Restruktuiranje

Ford prodaje svoj najveći pogon u Njemačkoj ambicioznoj kineskoj kompaniji?

T.I.

Foto Ford Europe

Foto Ford Europe

Postoje logični razlozi zašto Fordu pogon u Saarlouisu više neće biti neophodan; računa se da će Focus koji se tamo proizvodi biti umirovljen sredinom ove dekade. S druge strane, prošlo ljeto je u Fordu odlučeno da će pogon u španjolskoj Valenciji proizvoditi buduće električne modele Forda



Američki Ford je davne 1967. godine u irskom Corku osnovao europsku podružnicu i sa modelom Escort započeo dugu i uspješnu povijest proizvodnje automobila prilagođenih potrebama i tradiciji europskih kupaca. Ukratko, uglavnom manjih automobila i Transit kombija.


Kroz desetljeća Ford je širom Europe otvarao i tu i tamo zatvarao pogone za proizvodnju prema potrebama, među posljednjima i ruski pogon za proizvodnju Mondea i Focusa zbog slabih prodajnih rezultata 2019., no nije prodavao pogone drugim automobilskim proizvođačima.


Sad će se, prema pisanju The Wall Street Journala i to desiti. Da stvar bude zanimljivija i znakovitija, Ford se rješava jednog od svojih najvećih pogona u Europi s 4.600 radnika, samo su pogoni u Rumunjskoj i Turskoj gdje se proizvodi Transit veći, a radna snaga i troškovi proizvodnje ipak jeftiniji.




Riječ je o pogonu Saarlouis u Njemačkoj gdje Ford proizvodnju održava od davne 1970., a tvrtka koja bi ga trebala preuzeti je sve ambiciozniji kineski proizvođač BYD, posebno u segmentu električnih automobila koji od 2020. podvostručuje svoju globalnu prodaju automobila na godišnjoj razini. Ako kupi od Forda pogon u Njemačkoj to neće biti prvi europski pogon za kinesku kompaniju, jedan za sklapanje električnih automobila već imaju u Mađarskoj.


Postoje logični razlozi zašto Fordu pogon u Saarlouisu više neće biti neophodan; računa se da će Focus koji se tamo proizvodi biti umirovljen sredinom ove dekade. S druge strane, prošlo ljeto je u Fordu odlučeno da će pogon u španjolskoj Valenciji proizvoditi buduće električne modele Forda.


U izvješćima se napominje da su pregovori još u ranoj fazi i da je zapravo Ford taj koji BYD povlači za rukav, već su prije najavili da bi mogli smanjiti broj radnika u Saarlouisu i intenzivno su tražili opcije kako da održe proizvodnju da ne dođe do masovnih otpuštanja.