Lepeza sposobnosti

Sportska elegancija spremna na brutalne izazove: Testirali smo Alfa Romeo Stelvio

Edi Prodan

Skladna pojava, jedan je od najljepših SUV-ova, ima pogon na sve kotače tako da za njega nema nesavladive zapreke



Istina jest, i to neporeciva, da već sam znak Alfa Romea budi čitav niz pozitivnih asocijacija tako da je automobilu, SUV-u, crossoveru poput Stelvia put do dobrih impresija otvoren i prije nego se sjedne u njega.


Ali da sve ne bude samo na »kolektivnoj memoriji«, pobrinuli su se ljudi u Fiatovom koncernu kojem pripada i jedan od najznačajnijih i najtemperamentnijih talijanskih brendova svih vremena i to tako da su napravili istinski dobar proizvod. Stelvio danas doživljava lagane preinake, drugačije pakete opreme kako bi se zadovoljilo sve one koji su imali određene ideje kako bi ga učinili još i boljim. U konkretnom se testnom modelu spojilo automatski mjenjač, i to jako brz, k tome i s polugama za poluautomatsko mijenjanje smještenim ispod upravljača, s integralnim pogonom. Stelvio, kako je poznato, ima pogon na stražnju osovinu, što se ne tako davno u Alfa Romeu bilo u cijelosti napustilo. No čim potrebe vožnje, podloge i svih ostalih komponenti što utječu na modalitet vožnje, snaga koju daje dvije litre voluminozni motor to zatraže, snaga se raspoređuje u idealnom omjeru na obje osovine. Stelvio je na taj način, ma koliko u osnovi bio »šminkerski«, luksuzni proizvod, sposoban za savladavanje itekako negostoljubivih podloga i uspona. S pogonom na sve kotače Stelvio se od »gradskog šminkera«, što je uloga koju istina najviše voli, vrlo brzo pretvara u – »šumskog radnika«. A to je uistinu raspon što malo današnjih crossovera može zadovoljiti.


Druga strana njegovog karaktera je silna dinamika. Snage 200 »konja« te težine koju se uspjelo zauzdati ispod 1,8 tona, on ima otvorene sve mogućnosti za brzu vožnju. Iskazuje to i njegovo jako dobro ubrzanje, ali ono što se u svemu iskazuje kao možda i najveći forte, njegovo je podvozje. S obzirom na »kroj« koji se zbog visine i njome izazvanih proporcija značajno odmiče od klasične forme sportskih automobila, upravo je to »držanje« ceste dio testiranja što izaziva najveće pohvale.




Ono što je manji razlog za hvalu, potrošnja je ovako složenog Stelvia. Kad se »nagazi«, kad se od njega traži jako mnogo – u situaciju da se izvlači baš maksimum u uobičajenom prometu se ionako ne može doći – bez problema prelazi deset litara. Uostalom i WLTP podatak o 190 g/km emisije CO2 ukazuje na to da je Stelvio s 200 benzinskih »konja« itekako rastrošan. Ono što je također istina, moguće ga je voziti, i to sasvim ugodno pa i dinamično, ali na neki način ipak »skrušeno« i s potrošnjom od oko osam litara. Ipak, kako god se ponašali, kao vlasnik Stelvia sasvim ste sigurno tip naglašeno dinamičnog vozača koji će morati u sve to zadovoljstvo ukalkulirati i prosječnu potrošnju od oko devet litara.



Oprema Stelvia je maksimalna. Istina, samom središnjem zaslonu dobro bi došao koji dodatni inč dijagonale, no i ovako je sve zajedno vrlo čitljivo. Tu su i svi mogući sigurnosni seznori, kao i sva ostala eklektronička pomagala koja pomažu sigurnosti vožnje da bi se na kraju iskristalizirala cijene od vrlo prihvatljivih 385 tisuća kuna. Komparacijom s premium segmentom, a svatko tko voli talijanska vozila i Alfa Romeo i sam će zaključiti da je i u slučaju Stelvia riječ o premiumu, ustanovljava se kako se u razini iste opreme ide najmanje do 50 posto više cijene. Istina, i ovakav Stelvio je izvan akcije skoro 430 tisuća kuna tako da je u ovom trenutku on jedan od »best buy« automobila unutar svoje klase.


I baš kao što smo na početku istaknuli – volite li Alfa Romeo, Stelvio u ovom paketu motora, pogona, mjenjača i dakako opreme će vas oduševiti. Poticaj takvom osjećaju bit će i cijena, a s nešto neutralnijim odmakom, utisak je vrlo sličan. Kvalitetni materijali, jednaka takva i izrada i onda, nakon pokretanja motora, istinsko zadovoljstvo sportske vožnje. Da, da ne smetnemo s uma – Stelvio je i jako funkcionalan, mjesta na svim pozicijama ima u izobilju, tako da se ni s te strane na mogu naći zamjerke. Naprosto, tko financijski može, a preferira SUV-ove ovih dimenzija, sa Stelviom neće pogriješiti.


Ma što zlobnici o Alfi mislili. Njima je uputa – probajte. Mada, svjesni su toga i sami: snažni germanofilski osjećaj mogao bi se nakon toga značajno ugroziti.


Stoga – Alfisti uživajte, ostali gledajte sa strane. Znamo da ćete se, makar u sebi, Stelviju na neki način diviti.