CPCA

Ova zemlja najveće je izvozno tržište za kineske električne automobile

Portal Novi list, Hina

Foto Reuters

Foto Reuters



Brazil je prestigao Belgiju, potvrdivši prvo mjesto na ljestvici najvećih izvoznih tržišta za kineska vozila s pogonom na nove izvore energije, pokazali su podaci Kineske udruge za osobne automobile (CPCA).


Kineski izvoznici isporučili su u travnju brazilskim kupcima 40.163 električnih i plug-in hibridnih automobila, čak 13 puta više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, potvrdivši poziciju najvećeg izvoznog tržišta drugi mjesec zaredom, prema podacima CPCA-e.


Još u siječnju Brazil je zauzimao 10. mjesto na ljestvici, ali kupci su požurili nabaviti vozila uoči dodatnog povećanja carina u srpnju u sklopu vladinog plana poticanja domaće proizvodnje.




Nekoliko kineskih proizvođača već je počelo pojačano ulagati u Brazil pa tako BYD gradi proizvodni kompleks koji bi trebao početi s radom do kraja ove ili početkom iduće godine dok je Great Wall Motor objavio da će njegova tvornica početi s radom do kraja mjeseca.


Brazil je u travnju zauzeo i drugo mjesto na ljestvici izvoznih odredišta svih brendova kineskih automobila, nakon Rusije koja je potvrdila vodeću poziciju.


Očekuje se da će Rusija, s obzirom na zapadne sankcije, ostati najveće kinesko tržište i u idućem razdoblju, rekao je glavni tajnik CPCA-e Cui Dongshu.


U razdoblju od siječnja do travnja izvoz u Rusiju porastao je za 23 posto, uz isporučenih 268.779 vozila. U gotovo istom postotku uvećane su i isporuke u Meksiko, na 148.705 automobila.


Španjolska, Francuska, Nizozemska i Norveška spadaju pak u skupinu zemalja koje su u razdoblju od siječnja do travnja bilježile najveći pad uvoza električnih putničkih vozila kineske proizvodnje, prema podacima CPCA-e.


Istraga EU-a o subvencijama poremetila je izvoz, ali proizvođači aktivno ispituju mogućnosti na tržištima Južne Amerike, Australije i ASEAN-a, rekao je Cui.