Sjajan dojam

Testirali smo Škoda Karoq SportLine 1.5 TSI. Dojam je da se radi o autu za sva vremena

Edi Prodan

U slučaju upravo ovako posloženog Karoqa može se ustvrditi - riječ je o automobilu za sva vremena



Jedan od većih hitova jedinstvene Zdenke Kovačiček je – »Žena za sva vremena«. Ritmična, pamtljiva pjesma nastala je prije skoro dvadeset godina, a i danas je – baš svježa. Naprosto uvijek ju je lijepo čuti. Ne, nismo je slušali za vrijeme testiranja Škode Karoq SportLine 1.5 TSI, šteta jer ima jako dobar sudio sustav, ali neprestano nam se pojavljivala u mislima. Dok smo promatrali vanjski i unutarnji dizajn, mjerili potrošnju, opipavali kvalitetu plastike, uvijek – žena za sva vremena. Ne, ne uspoređujemo Karoq, niti bismo se ikad to usudili, automobil sa ženom, ali s tom pjesmom svakako da jer – riječ je o automobilu za sve vremena. Iznimna kvaliteta, privlačan dizajn koji ne stari, iznimno niska potrošnja što uvijek može biti i još – niža.


Karoq je odlični kompaktni crossover koji sa svime što donosi zadovoljava i vrlo stroge kriterije. Dimenzije su mu – dužina 4389 mm, širina 1841, visina 1603 mm, dok je međuosovinski razmak 2638 mm.


Iako se nije pretjerivalo s navedenim dimenzijama, volumen prtljažnika od 521 litre ide u red boljih u klasi. I težinu se zadržalo u prihvatljivim granicama jer iznosi nešto manje od 1,4 tone. S obzirom na to da taj parametar itekako utječe na prosječnu potrošnju, pazilo se kako se ne bi pretjeralo. Samim time, prosječna potrošnja iznosi 6,2 litre, što je za jedan snažni benzinac jako dobro. Štoviše, kad se izrazito pazi na potrošnju, a vremena su takva da to većina čini, može se i ispod šest litara.




Testirani Karoq je zahvaljujući snazi od 150 KS, i jako dinamičan, naprosto brz. Do stotinu kilometara stiže za samo devet sekundi, dok mu je maksimalna brzina 210 km/h. Motor ima zapreminu od 1,5 litara, a i podatak kako ima četiri, a ne danas jako raširena tri cilindra mnogima će se dopasti.


Hvalimo svakako i paket »sport line« jer jednom u osnovi vrlo jednostavno dizajniranom automobilu daje notu posebne privlačnosti, pa je jasno kako i zbog toga njegov dizajn – traje. Poznato nam je to već nekoliko godina, a još je jasnije postalo nakon što je nedavno osvježen. U unutrašnjosti dizajniran je kao i velika većina ostalih Škodinih automobila, a za svaku je pohvalu i kvaliteta plastike, kao i ostalih ugrađenih materijala.


I vozi se jako sigurno. Ima dobro podvozje, odlično »drži cestu«, a i kad ga se stavi u najtemperamentnije kušnje, bez pogovora odgovara vašim željama. Sve jako dobro prati i evergreen Volkswagen grupacije, automatski DSG mjenjač kojim se može i poluautomatski upravljati, što je posebno zanimljivo kad se odlučite brzo, ili jako brzo savladavati naglašene, zavojite uspone.


Bazna cijena Karoqa s automatskim, DSG mjenjačem je 256 tisuća kuna, no predviđeno je i »bezbroj« dodataka, tako da nije teško stići ni do 300 tisuća kuna. Može se u toj zoni itekako dvojiti i uspoređivati, no jasno je kako ovolika razina kvalitete i atraktivnosti, primjerice naplaci su bili dimenzija 18 cola, ne može biti mnogo povoljnija. K tome, ostane li se i u »bazi«, apsolutno vam ništa neće nedostajati. Jednostavno, kao što smo rekli na početku: Karoq za sva vremena.