ŠTRIGOVA

Jazzoterapija u vinogradu: Ako postoji terapija ultrazvukom, masažom i magnetom, zašto ne bi bilo tako i s jazzom?

Davor Hrvoj

Foto Davor Hrvoj

Foto Davor Hrvoj

Riječ je o ozbiljnom, pomno planiranom festivalu s jasnom koncepcijom



ŠTRIGOVA – Jazz u vinogradu! Na prvu pomislite da se radi o nekom neobaveznom, ad hoc događanju u nekom vinogradu, nešto što ovisi o slučajnosti. No, riječ je o ozbiljnom, pomno planiranom festivalu s jasnom koncepcijom koju je uspostavio Tomo Karamatić, s mudro osmišljenim programom za koji je kao umjetnički ravnatelj zadužen Ratko Zjača.


Lokacija je također važna, kao nadogradnja programu, a lokacija je livada na vrhu brda na kojoj je bila postavljena pozornica, na Mađerkinom bregu okruženom vinogradima obitelji Štampar koja je ujedno i vrhunski, nagrađivani vinar. Festival je bio potkrijepljen warm upom na bazenu u Termama Sv. Martin, ali i nastupima DJ-eva na glavnoj pozornici: Sladoleda, Jazzoza, Ozrena Kanceljaka i Phata Philliea.


Radionica »Umjetnost vježbanja«


Festival koji je održan od 26. do 28. kolovoza, svojim je nastupom otvorio međunarodni sastav Nocturnal Four gitarista Ratka Zjače koji je ovog ljeta nekoliko puta nastupio u Hrvatskoj. Osnovna zamisao je svirati sa stalnim suradnicima te vrhunskim bubnjarima kao posebnim gostima. Bubnjari su do sada bili Amerikanci: Antonio Sanchez i Joe Riley, a u ovoj prigodi Slovenac Jože Zadravec. Stalni suradnici su talijanski sopran i tenor saksofonist Stefano Bedetti i talijansko-slovenski orguljaš Renato Chicco. Improvizirali su na skladbe Ratka Zjače, a koncert su zaključili atraktivnom izvedbom jazz standarda »Afro Blue«.




Drugog dana festivala u jutarnjim satima u Domu kulture Štrigova održana je Jazz radionica »Umjetnost vježbanja«. O svojoj strasti prema jazzu, karakteristikama te glazbe, njezinim posebnostima, usvajanju jezika, samostalnom i grupnom vježbanju, polaznicima radionice govorili su dugogodišnji glazbeni pedagozi: Ratko Zjača te Renato Chicco, koji je svoje izlaganje potkrijepio demonstracijama na klaviru. Prenosili su im svoja iskustva i davali korisne savjete, posebice one koje ne mogu dobiti tijekom školovanja na pedagoškim glazbenim institucijama.


Inačica afro-kubanskog jazza


Na glavnoj pozornici taj je dan trebao nastupiti kubansko-poljski kvartet The Cuban Latin Jazz: klavirist Pawel Kukula, saksofonist Taras Bakowskiy, basist Roland Abreu i bubnjar Dominik Jaske. Tik pred početak koncerta oluja je pokvarila planove, no organizator se snašao i u kratkom vremenu glazbenici i publika preselili su se u obližnju suvenirnicu Vidikovca na Mađerkinom bregu. Obasjavani povremenim bljeskovima munja sa svih strana: hrvatske, slovenske i mađarske, ali zaštićeni od kiše i vjetra, umjetnici i fanovi sjedinili su se u nesvakidašnjem glazbenom druženju. U izravnom kontaktu publika je aktivno sudjelovala svojim povicima, pljeskom, pjevanjem, a na kraju i plesom. Bio je to sjajan poticaj za glazbenike koji su sa zanosom i velikim entuzijazmom predstavili vlastitu inačicu afro-kubanskog jazza.


Zadnjeg dana festivala organizator je priredio jazz brunch uz delicije koje je pripremao chef Marko Palfi i nastup Scifidelity Orchestra. Sva četvorica su ujedno i članovi Big Banda Čakovec: trombonisti Ruben Horvat i Filip Horvat, bendžoist Benjamin Horvat, kontrabasist Stjepan Horvat i bubnjar i udaraljkaš David Mesarić. Svi osim Mesarića su i vokalisti. Na zabavan i duhovit način obradili su popularne skladbe iz sfere dixielanda, jazz ska i popa te glazbe skladane za videoigrice, ali izvodili su i autorske pjesme.


Za široku publiku


Zaključni koncert festivala održao je slovenski Fake Orchestra. U programu »Tribute to Billie Holiday« nastupili su pjevačica Ana Vipotnik, gitarist Igor Leonardi, bas gitarist Tadej Kampl i bubnjar Enos Kugler. Svojim nastupom pokazali su koliko je glazba Billie Holiday, jedne od najvećih pjevačica svih vremena, i danas aktualna, koliko je važno podsjećati na nju i njezino stvaralaštvo inkorporirati u suvremeni jazz kontekst. No, izvodili su i druge jazz standarde, kao i obrade slovenskih narodnih pjesama.


Bila su to tri opuštena dana uz nepretenciozan jazz, za široku publiku, a puno je ljudi prošetalo Mađerkinim bregom okruženim vinogradima, bodrilo glazbenike, uživalo u kvalitetnim vinima i hrani, ali i predivnom krajoliku s kojim se jazz sjajno stopio. Kao što postoji terapija ljekovitim blatom, aromatičnim uljima, magnetima, ultrazvukom, masažom i hipnozom, zašto ne bi postojala i terapija jazzom, i to na Mađerkinom bregu?! Zapravo postoji, svake godine krajem kolovoza!