Na hrvatskom tržištu

Hibridni VW Touareg R razvija 460 konjskih snaga i ide 250 na sat, a troši benzina kao moped

T.I.

Iako deklariranih 47 kilometara dometa na električni pogon ne zvuči uvjerljivo, punjenje baterije interakcijom između elektromotora i V6 benzinskog motora i kočenjem dovodi do toga da se ipak većinu vremena automobil kreće pogonjen strujom uz iznimno nisku potrošnju goriva



Touareg eHybrid s 381 KS te Touareg R s čak 462 KS što ga čini najjačim VW modelom uopće, s pogonom na sve kotače i s bogatom opremom novi su VolksWagenovi modeli na hrvatskom tržištu za publiku dubokog džepa. Naime, Touareg eHybrid Atmosphere i Elegance u Hrvatskoj imaju cijenu za osnovne modele od 567.045 kuna, dok je početna cijena Touareg R u Hrvatskoj 641.013 kuna.


Oba su modela dio dugoročne strategije Volkswagena prema što manjem oslanjanju na gorivo fosilnog porijekla i manjoj emisiji CO2 u atmosferu. Hibridna tehnologija prijelazno je rješenje u ovim vozilima i iako deklariranih 47 kilometara dometa isključivo na električni pogon preko baterije od slabašnih 14 kWh energije ne zvuči uvjerljivo, njezino stalno punjenje interakcijom između elektromotora i V6 benzinskog motora s turbopunjačem i kočenjem dovodi do toga da se ipak većinu vremena automobil kreće pogonjen strujom uz iznimno nisku potrošnju goriva. Plug-in hibridni pogon s napunjenom baterijom (energetski sadržaj: neto 14,3 kWh, bruto 17,9 kWh) troši goriva poput mopeda 2,6 l/100 km (uz 24,2 kWh/100 km struje na Touareg eHybridu), te 2,7 l/100 km i 24,4 kWh/100 km na zastrašujućih 462 „konja“  na Touaregu R, prema prema WLTP ciklusu.


U VW-u su se kod konstrukcije i odnosa motora i električnog pogona vodili za dokazanom praksom i statistikom. A ona govori da je prema podacima Saveznog ministarstvo prijevoza i digitalne infrastrukture 99 % vožnji u Njemačkoj kraće od 100 kilometara.




Plug-in hibridni pogoni obaju modela Touareg također se odlikuju po iznimnom potencijalu na dugačkim putovanjima jer se baterija neprestano puni tijekom vožnje zahvaljujući povratu energije tijekom kočenja. Ta je energija dovoljna kako bi Touareg eHybrid i Touareg R uvijek iznova mogli isključivati V6 motor tijekom usporavanja i na nizbrdicama da bi vozili u praznom hodu uz nultu stopu lokalnih emisija.


Obje plug-in hibridne verzije SUV modela s pogonom na sve kotače nude visoku razinu učinkovitosti, već poznate sveobuhvatne karakteristike modela Touareg i znatno povećan opseg serijske opreme. On obuhvaća 4-zonski automatski klima- uređaj, Innovision Cockpit s digitalnim instrumentima, vrhunski navigacijski sustav Discover Premium te panoramski pomični i podizni krov. Touareg R također je serijski opremljen interaktivnim IQ.LIGHT – LED matrix glavnim svjetlima.


Zahvaljujući sustavu Travel Assist on je prvi model marke Volkswagen koji pruža mogućnost vožnje s potporom do njegove maksimalne brzine od 250 km/h unutar granica sustava. Touareg tako ne reagira samo na vozila koja voze ispred, već i na ograničenja brzine te tijek ceste (zavoje, kružne tokove, raskrižja itd.). Također, Touareg je prvi model marke Volkswagen koji se može automatski uvesti u i izvesti iz parkirnog mjesta zahvaljujući potpori za parkiranje Park Assist s daljinskim upravljanjem putem aplikacije na smartphoneu. To je posebno atraktivna značajka za nove modele Touareg eHybrid i Touareg R jer potpora za parkiranje Park Assist s daljinskim upravljanjem ne funkcionira samo u kombinaciji s V6 benzinskim motorom, već i u potpuno električnom modusu E-MODE. Isto se odnosi na već poznatu funkciju potpore za manevriranje prikolicom Trailer Assist, koja uvelike olakšava vožnju unatrag s prikolicom.