Tijelo bez kolesterola ne može opstati

10 načina da smanjite kolesterol

Life

Foto: Pexels

Foto: Pexels

Gotovo se svaka osoba barem jednom tijekom života zapita kako sniziti kolesterol bez lijekova. Doznajte kako smanjiti povišenu razinu kolesterola u krvi.



Kolesterol je sastavni sastojak krvi. Većina naših omiljenih namirnica obiluje zasićenim mastima koje su ujedno najgora vrsta masti koja postoji. Zasićene masnoće većinom dolaze iz životinjskih namirnica te ih naše tijelo pretvara u kolesterol koji blokira arterije i uzrokuje bolesti srca.


Kolesterol je sastavni dio stanične membrane i steroidnih hormona. Tijelo bez kolesterola ne može opstati, međutim u velikim količinama on može biti itekako štetan. Bitno je napomenuti kako razlikujemo dvije vrste kolesterola HDL dobri kolesterol i LDL loši kolesterol. Visoka razina LDL odnosno lošeg kolesterola može uzrokovati bolesti srca i krvnih žila te moždani i srčani udar.


Kako smanjiti povišeni kolesterol u krvi bez lijekova? Za početak, smanjite unos zasićenih masnih kiselina. Zasićene masti povećavaju količinu kolesterola u krvi, a uglavnom ćete ih pronaći mesu. Gotovo svi mesni proizvodi imaju vrlo visok udio zasićenih masnoća.




Tu spadaju kobasice, komercijalni hamburgeri, jaja, maslac, mlijeko i mliječni proizvodi. Čuvajte se i palminog ulja, koje se naširoko koristi u proizvodnji hrane. Kokosovo ulje također sadrži zasićene masne kiseline. Ne zaboravite da su kroasani i mnogi drugi pekarski proizvodi također bogati zasićenim masnim kiselinama.


S druge strane, potrebno je povećati unos mono-nezasićenih masnih kiselina i omega-3 masnih kiselina. Mononezasićene masti nalazimo u maslinovom ulje, orahovom ulju ili repičinom ulje te avokadu. Te masti smanjuju razinu LDL kolesterola (loš kolesterol), a ne utječe na količinu HDL (dobar kolesterol).


Omega-3 masne kiseline sprječavaju zgrušavanje krvi i srčane bolesti. Namirnice bogate omega-3 masnim kiselinama su: losos, sardina, skuša, pastrva, inćuni, svježa tuna, bademi, orasi, lanene sjemenke, chia sjemenke, maslinovo ulje, riblje ulje, soja, špinat, ulje avokada, alge, bundeva, cvjetača.


 


Cijeli članak pročitajte na Krenizdravo.hr.