Nova generacija

Bavarski pogled na funkcionalnost: BMW nastavio kompaktnu monovolumensku priču

Edi Prodan

BMW, kao jedan od rijetkih, nastavlja kompaktnu monovolumensku priču s dizajnerski značajno moderniziranim Active Tourerom koji sad dolazi s tri motora od kojih je jedan - dizelaš



​BMW se ne odriče svojih karoserijskih izvedbi i modela, štoviše on ih permanentno uvijek širi.


Pa je tako, suprotno uvriježenim mišljenjima kako se monovolumenski kroj oprostio s modernom automobilskom industrijom, nedavno predstavljena druga generacija serije 2 Activ Turer. BMW se, uostalom, pomalo iznenađujuće, s kompaktnim monovolumenom pojavio sredinom prošlog desetljeća, u vremenima kada je većina napuštala taj karoserijski oblik. No, s obzirom na to da je bio tražen, 2018. godine je doživio i redizajn da bi sada pred nama bila i njegova druga generacija.


Značajno modenizirana, s elementima sportske agresivnosti na prednjem dijelu, posebno na velikoj maski, dvojka je ipak ostala prije svega funkcionalni automobil. Pored dimenzija – dužina 4386 mm, širina 1824, visina 1576 te međuosovinski razmak 2670 mm – tome u prolg govori i velikih 470 litara volumena prtljažnika koji se preklapanjem stražnjih sjedala može povećati i do 1455 litara. Iako je u pravilu, u segmentu motora BMW jako raskošan, »dvojka« ih za sada u ponudi ima tri.




Bazni je trocilindarski benzinac zapremine 1,5 litara što razvija 136 KS. Vrlo je dinamičan pa tako do brzine od 100 km/h dolazi za samo devet sekundi, a iznad njega je motor što iz iste litraže izvlači 170 »konja«. A čini to i zato što je riječ o »mild hibridu« koji sa strane elektromotora dobiva još 19 KS. K tome, on je i štedljiviji jer dok bazni na stotinu kilometara u prosjeku troši 6,2 litre, njemu ih je dovoljno 5,9. Tome u prilog ide i odlični koeficijent aerodinamike od cx 0,26.


Kao što ne odustaje od karoserijskih oblika, BMW ne odustaje ni od dizelaša. »Dvojki« je namijenio klasični 2-litreni model koji doseže 150 »konja« i to s jako niskom prosječnom potrošnjom od 4,9 litra.


Kasnije, tijekom razvoja modela, BMW će u proizvodni program uvrstiti i verzije s integralnim pogonom kao i s plug-inom čija će električna autonomija biti velikih 80 kilometara. Sve opcije imaju 7-stupanjski »steptronic« automatski mjenjač, dok je početak prodaje zakazan za veljaču 2022. godine. Cijene su još u formiranju za svako pojedinačno tržište, no predviđa se da će osnovna verzija dosezati oko 250 tisuća kuna.