PROMOCIJA PLUS

Veliki pad prodaje automobila na kontinentu: Hrvatska uvjerljivo najgora u Europskoj uniji

Edi Prodan

Foto: E. PRODAN

Foto: E. PRODAN

S obzirom na najnovije protuepidemijske mjere, jasno je da će prodaja automobila na hrvatskom tržištu i dalje padati te da će na kraju 2020. godine biti nešto veća od tri tisuće mjesečno čime će postati jednom od najgorih u aktualnom tisućljeću.



S prodajom od 2656 automobila, kako izvješćuje agencija Promocija plus, zabilježen je jedan od najmanjih, ne računamo li travanj u kojem su zbog lockdowna bile paralizirane praktrično sve gospodarske aktivnosti, mjesečnih dosega ove 2020. godine.


Lošija je čak i od one u ožujku u kojem smo također svjedočili lockdownu. S druge strane, postotni pad u odnosu na isti lanjski mjesec je jedan od većih i iznosi 23,4 posto. Kumulativno, ove je godine dosegnuta prodaja od 34.006 automobila što je u odnosu na lanjskih 58.916 prodanih automobila pad od 42,3 posto po čemu smo i dalje apsolutno najgora država ne samu u EU nego i uključujući države poput Velike Britanije, Norveške, Švicarske i Islanda.


Prosječni pad prodaje unutar svih država EU je nešto veći od 26 posto, a baš ni jedna država nema pad iznad 40 posto. Druga najgora država po tom parametru, inače jednom od jako značajnih indikatora općeg standarda, je Portugal s 37 posto, a Slovenije s kojom se uvijek volimo uspoređivati dosegla je pad nešto veći od 24 posto što je skoro dvostruko bolje od Hrvatske.




S obzirom da se s njom zadnjih mjeseci čitava EU jako voli komparirati, istaknimo da je unutar Unije najmanji pad prodaje zabilježila Švedska – ispod 17 posto. Inače, najmanji pad prodaje automobila u Europi ima Norveška – svega 10 posto!


S više od 15 posto udjela najbolju prodajnu poziciju proizvođača u Hrvatskoj i dalje drži Volkswagen. S manjim ili većim zaostatkom prate ga Škoda, Renault, Dacia i KIA. Ono što je također po standard indikativno – unutar deset najprodavanijih marki nema Citroen, Fiata i Forda, velikoserijskih brandova inače omiljenih hrvatskim kupcima.


S obzirom na najnovije protuepidemijske mjere, jasno je da će prodaja automobila na hrvatskom tržištu i dalje padati te da će na kraju 2020. godine biti nešto veća od tri tisuće mjesečno čime će postati jednom od najgorih u aktualnom tisućljeću.


Dodajmo još da je unutar Grada Zagreba i Zagrebačke županije registrirano više d 43 posto svih novih automobila, da je Primorsko-goranska župnija u prvih 11 mjeseci registrirala 2363 automobila čime zauzima 6,9 posto hrvatskog tržišta te da je u zadnjeplasiranoj Ličko-senjskoj županiji čitave ove godine registrirano samo – 150 novih automobila!