Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: °
Sutra: ° °
20. listopada 2019.
Vodstvo bez stresa

Kronični stres strašno utječe na vaš posao: Uz nekoliko savjeta, postanite bolji menadžer i šef

FOTO/Flickr
FOTO/Flickr
Autor:
Objavljeno: 13. rujan 2019. u 19:14 2019-09-13T19:14:03+02:00

Ponekad je teško pronaći razliku, ali u mnogim se slučajevima akutni stres pretvara u kronični

Doktorica Nadine Greiner je objavila knjigu naslova "Stress-Less Leadership" u kojoj je objasnila razliku između akutnog i kroničnog stresa. Akutni stres se odnosi na stres kojeg osjećamo nakon što smo se posvađali s  kolegom na poslu ili nam je dan na poslu bio jednostavno loš.

Glavna karakteristika akutnog stresa je njegova kratkotrajnost. Za razliku od akutnog, kronični stres je konstantan i rezultat je konstantne simulacije odgovora tijela na stres.

Ponekad je teško pronaći razliku, ali u mnogim se slučajevima akutni stres pretvara u kronični. Tijelo je pripremljeno za suočavanje s kratkotrajnim akutnim stresom i može se brzo prilagoditi i oporaviti. No, kada se stres ponavlja i u trajanju je sve duži, ima značajne posljedice na organizam čime automatski smanjuje produktivnost i sposobnost vođenja ljudi. 

Greiner piše da izdvojimo nekoliko minuta i odgovorimo na ključna pitanja:

  • - ulazite li u svakodnevni sukob s određenim zaposlenikom na poslu?
  • - osjećate li stalni pritisak u radu?
  • - osjećate li se konstantno neadekvatnima na radnom mjestu voditelja?

Ako su vaši odgovori potvrdni na bilo koje pitanje, vjerojatno prolazite kroz kronični stres. Kao voditelj, menadžer ili šef na poslu, uzročnici vašeg stresa su različiti od onih kroz koje prolazi opća radnička populacija. Prema Centru za kreativno vodstvo, postoji njih nekoliko za koje se zaključilo da su učestali.

Pokušavate napraviti više u kraćem vremenu

Pokušavate li često napraviti više s manje i to još u što kraćem vremenu? Možda ste odlučili proširiti poslovanje na dodatnu lokaciju, ali trenutno vam budžet to ne dozvoljava. Čak i ako imate dovoljno sredstava, nemate vremena. Da biste se nosili s ovakvim pritiscima, potrebno se fokusirati. Koncentrirajte se na planiranje, organizaciju i prioritete. Određena ponašanja poput definiranja očekivanja prema nekom zadatku i držanje rasporeda, može pomoći. S povećanim fokusom, stres uzrokovan radom na teškom zadatku, može se smanjiti. Još bolje, budući stres prema nadolazećim zadacima se ovim načinom može smanjiti, pa čak i ukloniti, piše Entrepreneur.

Nošenje s negativnim aspektima odnosa

Snažne veze i odnosi su ključ za uspješan biznis. Slabije veze između vas i vaših zaposlenika mogu imati više negativnih posljedica. Pokazuju da se smanjuje zadovoljstvo poslom i povećava stres i depresija. Slabije veze s ljudima s kojima radite mogu imati utjecaj i na zahtjeve kupaca i usluge, što predstavlja domino efekt. Kada su veze slabe, projekti i inicijative mogu patiti do granice ugrožavanja kompanije i njezinog statusa na tržištu. Izgradnja kvalitetnih veza traži određene vještine i stalnu pažnju. Warren Buffet je jednom rekao: "Potrebno je dvadeset godina da se izgradi reputacija i tek minuta da se ona sruši". Veze između vas i vaših zaposlenika se mogu poboljšati učenjem o tome kako bolje organizirati rad djelatnika i efektivno se nositi s konfliktima. U tome vam može pomoći i organizacija team-buildinga na radnom mjestu.

Natjecanja i manjak timskog rada kod zaposlenih

Takozvani "otrovni radnici" su vrlo česti na radnom mjestu, a dolaze i u različitim oblicima. Jedna vrsta su suradnici koji su nastrojeni previše natjecateljski. Oni imaju snažnu potrebu da se izdignu nad ostalim zaposlenicima i to vrlo često na njihovu štetu. Postoji li na vašem radnom mjesto onaj stalni ulizica, koji se ulizuje i na štetu kolega? Ostali "otrovni radnici" uključuju i one lijene koji ne doprinose timskom radu već se oslanjaju na druge i tako "provlače" kroz posao. U oba slučaja, rezultati mogu biti poražavajući i povećati razinu stresa i kod vas i kod ostalih radnika. Entrepreneur prenosi da postoji 54 posto veća šansa da netko od radnika da otkaz, ako se timu od dvadeset ljudi priključi neki od navedenih radnika, prenosi Entrepreneur.

Laissez-faire

Slab nastup stresor je koji utječe i zaposlene i menadžere. Nažalost, mnogim nadređenima je rješavanje ovog problema na dnu dnevnih zadataka. Sve dok zaposleni prate protokol i pravilnik kompanije, mnogi menadžeri prihvaćaju stil vodstva laissez-faire. Poslovni prenosi da je ovaj stil vodstva temeljen na pristupu: “Pustite neka svatko čini što želi i neka sve ide svojim tokom”. Iako bi neki problemi trebali biti riješeni putem odjela Ljudskih resursa, većini bi ipak trebao pristupiti menadžer postavljajući jasna očekivanja, osiguravajući kvalitetan trening i motivirajući zaposlenike.

Nerazumni kupci i klijenti

Svi smo čuli onu staru da je "kupac uvijek u pravu" stoga se ponekad teško suočavati s kupcima i klijentima. Ali, oni imaju moć da skrenu fokus poslovanja i uzrokuju ogroman stres. Najveći uzročnik stresa kojem vas izlažu su njihovi nerazumni zahtjevi i potraživanja. Najuspješnije kompanije ne samo da rade u skladu s potrebama klijenata već iste i premaše. Fokusiraju se na najmanje detalje i kreiraju kulture koje klijenta/kupca stavljaju u centar svega. Kada su zahtjevi kupaca preveliki, naprave svojevrsni "pushback" i okrenu se traženju alternativnih rješenja.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.