Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 29° 3
Sutra: 29° 29° 3
17. srpnja 2019.
Nije jednostavno, ali...

TIHI UBOJICA Kako se riješiti stresa? Donosimo pet savjeta koje svatko može lako usvojiti

Foto Pixabay.com
Foto Pixabay.com
Autor:
Objavljeno: 16. rujan 2018. u 7:59 2018-09-16T07:59:12+02:00

Stres je jedan od najvećih neprijatelja suvremenog društva, toliko prisutan da često prolazi "ispod radara", a njegove posljedice mogu biti kobne za zdravlje. Donosimo pet jednostavnih savjeta kako ga se riješiti.

Umorni ste i razdražljivi? Osjećate napetost? Ne možete spavati? Jedete više ili manje nego obično? Ako imate neki od ovih simptoma ili pak većinu, velika je vjerojatnost da patite od stresa. U tom slučaju niste iznimka, već dio široko zahvaćenog pravila. Naime, porazne statistike tvrde kako oko 80 posto stanovnika zapadnih zemalja osjeća stres u barem jednom segmentu svog života.

Ono što u samom startu valja razlučiti jest da stres sam po sebi nije neprirodna reakcija. On može biti produktivan u određenim prilikama kada nam, u situaciji velikih iskušenja, daje dodatnu količinu energije koja pomaže u izvršavanju zadatka.

Unatoč tome, suvremeni način života na svakodnevnoj nas bazi bombardira većim ili manjim preprekama zbog čega je količina stresa kontinuirano postojana, a posljedice na naš sustav mogu biti kobne. Nije rijetkost da se osobe naprosto naviknu na takvo stanje i s njime „normalno” žive, no ne kaže se zalud da je stres „tihi ubojica”. Njegovi su učinci na naš sustav, ako ih pravovremeno ne saniramo, često pogubni.

Dugoročna izloženost stresu koja prerasta u kronični stres može imati utjecaj na razvoj kardiovaskularnih problema, povišenog tlaka, moždanog ili srčanog udara. Stres oslabljuje naš imunološki sustav čime postajemo podložniji upalama i infekcijama, remeti rad probave što može imati dugoročne učinke na crijeva, a nije pošteđen ni na dišni sustav, naročito ako osoba pod stresom pati od astme.

Kako biste se zaštitili od razvoja kritičnih stanja organizma do kojih dovodi stres, ali i općenito živjeli kvalitetnije, mirnije i sretnije, donosimo vam pet savjeta kako ga se riješiti ili makar smanjiti njegov utjecaj na vaš život.

Smanjite količinu obaveza

Razmislite dobro koje su vam stvari uistinu važne u životu i koje prvenstveno vama donose boljitak te se njih držite. S druge pak strane, udaljite se od sitnijih preokupacija koje vam nisu presudne, a pune vam raspored i misli te vas time prisiljavaju da većinu stvari obavljate na koncu polovično, nezadovoljni i pod – stresom.

Nije sastanak sa svakim poznanikom jednako bitan, nisu sve tuđe želje jednako važne, nije svaki posao koji vam je ponuđen nužno prihvatiti. Odvažite svoje prioritete i odlučite što vam je uistinu bitno te se na to usredotočite. Time ćete smanjiti nepotrebne distrakcije koje vas opterećuju, a ne donose vam nikakvu dugoročnu korist.RazgovarajteNemojte sav teret koji nosite ostavljati na svojim leđima.

Svaki se problem čini većim ako ste u njemu sami stoga ne dozvolite da s prijateljima i obitelji ne dijelite svoje brige i dnevne događaje. Osim što će vam biti lakše, drugi vam mogu pomoći savjetom ili sagledavanjem situacije iz druge perspektive. Time ćete razviti bliskiji odnos s ljudima, osjećat ćete se bolje i lakše ćete se nositi sa svakodnevnim životom.

Kada postane preteško, usmjerite se na nešto drugo

Inzistiranje na problemu nije uvijek ključ do njegova rješenja. Ako ne vidite izlaz, maknite se na neko vrijeme od izvora svoje brige i posvetite nečemu što volite i u čemu ste dobri. Time ćete povratiti samopouzdanje, dobro raspoloženje i snagu, a s tim saveznicima jači ste borbi protiv teškoća.

S druge pak strane, u stanju slabosti i malodušnosti male su šanse da možete učiniti nešto drugo osim upasti u još gore prilike. Stoga njegujte stvari i aktivnosti koje vas vesele, one su čuvari vašeg stabilnog tjelesnog i mentalnog stanja.

Vježbajte

Od starih je Grka poznato da se u zdravom tijelu nalazi i zdrav duh. Odvojite barem sat vremena dnevno na jednu fizičku aktivnost jer svaki oblik vježbanja, bilo da je riječ o hodanju ili konkretnom treningu, bitno smanjuje opterećenje i anksioznost koju osjećate time što pomaže mozgu otpustiti hormone zbog kojih se tijelu osjeća bolje i snažnije.

Izuzev toga, većina poslova u suvremenom svijetu, ograničena je na jednu pozu zbog koje tijelo postaje ukočeno i zgrčeno. Oslobodite vlastite mišiće, razgibajte i umorite različite dijelove tijela – mozak će vam biti zahvalan.

Potražite pomoć

Ako sami ne vidite kraj, dopustite nekom drugom da vam pomogne. U slučaju da to ne mogu vaši bližnji, okrenite se stručnoj pomoći. Nema razloga za osjećaj slabosti ako ste voljni potražiti pomoć, slabost je znati da vam je dostupna, a ne učiniti ništa po tom pitanju te prepustiti svoj život silama koje vas uništavaju, tjelesno, mentalno i duhovno.

Ako nemate novaca da potražite pomoć privatnog psihologa, i dalje nemate izgovor. Postoje razna savjetovališta i udruge koje nude besplatnu i stručnu pomoć, a ako niste sigurni odakle krenuti, usmjeriti vas može i vaš doktor opće prakse.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka