Foto: Davor Kovačević
Potpuno je nevjerojatno da Štivičić ima tek dvije objavljene knjige – »Ratnike« iz 1968. i »Antologijske drame« koje su došle nakon 48 godina neobjašnjive izdavačke pauze, a njegov rad mogao bi biti ogledni primjer televizijskog pisanja mladim dramatičarima
ZAGREB Televizijski dramski opus Ive Štivičića fundamentalna je točka u hrvatskom televizijskom dramskom stvaralaštvu i programu. No iako je njegov dramski izraz nadrastao vrijeme u kojem je stvaran, on je nedovoljno prepoznat – istaknuo je književni kritičar i leksikograf Velimir Visković na skupu koji je Hrvatsko društvo pisaca upriličilo u čast 80. rođendana svojega člana, uvaženog dramskog pisca Ive Štivičića. Visković je sažeto prošao kroz njegov impresivni opus, od njegovog dolaska na Televiziju Zagreb 1958. gdje je bio urednik Dramskoga programa do danas.
– Štivičić je ima istančan osjećaj za televizijski izraz koji ne trpi patetiku i bujicu riječi. Majstorski je prilagodio Krležu televizijskom mediju, a da ga nije banalno simplificirao. Kada je pak o autorskim dramama riječ, nezaobilazna je kultna serije »Kuda idu divlje svinje« koja je svojevrsni slavonski film noir, kazao je Visković skačući iz sedamdesetih godina prošloga stoljeća u devedesete (od)kada je autor na Hrvatskoj televiziji, najblaže rečeno, zanemarivan.
Skromna bibliografija velikog pisca
– Krajem devedesetih Štivičić odlazi u mirovinu, no to ne znači kraj njegove karijere, nastavlja Visković, spominjući njegovu suradnju s Teatrom Ulysses gdje su odigrane dvije njegove drame – »Pijana noć 1918« i »Shakespeare u Kremlju«.
Epohalni tekst
– Moralna je sramota što nitko s HRT-a ne prati ovaj skup o čovjeku koji je neizmjerno zadužio tu kuću. Štivičič je jedan od stupova televizije, nije donio samo novi vjetar u dramaturgiji, već i značajne novce – ukazao je Glumac na maćehinski odnos matične kuće prema ovom dramskom bardu.
Pisac i publicist Igor Mandić ponajvše je govorio o njegovim kazališnim komadima, odnosno o »Shakespeareu u Kremlju« kojim je ovaj autor ušao u – svjetsku književnost. Taj komad smatra epohalnim tekstom naše dramske literature. Tu se Štivičić hrabro upustio u analizu totalitarnog režima i despotizma na kremaljskom dvoru o kojem nitko u literaturi nije pisao na taj način, kazao je Mandić.
Ivo Štivičić rođen je u Rešetarima kraj Nove Gradiške 1936. godine; 1958. dolazi na Televiziju Zagreb gdje je do 2000. radio kao scenarist, dramaturg i urednik. Vrhunac svoga stvaralaštva doživljava 1970. kao scenarist serije »Kuda idu divlje svinje«, jedne od najboljih hrvatskih serija. Valja spomenuti i tv scenarije – »Svadba«, »Gola cesta«, »Vučjak«, »Pijana noć«, »Kokošari«, »Puška u cik zore«, »Tamburaši«, »Uskrsnuće nade«… Dobitnik je Nagrade za životno djelo »Ivan Šibl« za televizijski rad, Nagrade Grada Zagreba te Nagrade »Vladimir Nazor«.