TZG ZADRA

Rast posjetitelja i noćenja potvrđuje da Zadar živi turizam cijele godine

Nikolina Lucić

Foto: M. KOMINA

Foto: M. KOMINA

Za Zadar je važno istaknuti kako, koliko god bio popularna ljetna destinacija, jednako snažno raste i u periodima pred i posezone, naglasila je to Iva Bencun direktorica Turističke zajednice grada Zadra



Iza nas je još jedna špica turističke sezone. U Zadru je uvijek obilježena velikom posjećenošću te šušurom koji se sreće samo ljeti.


Dolazi, kao i svakog ljeta, praćena visokim temperaturama, ali i sve većim brojem posjetitelja. Godinama, takva situacija buja polako ali sigurno, dovodeći do sve većeg nesrazmjera u turističkim tokovima tijekom cijele godine.


No iako nekoliko najtoplijih mjeseci Zadrani moraju svoj grad dijeliti s najviše turista, cijela se kalendarska godina polako pretvara u turističku.


Uvertira u blagdane




– Prateći sezonu do sada sve protječe u skladu s najavama i očekivanjima. U odnosu na prošlu godinu imamo blagi rast broja posjetitelja i, ono što je svakako još pozitivnije, veći broj noćenja što je znak da gosti ostaju dulje u Zadru te da imaju interesa i razloga za to, kaže direktorica Turističke zajednice grada Zadra Iva Bencun.


Za Zadar je važno istaknuti kako, koliko god bio popularna ljetna destinacija, jednako snažno raste i u periodima pred i posezone. Naglasila je to i Bencun, dodavši da u Zadru već dulje vrijeme posjetitelji dolaze i zadržavaju se već od kraja ožujka do kraja listopada.


– Vremenske prilike su tada isto jako povoljne s ugodnim temperaturama tako da gosti baš uživaju. Doživljaji koji se nude su više aktivne prirode i uključuju sve prirodne ljepote kojima je Zadar okružen. Što se tiče manifestacija i one to prate pa imamo, na primjer, zadarsku “Koku” čiji organizatori kroz specifičan oblik promocije jedrenja nastoje uključiti ne samo profesionalce, već ciljaju baš amatere kako bi ih upoznali s ljepotama boravka na moru.


Uskoro nam slijedi i proslava Dana grada Zadra koji otvara ulazak u blagdansko razdoblje pa smo u pripremama tog programa koji uvijek privuče i posjetitelje iz drugih krajeva Hrvatske. Inače su nam posjetitelji iz Hrvatske na visokom trećem mjestu po brojnosti, pojasnila je Bencun.


No ne libi se govoriti i o problemima s kojima se u gradu susreću zbog kontinuirano rastućeg turizma.


– Cjenovno smo u rangu konkurenata, što kvalitetom itekako trebamo opravdati, kako si, dugoročno, cjenovnom politikom, ne bismo štetili, nadovezuje se Bencun.



Iva Bencun. Foto: L. JELIČIĆ

Cijena opravdava kvalitetu


– S obzirom na to da koristimo IQM sistem praćenja recenzija stranih posjetitelja točno znamo da je taj omjer još uvijek dobar i prihvatljiv, ali uz napomenu da se to prvenstveno pokazalo u objektima, smještajima i aktivnostima koji nude kvalitetu.


Dakle, ono što već duže vremena ponavljamo je da cijena nije previsoka, ako je prati kvaliteta, rezimirala je Bencun, istaknuvši kako otvorenje luksuznih hotela u Zadru i okolici pomaže u “spuštanju na zemlju” kada se govori o cijenama u turizmu te realnijem pogledu na razlike u turističkoj ponudi.


– Sada ću se osvrnuti na banalniju stvar, ali koju svi uzimamo za mjerilo – kava u novootvorenom hotelu je oko dva eura. Kod formiranja cijene ne uzima se u obzir samo potrošni materijal, već i usluga, lokacija, potpuni doživljaj. Cijena može biti viša, ali i usluga i cijeli doživljaj to mora pratiti, pojasnila je.


Na nacionalnoj se, pa tako i lokalnoj razini, turizam promatra ne samo kao izvor ekonomskog dobitka, već i kao subjekt koji uvelike utječe na svakodnevni život u gradu.


Kada se govori o održivom upravljanju destinacijom puno je pitanja o tome kako bi se turizam u budućnosti trebao odvijati te kako bi on trebao biti kvalitetniji. Plan upravljanja destinacijama zadatak je lokalnih turističkih zajednica kako bi se na temelju dubinskih analiza, odredila nosivost destinacije i izradio Plan upravljanja, koji bi bio održiv.


– U izradi je Plan upravljanja destinacijom koji bi trebao biti spreman tijekom studenog, a svakako će biti i objavljen javno kako bi svi zainteresirani mogli dati primjedbe i sugestije, zaključila je Bencun.



Zadarska “Koka” na specifičan način promovira jedrenje. Foto: L. JELIČIĆ