Ekskluziva

Alfa Romeo 33 Stradale bit će proizveden u samo – 33 primjerka. Moći će potegnuti do 333 km/h

Edi Prodan

Alfa Romeo 33 Stradale doseže najveću brzinu od 333 km/h, a manje od tri sekunde potrebno mu je za postizanje 100 km/h



Alfa Romeo 33 Stradale je ekskluzivni sportski automobil jer će biti proizvedena samo 33 primjerka. Njegovi vlasnici, koji su već kupili svoj automobil, moći će birati između benzinskog motora od 620 KS ili elektromotora od 750 KS, uvijek sa stražnjim pogonom.


Bit će to automobil koji ručno izrađuje tvrtka Carrozzeria. 4,637 m duljine i 1,226 m visine. Šasija je izrađena od aluminijskog H-okvira i monokoka od karbonskih vlakana.


U krovnoj konstrukciji također se koriste vlakna i aluminij. Vrata su vertikalnog otvaranja, tipa leptira. Iako to Alfa Romeo ne ističe, šasija najvjerojatnije dolazi od Maseratija MC20. Ovjes je deformabilni paralelogram, s elektronički kontroliranim amortizerima i pneumatskim sustavom za podizanje prednje osovine za 50 mm i sprječavanje trljanja o rampe garaže ili druge prepreke. Kočiona oprema, s elektroničkom pumpom, je iz Bremba.




Čeljusti su sa šest klipova sprijeda i četiri straga, s ugljično-keramičkim diskovima promjera 390 odnosno 360 mm.


Motor se nalazi u središnjem stražnjem položaju. Riječ je o benzincu, trolitrenom, šestocilindrašu s dvostrukim turbopunjačem. Uparen je s osmostupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom proizvođača ZF. Kako bi se olakšao prijenos snage, stražnji diferencijal je elektronički kontroliran.


Alfa Romeo je najavio sljedeće prednosti: najveća brzina od 333 km/h i manje od tri sekunde za postizanje 100 km/h iz mirovanja. Ima dva načina vožnje – cesta i pista – koji mijenjaju odziv motora i mjenjača, oštrinu ovjesa i zvuk ispuha. Električna verzija postiže 310 km/h, a procijenjena odobrena autonomija je 450 kilometara. Baterija ima 102 bruto kWh s električnom arhitekturom od 800 V. Ova verzija teži 2100 kg, 500 više od benzinske.