Zastoj u isporuci

Paradoks nestašice čipova. Polovni Teslini automobili su skuplji od novih!

T.I.

Foto: Tesla.com

Foto: Tesla.com

Za standardni Model 3 s prijeđenih 5300 milja proizveden 2021. godine traži se 58 tisuća dolara na auto oglasniku Carvana, a na Teslinoj web stranici isti novi auto košta 39.990 dolara



Želite li kupiti Teslin auto (a to možete učiniti i iz Hrvatske online, ako imate dovoljno novaca), morat ćete pričekati u dugom redu jer isporuka narudžbi preko weba traje najmanje tri mjeseca. Datum isporuke za popularni Model 3 je prosinac, za SUV model Y veljača 2022. godine. Skuplji i napredniji modeli S i X čekaju se još duže, do ožujka i travnja.


Iako Tesli ide dobro, nije u pitanju masovna navala, niti tvrtka ima problema s proizvodnim kapacitetima. Jasno je da i njih muči problem sad već permanentnog globalnog nedostatka poluvodiča pa proizvođači automobila zaustavljaju proizvodne trake i ne mogu pratiti potražnju.


Već prije ove godine Elon Musk je najavio da će Teslin rast proizvodnje i prodaje biti uvjetovan najslabijom karikom u lancu opskrbe. A to su čipovi, i to nije samo njegov problem, nego i cijele auto-industrije.




Dugo čekanje na nove Tesline automobile proizvelo je zanimljiv paradoks. Kako primjećuju u Observeru, polovne Tesle kojih nema mnogo na američkom tržištu postižu nenormalne cijene. Za standardni Model 3 s prijeđenih 5300 milja proizveden 2021. godine traži se 58 tisuća dolara na auto oglasniku Carvana, a na Teslinoj web stranici isti novi auto košta 39.990 dolara! Slično je i s modelom Y dugog dometa koji na web stranici Tesla košta 53,990 dolara, a za polovni iz ove godine sa 6 tisuća prevaljenih milja se traži 57.590 dolara.


Ovo je samo radikalni nastavak vijesti o tome kako za polovnu Teslu može treba izdvojiti više nego za novu, samo zato jer preko web stranice treba čekati mjesecima na isporuku, pa će nestrpljiviji radije potrošiti nešto više na polovnu (uvjetno jer je riječ o autima ne starijim od godinu dana). Tako je ovo ljeto agencija za istraživanje tržišta automobila iSeeCars.com utvrdila da su malo korišteni Tesla Model 3 automobili u prosjeku 3 posto skuplji negoli novi.