Linija

Mlada Riječanka Petra Vranić ima svoj brend. Nastao je iz njezine ljubavi prema umjetnosti

Sandy Uran

Foto: Privatna arhiva

Foto: Privatna arhiva

Ta je ljubav ipak došla prije one prema modi. Volim estetiku i vizualnu umjetnost, a moda mi je poslužila kao dobar način dijeljenja mojih kreativnih ideja s drugima

Riječka studentica ekonomije Petra Vranić svoju je kreativost pretočila u modni brend Linija. U razgovoru za naš list otkrila nam je kako je ušla u dizajnerske vode, kako gleda na ekološki pristup modi te kakve su joj želje za budućnost. Pritom nam je otkrila i kako je na YouTubeu dostupna lijepo osmišljena modna priča na snijegu u kojoj je moguće pogledati njezine prepoznatljive kreacije.


Single line slikanje


Prvo je pitanje vezano za sam početak vašeg kreativnog stvaralaštva. Kako ste krenuli u svijet mode, što je tome kumovalo?


– Linija je prije svega nastala iz moje ljubavi prema umjetnosti. Moglo bi se reći da je ta ljubav ipak došla prije one prema modi. Volim estetiku i vizualnu umjetnost, a moda mi je zapravo poslužila kao dobar način dijeljenja mojih kreativnih ideja s drugima.


Što vas je inspiriralo za vaš najpoznatiji crtež glave koji se nalazi na vašim majicama, ali i na dasci za rezanje?


– Još u srednjoškolskim danima sam pod satom ispunjavala svoje bilježnice raznim single line likovima. Single line, odnosno slikanje ili crtanje u jednome potezu, bez odvajanja kista ili olovke, je tehnika koja me osvojila na prvi pogled, a lica, odnosno glave, su mi najdraži motiv.


Krajem 2018. godine single line čovječuljke sam s papira preselila na platno, odnosno počela sam amaterski slikati akrilnim bojama. Do sada sam naslikala nešto više od dvadeset slika, neke su još kod mene, a neke krase zidove mojih prijatelja ili poznanika. U središtu svih mojih slika nalaze se single line figure, odnosno glave poput one koja se nalazi na mojim majicama. Glava koja se nalazi na mojim majicama prebačena je s platna u grafiku uz pomoć Saše Krepelnika te mi je zapravo u trenutku nastanka Linije slika iz koje smo izvukli tog čovječuljka bila najdraža.


petra_vranic

Foto: Privatna arhiva


Riječki proizvod


Koliko vam je važno da tkanina na kojoj je otisnut vaš crtež bude od prirodnih materijala?


– Pri odabiru tkanine prvenstveno mi je bitna udobnost i namjena. Naprimjer, majice kratkih rukava napravljene su od 100 posto pamuka, dok su majice s kapuljačom napravljene od felpe kako bi bile ugodne i pogodne za nošenje u hladnijim vremenskim uvjetima. Također, važno je i da tkanina dobro podnosi sitotisak kako bi se kupcu jamčila kvaliteta odjeće. Nedavno sam započela i s ručno oslikanim košuljama koje se šivaju u Rijeci.


Pri odabiru materijala sam također gledala na udobnost i kvalitetu, te koliko je tkanina pogodna za oslikavanje. S obzirom na to da pamuk najbolje podnosi boje za odjeću, košulje se šivaju od popelina s visokim postotkom pamuka. Dakle, da sumiram, važno mi je da moja odjeća bude od prirodnih materijala koliko je to moguće. Naglasak prvenstveno stavljam na ugodnost tkanine i kvalitetu podloge za dizajn koji se otiskuje na istu.


Kako gledate na recikliranje odjeće i kakav je vaš stav prema ekološki osviješćenom modnom trendu?


