Uoči posljednje smotre

Vnuk: Eurokaz je ispunio svoju festivalsku misiju i zatvorio krug

Hina



ZAGREB – Posljednje festivalsko izdanje Eurokaza ponudit će publici od 26. lipnja do 3. srpnja predstave vrhunskih redatelja i koreografa europskoga kazališta koji su na neki način postali zaštitni znak festivala, rekla je danas njegova umjetnička ravnateljica Gordana Vnuk.


Eurokaz je ispunio svoju festivalsku misiju i simbolički zatvara krug od osnutka 1987. kao kulturni program Univerzijade do pristupanja Hrvatske Europskoj uniji, rekla je Vnuk na konferenciji za novinare.


Od sljedeće godine Eurokaz će djelovati kao producentska kuća i poduzeti veći angažman u lokalnoj sredini ulažući u nezavisnu scenu kojoj bi se na taj način omogućila bolja produkcija, najavila je Vnuk. Podsjetila je da se Eurokaz produkcijom bavi još od 2006., a kao produkcijska kuća predstavit će se na tribini Eurokaz saloon 28. lipnja.




Ovo je prilog »defestivalizaciji« kulturnoga života, naglasila je Vnuk dodavši kako u posljednje vrijeme ima previše festivala, od kojih su neki nastali na segmentima Eurokaza.


Program 27. Eurokaza bit će u znaku Europe i pristupanja Hrvatske EU. Eurokaz se od svojih početaka vrtio oko Europe i nastojao da se hrvatsko kazalište uključi u europski prostor za što je ove godine na neki način dobio i političku potvrdu, rekla je Vnuk dodavši da i ove godine na festivalu sudjeluju vrhunski redatelji i koreografi europskog kazališta.


Predstavljajući program Vnuk je izdvojila talijanskog redatelja Romea Castelluccija i njegovu skupinu Societas Rafaello Sanzio koja je prvi put izvan Italije nastupila baš na Eurokazu 1989.


Njegova predstava »O konceptu lica Sina Božjeg«, koja i otvara festival, bavi se ideologijom slike. Pozornicom dominira portret muškoga lica koji dolazi u kontrapunkt s onime što se događa na sceni. Predstava je dvosmislena i mnogoznačna, rekla je Vnuk ocijenivši kako je riječ o jednome od njegovih najboljih radova u posljednje vrijeme.


Festival se zatvara najvećim hitom, plesnom predstavom »iTMOi (in the mind of igor) Akrama Khana premijerno izvedenom prošloga mjeseca. Britanski koreograf podrijetlom iz Bangladeša u predstavi posvećenoj Igoru Stravinskom i njegovu »Posvećenju proljeća« bavi se strukturalnim modelima kojima je to djelo promijenilo klasičnu glazbu preispitujući kako se emocije mogu izraziti preko struktura.


Kongoanski koreograf, redatelj i plesač Faustin Linyekula nastupit će s predstavom »Drums and Digging« koja je svjetsku premijeru imala 10. lipnja u Kongu. Autor se u njoj vraća tradiciji i svojim korijenima te daje svoju sliku crne Afrike.


Branko Brezovec ove godine gostuje s predstavom »Travnička kronika« u izvedbi Narodnog teatra Bitola, a riječ je, kako je rekla Vnuk, o spektakularnoj predstavi spektakularne scenografije postavljene u krug oko gledališta. Utemeljena na Andrićevu romanu, ali prebačena u današnju Bitolu, predstava govori o problemu Europe i njezina odnosa prema periferiji.


Na sam dan ulaska Hrvatske u EU, 1. srpnja u Muzeju suvremene umjetnosti Dalibor Martinis, koji toga dana slavi rođendan, izvest će performans »Svečana večera«.Španjolska autorica, glumica i redateljica Angelica Lidell dolazi s predstavom »Ping Pang Qiu« u kojoj kritički progovara o Kini i odnosu Europe i Kine.Slovenska skupina Via Negativa iskoračit će iz kazališnog konteksta videoinstalacijom »Via Nova via MSU Zagreb / Nitko to ne bi smio vidjeti« koja će ući u stalni postav muzeja, a nakon otvorenja te izložbe slovenska umjetnica Katarina Stegnar izvest će performans Drop Dead.

Slovenski redatelj i avangardni umjetnik Dragan Živadinov posjetitelje vodi na »Izlet u Vitanje: KSEVT (Kulturno središte europske svemirske tehnologije)«, odnosno u posjet kompleksu u kojemu se nalaze Centar za kulturalizaciju svemira i Memorijalni centar posvećen raketnom inženjeru i pioniru astronautike Hermanu Potočniku Noordungu podrijetlom iz toga mjesta pokraj Celja. Noordung je 1928. objavio knjigu »Problem putovanja svemirom – raketni motor« koja je postavila znanstvene temelje svemirskih putovanja.