Ponedjeljak, 21. svibnja 2012.
Protuupalni učinak omega 3 kiselina

Konzumiranjem ribe do zdravijih crijeva

Foto: M. GRACIN
Foto: M. GRACIN
Autor: HINA
Objavljeno: 1. veljače 2012. u 12:46

Dok se u slučaju žena utvrdila veza konzumiranja ribe i pojave crijevnih polipa, kod muškaraca to nije bio slučaj i znanstvenici za to za sada nemaju objašnjenja osim da je za pozitivne učinke kod muškaraca možda potrebno da pojedu veće količine ribe

Žene koje tri puta tjedno jedu ribu imaju niži rizik od pojave crijevnih polipa koji se mogu pretvoriti u rak u odnosu na žene koje jedu ribu manje od jednom tjedno, pokazalo je američko istraživanje.

Istraživanje koje je obuhvatilo više od pet tisuća osoba nije dokazalo da morska hrana štiti od pojave polipa, a nije pokazalo ni da konzumiranje istih količina ribe kod muškaraca rezultira smanjenjem rizika od pojave polipa.

Ranija istraživanja na životinjama pokazala da omega 3 masne kiseline iz riba smanjuju rizik pojave raka debelog crijeva i rektuma.

Znanstvenici smatraju da omega 3 masne kiseline imaju protuupalnu učinak u crijevu, poput aspirina, i time se spriječava pojava polipa.

U okviru istraživanja koje je provelo Sveučilište Vanderbilt u Nashvilleu analizirane su prehrambene navike oko 5.300 osoba koje su podvrgnute kolonoskopiji. Nakon toga odvojeno su proučeni rezultati za žene i muškarce.

Tim je usporedio prehrambene navike 1.400 žena koje nisu imale polipe s 456 kojima je pretragom otkriveno da imaju polipe. Utvrđeno je da je veći postotak žena s polipima bio u skupini koja je jela najmanje ribe (njih 23 posto) dok je u skupini koja je jela najviše ribe njihov postotak pao na 15. Iz tog istraživanja proizlazi da su žene koje su jele najviše ribe imale 33 posto manje izglede da im se pojave crijevni polipi.

Dok se u slučaju žena utvrdila veza konzumiranja ribe i pojave crijevnih polipa, kod muškaraca to nije bio slučaj i znanstvenici za to za sada nemaju objašnjenja osim da je za pozitivne učinke kod muškaraca možda potrebno da pojedu veće količine ribe.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu American Journal of Clinical Nutrition.

Komentari

1
Morate biti prijavljeni ako želite ostaviti komentar. Prijavi se / Registriraj se
  • Jovanov Zivko
    Jovanov Zivko   Objavljeno: 13. veljače 2012. u 12:30

    Osim manje jelo i san je veoma važan za dugi život i dobro zdravlje, zato predlažem da pogledate na portalu: jovanov.net gdje ćete pronaći dobre Bakine recepte za nesanicu i ostale zdravstvene probleme.