Googleova konferencija za programere

Tražilica Google pomagat će korisnicima da otkriju je li ono što gledaju i čitaju vjerodostojno ili “fake news”

P. N.

Foto: iStock

Foto: iStock

Nova značajka pod nazivom „About this Result“ će se pojaviti ispod određenog web mjesta na popisu rezultata. Osim samog opisa web mjesta, pojavit će se informacije što druge stanice kažu o njemu, kao i sama stranica na Wikipediji, a sve to u svrhu donošenja lakše procjene je li stranica i informacija koju vidite na ekranu vjerodostojna



Google tražilica uskoro će vam pomagati da kad otvorite određeni tekst ili informaciju otkrijete koliko je taj izvor vjerodostojan, odnosno jeste li izloženi lažnim vijestima, što postaje zaista ozbiljan problem, ne samo Googlea, nego i interneta općenito.


Ovogodišnja Google konferencija za programere, odnosno “Google I/O” se u online formatu održava u razdoblju od 18. do 20. svibnja, a već prvog dana objavljeno je nekoliko vrlo zanimljivih noviteta od kojih su nam neki posebno zapeli za oko.


Nova značajka Googlea pod nazivom „About this Result“ će se pojaviti ispod određenog web mjesta na popisu rezultata. Osim samog opisa web mjesta, pojaviti će se informacije što druge stanice kažu o njemu, kao i sama stranica na Wikipediji, a sve to u svrhu donošenja lakše procjene je li stranica i informacija koju vidite na ekranu vjerodostojna ili bi mogla biti „fake news“.  Zasada nije poznat točan datum kada će se “About this Result” pojaviti.




Developeri Googlea također eksperimentiraju s razvojem umjetne inteligencije u pretraživanju nazvanim MUM, koji može prenositi znanje na različite jezike i modalitete kao što su tekst, slike i videozapisi. Riječ je o kombiniranju dubokog razumijevanja namjere upita i svjetskih podataka kako bi se riješila i ona najsloženija pretraživanja, a navodno će biti 1.000 puta snažniji od BERT-a, tehnike za obradu prirodnog jezika koja se temelji na neuronskoj mreži i koja pomaže Googleu da bolje razumije i prevodi jezik.


Mjesecima se znalo kako dolazi Android 12, no na konferenciji je omogućen bolji uvid u nove promjene jednog od najpopularnijih operativnih sistema na kojem trenutno radi oko 3 milijarde uređaja što je za milijardu više nego 2017. godine. Novi izgled, nazvan Material You, fokusira se na korisnike, aplikacije, i uobičajene stvari poput doba dana te vremenskih (ne)prilika kako bi dinamički promijenio boje i druge aspekte korisničkog sučelja. Android 12 je trenutno dostupan samo u beta verziji.


Najavljeno je i ažuriranje Google Lens-a, značajke prepoznavanja fotoaparata na AR tehnologiji koja vam pomaže prepoznati biljke i životinje ili prevesti tekst na ispisanoj stranici, dodati će nove mogućnosti koje će  pomoći da se brzo pretraži, kopira ili presluša tekst koji je upravo preveden. Ažuriranje će se globalno pokrenuti ovog mjeseca na Android uređajima, a kasnije ovog ljeta i na iOS-u.


Google je također pokrenuo novu značajku nazvanu “Smart Canvas“, kojeg se može opisati kao svojevrsnu krovnu platforma koja povezuje Google Docs, Meet, Sheets, Tasks i Slides. Također, izgradili su futurističku kabinu za 3D video pozive, dok Wear OS dobiva obnovu i mnoštvo aplikacija usmjerenih na zdravlje.