Izložba "I.R.A. & R.M.A. IN RI 2024":

Otvorena “podretrospektiva” radova Igora Rukavine Galeriji O.K.

Ervin Pavleković

Snimila Ana KRIŽANEC

Snimila Ana KRIŽANEC

Produkcijski je sama izložba intimistički i dokumentaristički proizvod više sadržajno različitih točaka kojima sam zabilježio neka svoja razmišljanja vezana za više transcendentalne, a manje društvene pojmove, iz kojeg fundusa bi se u budućnosti trebali razviti sasvim novi smjerovi rada, kaže Rukavina



RIJEKA  Izložba “I.R.A. & R.M.A. IN RI 2024”, intimistički i dokumentaristički proizvod koji svjedoči o kontekstu jednoga vremena i jednome produkcijskom presjeku autora Igora Rukavine, otvorena je u Galeriji O.K.

Foto galerija: Izložba "I.R.A. & R.M.A. IN RI 2024": Podretrospektiva radova Igora Rukavine u Galeriji O.K. Foto: Ana Križanec



Kako je pojasnio Branko Cerovac, povjesničar umjetnosti i kustos, radovi su “relativno reprezentativan uzorak slikarevih eminentno slikarskih ostvaraja” nastalih u periodu od osamdesetih godina do devedesetih, sve do “IN” (Ex-“Zora”) faze, koja je bila od inicijalnog značaja za novonastalu “emerging” generaciju suvremenih riječkih slikara (i grafičara).


– Art-scenu i svjetske trendove razvijene i utjecajne osamdesetih, mladi Igor Rukavina je spojio vlastito shvaćanje enterijera i eksterijera (diskoteke, kafići, klubovi, vila s bazenima, krajolici, naselja, hortikultura i drugo), s užitkom u slikanju; – i figuracijsko – ekspresionističkom i apstraktno ekspresionističkom, s Op-Art, Pop – Art, Graffiti, Street Art poetikom, metodologijom, praksama. Kroz svekoliku “digitalizaciju” društva spektakla i “slike svijeta” kojoj smo svjedoci već desetljećima, u Rukavine se još više razvio interes za novomedijske artističke, arhitekturne i dizajnerske tehnike i postupke. Kao da je “arhitekt” spremio “slikara” među vlastite memorabilije iz mlađih dana. No u posljednjih dvije – tri godine taj I. R. – OUROBOROS kao da je dohvatio i jače zagrizao vlastiti slikarski “rep”, piše Cerovac.




Sam autor istaknuo je kako se izložba u naravi nadovezuje na rad iz njegova ranog perioda, osamdesetih i devedesetih godina.


– Izložba kao “podretrospektiva” mog rada suprotna je građanskom pojmu retrospektive. Ovo bi bila više retrospektiva nekih mojih mikroideja. Produkcijski je sama izložba intimistički i dokumentaristički proizvod više sadržajno različitih točaka kojima sam zabilježio neka svoja razmišljanja vezana za više transcendentalne, a manje društvene pojmove, iz kojeg fundusa bi se u budućnosti trebali razviti sasvim novi smjerovi rada. Izloženi predmeti su različiti, a poneki su dio ambijenta koji je izmješten iz osnovnog konteksta, kaže Rukavina te pojašnjava naziv izložbe osmišljen od strane kuratora Branka Cerovca, koji upućuje na autorovo djelovanje u polju umjetnosti, odnosno arhitekture. Kako je autor dalje kazao, radovi ukazuju i na njegovu sadašnju perspektivu prema vremenu i situaciji u kojoj su nastali, vremenu zajedničkog djelovanja – jedinstvene riječke kulturne scene.


Igor Rukavina diplomirao je na FAGG-u u Ljubljani 1986. godine; arhitekt je, slikar i dizajner. Izlagao je na više skupnih i samostalnih izložbi u zemlji i inozemstvu, samostalno je izlagao u Zagrebu, Trstu, Rijeci, Veneciji, Milanu, Udinama, Opatiji, Postojni, Cividale del Friuli, Heiligenhafenu i dobitnik je više međunarodnih nagrada za slikarstvo. Začetnik je riječke clubbing scene /QUORUM COLORS/.