Izazovna godina

Tek podsjećanje na svijet kakav je nekad bio: Koji nas sve noviteti očekuju u 2021. godini

Edi Prodan

Da prigodom odabira novog automobila nećemo morati birati samo one na struju, pomoći će nam prije svih koncern Renault



I onda konačno, pod slovom »D« kao nastavak na francuski premium DS, dolazi nam rumunjska Dacia. Dio koncerna Renault iduće godine zapravo spašava »stari svijet«. Ne mislimo pritom na Europu, nego na svijet koji se kreće uz pomoć četiri kotača. Dacia naime predstavlja novu generaciju kompaktnog Logana, modela kojim je i krenula u osvajanje svijeta – i to doslovno jer Dacia ima tvornice osim u matičnoj zemlji još i u Iranu, dakle Aziji, Maroku koji se nalazi u Africi kao i u američkom Brazilu.


I dalje je riječ o »globalnom sedanu«, tipu proizvodnje koji su nakon modernizacije Logana počeli slijediti mnogi, posebno europski proizvođači. Danas je taj automobil još uglađeniji u svakom, pa i kad su agregati u pitanju, smislu. Nije, istina, još uvijek izvjesno hoće li se prodavati u Hrvatskoj jer to njegov prethodnik nije činio. Možda je to i šteta, a možda i nije jer dolazi nam i nova generacija hatchbacka Sandero koji je postao bolji i ljepši no ikad. On je u Hrvatskoj model kakav se znatno više traži pa je možda izostanak Logana i razumljiviji.





No, ako ste mislili da se Dacia zadržava isključivo u »nekadašnjim« principima, jako ste se prevarili. Ona naime ima nakanu i u električnom svijetu osvojiti kupce na daleko i široko. To će učiniti modelom Spring koji je dimenzijama i funkcionalnošću jako blizak Sanderu. Kod moderno dizajniranog Springa naglašava se kako će pokušati s cijenom doći do iznosa što se traži i za slične klasične automobile. Dakako, nakon što se uračuna državni poticaj. Drugim riječima – u konačnici, za kupca ne više od 150 tisuća kuna. S obzirom da nam je Spring, iako smo tek zakoračili u zimu, pred vratima sve što najavljuje moći ćemo i provjeriti u realnom, ne samo virtualnom životu na kakav nas se u cijelosti navikava.


Korejski Hyundai je također proizvođač kojem nije strana misao o osvajanju svijeta. Mirnodopskim putem dakako i to uz pomoć svoje visokorazvijene industrije. Posebno jake, i u svijetu poznate te priznate, kad su u pitanju popularna elektronika i – automobili. Nema čega nema u Hyundaijevom izlogu. Od 2017. godine predstavljene sada redizajnirane Kone, jako pristalog crossovera koji je dobio mild hibrid motor kao i naglašenije prednje i stražnje vizure, pa sve do futurističkih električnih modela. Tu je i niz izdanja Ioniqa, električnog automobila koji će s modelima 5, 6, i na koncu 7 igrati itekako važnu ulogu u električnoj mobilnosti. Kod Ioniqa je istaknuto kako će uskoro biti opremljen baterijom koja će u kombiniranom režimu vožnje s jednim punjenjem moći preći i do 500 kilometara. Obnavlja se i njihov premium podbrand Genesis, a i partner iz koncerna KIA donosi redizajnirani Stinger.



Ono čemu se također jako veselimo je modelska lista koncerna Renault Nissan za iduću godinu. Njegov japanski dio je zadužen za Ariyu, električni SUV višeg razreda kao i za treću generaciju jednog od najomiljenjih crossovera kompaktne klase, modela koji ju je na neki način i definirao, Qashqaija. Kod njega je još uvijek plašt tajnovitosti. Nije tako daleko vrijeme kad će se pojaviti i u 3D izdanju, ali za sada tek uvid u unutrašnjost. Renault je pak krenuo u coupe SUV. Osvajanje tog podsegmenta namijenio je Arkani koja bi to, tim više ako znamo kolika je uspješnost Renaulta, mogla i učiniti. I da – nova generacija Kangooa! Još prostraniji i još bliži klasičnim automobilima. Moderan i koristan. Veselimo se, riječ je o vječnom modelu koji »paše« svakom dobu.


S nemalim se brojem novih modela dogodine pojavljuje i Tesla, od posebno aerodinamično skrojenog kamiona nadalje, ali kod ovog proizvođača koncentracija je prije svega na sjevernoamerički kontinent tako da o njemu detaljnije nekom drugom, svima nama bližom zgodom.



Za kraj istaknimo kako i Volkswagen ide istim, električnim ritmom. Nije precizirano kada, no i on će se uskoro pojaviti s kompleksnom, skoro pet metara dugom limuzinom ID.5. I u tom se slučaju najavljuje moćna baterija, tim više što će time vozilo sasvim sigurno preći dvije tone. Kao i to da Toyota, uz niz tehnoloških inovacija koje smišlja, tržištu predstavlja i Yaris Crioss, jedan od najljepših ikad napravljenih malih crossovera.


Svijet se mijenja. Posebno u zoni mobilnosti. Je, živimo u krajnje nesigurnim vremenima, no automobilska industrija ni u njima ne miruje. Koliko ćemo aktivno, s obzirom na opći hrvatski standard u njoj participirati, sasvim je drugo pitanje.


NOVITETI 2021.


Audi Q4 Sportback e-tron SUV 1. kvartal


BMW iX SUV kraj godine


i4 coupe prva polovica godine


CUPRA el-Born listopad


DS4 coupe sredina godine


Dacia Logan siječanj


Sandero siječanj


Spring SUV siječanj


Fisker Ocean SUV kraj godine


Hyundai IONIQ 6 sportski sedan sredina godine


IONIQ 5 početak godine


Kona redizajn siječanj


i20 N početak godine


Génesis sredina godin


INEOS Grenadier SUV kraj godine


Jeep Gladiator Pick-up Wrangler siječanj


Wrangler 4xe početak godine


Kia Stinger redizajn početak godine


Mahindra XUV 500 20 TGDi sredina godine


Thar 2.0 TGDi2022


Mercedes-BenzAMG Project ONE sredina godine


EQS prvi kvartal


NissanAriya SUV veljača


Qashqai sredina godine


Polestar2 prvi kvartal


Renault Kangoo proljeće


Arkana SUV coupé sredina godine.


Tesla Cybertruck kraj godine


Model Y prvi kvartal


Roadster sredina godine


Toyota Highlander SUV sredina godine


Yaris Cross SUV kraj godine


Volkswagen ID.5 kraj godine