svakodnevno izloženi. Mediji imaju veliku moć i bez medijske pismenost danas je život nezamisliv i ona bi trebala ući u kurikulume za sve učenike – kazala je učenica Iva Osivnik prilikom preuzimanja plakete.


Na konferenciji su govorili i ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek, državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Ivica Šušak, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović te zamjenica predstojnice Ureda UNICEF-a za Hrvatsku Ana Dautović. Ministrica Obuljen Koržinek istaknula je, između ostalog, da korištenje moderne tehnologije i količina dostupnih informacija mogu izazvati stresne i nepredviđene situacije.


– Zbog toga se javlja i potreba da podržimo ne samo mlade, već i sve naše građane u zdravijem i uravnoteženijem korištenju interneta, ali i u jačanju njihovih vještina prepoznavanja dezinformacija i zaštite od njih – zaključila je ministrica.


Više na mreži


Predstavljeni su i rezultati istraživanja koje je za Agenciju za elektroničke medije i UNICEF provela agencija Ipsos, a koji kažu da 79,2 posto djece i mladih od 16 do 25 godina i 48 posto opće populacije svakodnevno ili više puta tjedno u slobodno vrijeme provede više vremena na mreži nego što je htjelo. Gotovo svaka druga osoba od 16 do 25 godina i svaka četvrta u općoj populaciji osjećala je stres, usamljenost, zavist ili nižu razinu samopouzdanja zbog sadržaja na društvenim mrežama. Pedeset osam posto mladih od 16 do 25 godina i 23,3 posto opće populacije imalo je prilike učiti o medijima. Najčešći izvori informiranja o aktualnim temama su internetski portali, društvene mreže i televizija.


U Rijeci će se u sklopu Dana medijske pismenosti održati dvanaest programa i to u osnovnim školama Srdoči, Belvedere, Centar, Podmurvice, Fran Franković, Kantrida, Pećine, Brajda i Pehlin te u Prirodoslovnoj i grafičkoj školi Rijeka, kao i u Ekonomskoj školi Mije Mirkovića. U program je, između ostalog, uključena i crikvenička Osnovna škola Vladimira Nazora, Osnovna škola Hreljin, Osnovna škola Ivana Rabljanina Rab te fužinska OŠ Ivanke Trohar.