Mališan sportskog srca

Nakon električnog Fiata 500, stigla i sportska Abarth verzija

T.I.

Foto: Fiat/Abarth

Foto: Fiat/Abarth

Kao i prijašnji Abarth modeli, i ovaj slijedi istu logiku; atraktivnijeg je „sportivo“ izgleda u odnosu na original zahvaljujući malim dizajnerskim poboljšanjima, izgleda agresivnije i „nabrijanije“



Talijanski Fiat predstavio je svoj mali autić nazvan model 500 davne 1957. i proizveo gotovo četiri milijuna komada do 1975. godine,  a proizvodio se malo modificiran još godinama nakon toga, između ostalih i u jugoslavenskoj Zastavi u verziji od 750 kubika, koju smo kolokvijalno zvali „fićo“.


Njegov izvanvremenski dizajn vabio je ljude iz Fiata da ga ponovno ožive, što su i učinili 2007. predstavljanjem atraktivnog istoimenog nasljednika, baziranog na neodoljivim linijama originalnog Fiata 500.


Danas je Fiat 500, između ostalog, i jedini električni automobil u ponudi Fiata i otkad se pojavio prošle godine, pobirao je redom visoke ocjene u klasi malih gradskih autića.




Kako je to bilo u prošlosti i s benzinskim inačicama, i električna sad dobiva svoju sportsku Abarth verziju. Abarthu je također ovo prvi električni auto. Kao i prijašnji Abarth modeli, i ovaj slijedi istu logiku; atraktivnijeg je „sportivo“ izgleda u odnosu na original zahvaljujući malim dizajnerskim poboljšanjima, izgleda agresivnije i „nabrijanije“, a i ispod poklopca „motora“ krije se stvarna nadogradnja.


I dok Fiatov 500 električni motor smješten sprijeda razvija 117 konjskih snaga (bhp), Abarth – iako je ugrađena baterija od 42kWh ista kao standardnog Fiata – daje bitno viših 152 konjske snage. Uz ovakve performanse mali električni Abarth 500 može ubrzati od 0 do 100 km/h za impresivnih 7 sekundi.

Foto galerija: Abarth 500e



Zanimljivo, ovaj električni Abarth prošao je testni krug na Fiatovoj stazi Misto Alfa u Baloccou za sekundu brže od benzinske Abarth 500 inačice koja nosi oznaku 695. I koja, to treba napomenuti, ima mašinu koja razvija 178 konjskih snaga.


Unutrašnjost je također sportska, što uključuje sportski volan s tri kraka, sportska sjedala, komandnu tablu od sedam inča i još ekran, ali dodirni od 10,25 inča koji služi za upravljanje infozabavnim značajkama.


Jedna od zanimljivih stvari na ovom Abarthu je način na koji je riješena činjenica da da ovaj, kao i svaki drugi električni auto ne proizvodi karakterističan zvuk iz ispuha. Glasna grmljavina iz auspuha je uvijek bila jedan od zaštitnih znakova Abartha, kojeg se u Abarthu ne žele odreći ni s nadolazećim električnim modelima. Naime, Abarth 500e ima ugrađen Sound Generator, tehnologiju koja preko zvučnika “oponaša” prepoznatljivi zvuk benzinskih Abarth modela.