– Recikliranjem odjeće smanjuje se količina otpada na deponijima, proizvodnja stakleničkih plinova i štedi se energija, što se tu ima ne voljeti? Drago mi je da zbog sve većeg buđenja svijesti biti ekološki osviješten znači biti in. Nastojim se informirati što više mogu oko »eco aware« pristupa modi te zapravo radim na tome da se svi proizvodi počnu šivati u Rijeci zbog lakše kontrole inputa i radnih uvjeta u kojima je output proizveden.


Za sada će košulje i kratke majice iz proljetne kolekcije biti s riječkog podneblja, a nadam se da ću do sljedeće zime doći do dogovora o hoodie majicama koje su proizvedene u Hrvatskoj. Pri odabiru pakiranja za slanje svojih kreacija također sam odabrala eco-friendly varijantu koja se može kompostirati ili ponovo upotrijebiti.


Foto: MARIO SMOKOVIĆ (PHOTOSSMOK)


Ljubiteljica “neboja”


Je li se vaš osobni modni stil razlikuje od onoga što vi stvarate ili kreirate upravo ono što biste i sami nosili, odnosno možda i nosite?


– Volim nositi svoje kreacije i zapravo nikad ne bih izbacila na tržište nešto što i sama ne bih nosila. Imam dosta fluidan stil, tako da mislim da se sve lako uklapa u njega.


Kakva je vaša priča vezano za boje, što vam one predstavljaju i imate li neku omiljenu boju ili možda neboju kao što su crna ili bijela?


– Mene ćete jako rijetko vidjeti da nosim neku boju, uglavnom nosim upravo neboje. Kad bih morala izdvojiti neku boju kao najdražu, to bi vjerojatno bila baby roza. Vjerujem da je moj odnos s bojama vidljiv i kroz moje kreacije, s obzirom na to da nema šarenila. S bojama sam »u lošem odnosu« samo prilikom odijevanja, dok smo si prilikom slikanja i općenito kroz druge životne situacije »na ti«.


Foto; MARIO SMOKOVIĆ (PHOTOSSMOK)


Ostvareni ciljevi


Tko sve voli nositi vaše kreacije?


– Prema statističkim podacima koje nudi Instagram, Liniju prati podjednak broj muškaraca i žena. To su uglavnom adolescenti i mladi odrasli ljudi, ali mislim da moda ne poznaje dob. Dokaz tome je i činjenica da je moj prvi kupac bio upravo gospodin koji je nedavno navršio 51 godinu i željno iščekuje novu kolekciju. Valja naglasiti da su mi u ovoj cijeloj priči prijatelji najveća potpora, pa tako i oni rado nose moje kreacije, a nerijetko ulaze i ulogu modela za moj brend, na čemu sam im jako zahvalna.


U kojoj mjeri i na koji način ova koronavirusna kriza utječe na vas u pogledu razvijanja poslovanja i plasiranja vaših kreacija na tržište?


– Situacija uzrokovana pandemijom koronavirusa definitivno je dovela do smanjenja kupovne moći potrošača, međutim, ja sam Liniju pokrenula krajem rujna prošle godine, točnije 30. rujna 2020. godine, tako da zapravo ne znam kakva bi potražnja bila u normalnim okolnostima.


S obzirom na to da je moj brend nastao usred koronakrize, nemam podatke s kojima bih mogla usporediti poslovanje prije, za vrijeme i nakon pandemije. Sigurna sam da bi potražnja u normalnim okolnostima bila još i bolja, međutim ne mogu se žaliti ni na sadašnju situaciju. Prilikom postavljanja cijena i vlastitih očekivanja bila sam svjesna da se ne samo Hrvatska, već cijeli svijet nalazi u krizi, pa mi je, vjerujem, i to pomoglo pri određivanju realnih kratkoročnih ciljeva koje sam do sada i ostvarila.


Foto: Petra Vranić


Slaba na čizme i tenisice


Može li se odjeća s vašim modnim brendom pronaći samo u online prodaji ili imate i neki drugi izvor prodaje?


