STRATEŠKA ODLUKA

Je li Toyota ispravno procijenila? Japanski div odbijao je ulaganja u električna vozila i sad mu se to isplaćuje

P. N.

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Mnogi američki kupci ne žele električna vozila, a njihova skupoća i visoke kamate na kredite ne pomažu



Kada su se proizvođači automobila utrkivali tko će uložiti više u razvoj električnih automobila, Toyota je ostala na marginama. Neki su Toyotinu nevoljkost da se posveti isključivo električnim automobilima smatrali arhaičnom, najavljujući teške dane u poslovanju japanskog diva. No posljednje aktivnosti Toyotu ipak svrstavaju među pobjednike, pogotovo na velikom američkom tržištu. Danas Toyota ima samo jedan električni automobil – korektni bZ4X te i dalje snažno promovira svoju hibridnu tehnologiju, piše revija HAK.


Nakon velikog rasta posljednjih nekoliko godina, prodaja električnih vozila je ušla u fazu opasne stagnacije. Opasne za one koji su pretjerno investirali. Mnogi američki kupci ne žele električna vozila, a njihova skupoća i visoke kamate na kredite ne pomažu.


Govoreći kao čelnik Japanske udruge proizvođača automobila, Wall Street Journal izvještava da je predsjednik Toyote Akio Toyoda naglasio da su proizvođači automobila trebali nastaviti ulagati u hibride umjesto da idu svim sredstvima u električnu tranziciju. Rekao je da automobilska industrija shvaća da električna vozila nisu jedini način za smanjenje emisije ugljika.




– Postoji mnogo načina da se popnete na planinu koja postiže ugljičnu neutralnost – rekao je Toyoda.


Toyota je zauzela pristup čekaj i vidi s električnim vozilima, te je uložila u hibridne modele poput novog Priusa, Corolle Cross Hybrid, te hibridne pogone za velike SUV-ove kao što je Sequoia ili pick-up Tundra. Sada se drugi proizvođači automobila približavaju Toyotinom stajalištu: povlače se iz investicija za električna vozila i ulažu u više hibrida.


General Motors je prošlog tjedna najavio da odgađa otvaranje tvornice električnih pick-upova u Michiganu. Wall Street Journal također je javio da je Ford Motor razmatrao ukidanje smjene u tvornici u kojoj proizvodi svoj električni F-150 Lightning pick-up jer potražnja slabi. Ford navodno razmišlja i o o strateškoj investiciji u razvoj električnih automobila i nove tvornice za električna vozila, koja je vrijedna 12 milijardi dolara.


U međuvremenu Toyota ne može držati korak s potražnjom za hibridima…