Optimistična teza

Znanstvenici došli do otkrića koje bi moglo sve promijeniti! ‘Oni koji su preboljeli blagi oblik COVID-a možda imaju i trajni imunitet’

Ljerka Bratonja Martinović

Foto iStock

Otkrivene su dugovječne plazmatske stanice koje su lučile antitijela protiv koronavirusa. Te su stanice imali i 11 mjeseci nakon infekcije koronavirusom

Mjesecima nakon oporavka od blagog oblika COVID-19, kad se razina antitijela u krvi smanji, imunosne stanice u koštanoj srži i dalje mogu izlučivati nova antitijela protiv koronavirusa, objavili su američki znanstvenici u časopisu Nature.

Ohrabrujuća vijest, koja govori o dugotrajnom imunitetu na COVID, kaže kako paralelno s opadanjem razine antitijela nastalih u organizmu nakon infekcije, ostaje bazen tzv. dugovječnih plazmatskih imunosnih stanica, koje se premještaju u koštanu srž.

Znanstveni je tim Sveučilišta Washington u St. Louisu ispitivao uzorke koštane srži 19 pacijenata sedam mjeseci od početka blagog oblika COVID-19, a kod 15 pacijenata otkrivene su dugovječne plazmatske stanice koje su lučile antitijela protiv koronavirusa. Te su stanice imali i 11 mjeseci nakon infekcije koronavirusom.

Autori studije smatraju da će stanice stvarati antitijela do kraja života ljudi, no nisu sigurni kakav bi rezultat dalo isto istraživanje kod pacijenata koji su preboljeli umjereni ili teški oblik COVID-19.