– Za sada se moja odjeća može naručiti isključivo online. Trenutačno se u krojačkom studiju N na Vežici šivaju i košulje iz nove kolekcije te će neke od njih biti tamo i izložene kako bi ih potencijalni kupci mogli vidjeti uživo prije negoli se odluče za kupnju.


Kako biste definirali vaše viđenje podjele na žensko i muško u pogledu modnih odjevnih predmeta?


– Drago mi je da ste postavili ovo pitanje, mislim da se u Hrvatskoj rijetko komentiraju ovakvo progresivne teme i doista je osvježenje da nekoga zanima mišljenje o tome.


Osobno svoje kreacije ne dijelim na muške i ženske, nigdje na profilu Linije nećete pronaći te izraze, jer mislim da nema potrebe za takvim odvajanjem. Također, mislim da su ljudi kojima se moj brend sviđa generalno neopterećeni takvim stvarima. Neka svatko nosi ono što želi i ne viri u tuđe ormare!


Što je vama osobno modni fetiš, na što se »slabi«?


– Slaba sam na dobre cipele, točnije čizme i tenisice. Volim kad majica ili jakna paše uz ono što osoba ima na nogama, pa i sama uvijek nastojim uskladiti taj neki gornji i donji dio outfita.


Foto: MARIO SMOKOVIĆ (PHOTOSSMOK)


Odjenula bih Peggy Gou


Kad biste napravili listu »must have« odjevnih predmeta milenijaca, mladeži 21. stoljeća, što bi se po vama svakako našlo na toj listi?


– Mislim da bi se na listi must have odjevnih predmeta mladeži 21. stoljeća našle neobične i/ili vintage tenisice. S Nike tenisicama se ne može pogriješiti, sad su Jordan 1 mega popularne. Osim toga i military čizme, šareni pleteni džemperi, basic komadi u nude bojama ili nebojama, sportska odjeća, široke hlače i vintage torbe ili slični dodaci. Lista je duga i stvarno se brzo mijenja, a ja nisam neka stručnjakinja, samo sam istaknula što najčešće vidim da milenijalci nose.


Kakvo je vaše viđenje dress-codea, poštujete li ga?


– Generalno nemam problem s dress-codeom ako pravila nisu temeljena na seksističkim ili zastarjelim razmišljanjima, nisu uvredljiva i ne ograničavaju uvelike osobni stil. Ne mogu se sjetiti kad sam posljednji put bila u nekoj ustanovi ili na događaju gdje je dress-code istaknut, tako da ga nisam imala ni prilike prekršiti.


Kad biste imali priliku odjenuti neku hrvatsku ili svjetski poznatu glumicu ili pjevačicu, tko bi to bio?


– Iskreno ne mogu izdvojiti neku glumicu ili pjevačicu koju bih rado odjenula, ali da mogu birati, od svih ženskih poznatih ličnosti najradije bih odjenula Peggy Gou (DJ). Volim njezinu glazbu i cijelu vibru koja okružuje nju i sve što radi.


Foto: MARIO SMOKOVIĆ (PHOTOSSMOK)


Uskoro nova kolekcija


Nose li vaši roditelji ili članovi obitelji vaše kreacije?


– Moja mama i mlađi članovi šire obitelji rado nose moje kreacije. Smiješno je što me otac baš neki dan pitao za majicu, a njegova veličina je odavno rasprodana, pa sad čeka novu kolekciju koja ubrzo izlazi.


Za kraj razgovora recite nam što biste željeli ostvariti u nadolazećem razdoblju, koje su vam ambicije i želje?


– Kao što sam prethodno spomenula, radim na novoj kolekciji i želja mi je da bude jednako dobro prihvaćena kao i ovaj trenutačni dizajn ili eventualno još i bolje. Također se nadam da ću osmisliti ili biti pozvana sudjelovati na nekim zanimljivim projektima. Samo da je inspiracije, umrežavanja i rada i sve će biti ok.