AUDI TOUR e-XPERIENCE

Audijeva električna “ergela” ili fantastičan suživot ekologije i brutalne dinamike

Edi Prodan

Audijevi električni automobili - od Q4 sportback do RS e-tron GT-a pokazali su na svim konfiguracijama istarskih prometnica nevjerojatnu dinamiku



Kako približiti naprednu tehnologiju, električne automobile kojima obiluje Audi produkcija, kako naglasiti njihovu ekološku notu i svijest kako se hitno mora smanjiti emisija CO2 jer nam u protivnom budućnost nije nimalo privlačna.


Tako da se organizira Audi Tour e-xperience, da se u Istru odveze fantastičnu »ergelu« automobila – Audi Q4 e-tron, Q4 Sportback e-tron, e-tron GT, RS e-tron GT i Q8 TFSIe – te da se vozeći po svim mogućim konfigracijama prometnica poveže ponajbolje proizvođače vina, maslinovog ulja i tartufa, vinariju Kabola, uljaru Chiavalon te obiteljsko gospodarstvo Karlić. Riječ je o ljudima koji u svojoj proizvodnji maksimalno uvažavaju ekološke komponente, štoviše bez poštivanja prirode ne bi ih ni bilo.


– I imamo ne samo jednu, nego puno fantastičnih prednosti u odnosu na mnoge zemlje, kada govorimo o geografskom položaju, prirodi koja nas okružuje i mogućnostima suživota s njome. Imamo i tu privilegiju da možemo živjeti i raditi od prirode, a sve bez da je narušavamo. Istra, magična zemlja u kojoj se spaja razvedena obala i zelena unutrašnjost, kulturno-povijesna baština i održivi turizam, panoramske ceste i ekološka proizvodnja; uistinu je najplodnije tlo za podizanje svijesti o važnosti zaštite prirode, unapređenju života lokalnih zajednica, očuvanju prirodnih i kulturnih resursa. Prirodu je nemoguće nadmašiti te samo prirodni sastojci, proizvedeni na održiv način i bez korištenja štetnih kemikalija mogu u konačnici postati vrhunski proizvod, istaknula je Petra Kovačević, PR i marketing manager Audija Hrvatska.




A jednako tako i Audi ima vrhunske sastojke koje »pretače« u izvrsne automobile. Najbolji primjer za to je Audi e-tron GT quattro, jedan od najboljih i najbržih električnih automobila na tržištu kojem do brzine od 100 km/h treba samo 4,1 s, a u RS izvedbi 3,3 s. S električnim sustavom koji radi s naponom od 800 V, e-tron GT ima snagu punjenja od 280 kW, što je u ovom trenutku najveća vrijednost za neki serijski automobil. Na taj način baterija kapaciteta 84 kWh neto (93 kWh bruto) može primiti energiju potrebnu za 100 km vožnje za samo 5 minuta, dok punjenje od 5 do 80 posto razine napunjenosti traje traje 23 minute. Za pogon se koriste dva sinkrona elektromotora s trajnim magnetima, jedan na prednjoj, a drugi na stražnjoj osovini. Prednji motor ima najveću snagu od 238 KS, a stražnji 435 KS pri čemu oba motora imaju značajnu rezervnu snagu zbog čega je zbroj pojedinačnih snaga veći od nominalne ukupne snage od 476 KS, dok je ukupni okretni moment 630 Nm.


Audi Tour je također bio prigoda da se u Hrvatskoj predstavi Q4 e-tron Sportback. On je istina predstavljen u travnju, no istarski puti bili su prilika i za njegovo – isprobavanje na terenu. Električni pogon omogućio je veliki međuosovinski razmak i male prevjese što kombinaciji s velikim kotačima rezultira snažnim i elegantnim nastupom, što pogotovo vrijedi za Q4 e-tron Sportback s coupévskom linijom krova. Iako su s dužinom od 459 cm relativno kompaktni, zahvaljujući električnom pogonu prostor u unutrašnjosti usporediv je sa značajno većim SUV modelima s klasičnim pogonom. Modeli Q4 e-tron su ne samo električni već i potpuno digitalni te donose i potpuno novu dimenziju upravljanja. Kompaktna baterija za modele Q4 35 e-tron kapaciteta je 52 kWh, dok modeli Q4 40 e-tron i Q4 50 e-tron imaju bateriju kapaciteta 77 kWh. Q4 35 e-tron ima elektromotor snage 136 KS koji je ugrađen na stražnjoj osovini te pogoni stražnje kotače, dok Q4 40 e-tron koristi istu konfiguraciju pogona, ali s elektromotorom snage 150 kW 204 KS. Najsnažniji Q4 50 e-tron quattro ima po jedan elektromotor na prednjoj i stražnjoj osovini te pogon na sve kotače, a ukupna snaga je 299 KS što mu omogućuje ubrzanje do 100 km/h za samo 6,2 sekunde. Ovisno o veličini baterija i izvedbi pogona doseg s jednim punjenjem može biti do 520 km.


Vožnja od Rovinja preko Kanfanara i Pazina, pa prometnicom koja pokazuje možda i najljepše vedute Istre, onom od Katuna do brane jezera Butoniga, došlo se do Paladini gdje se nalaze Karlić Tartufi, mogli smo istinski uživati u GT-u koji je unatoč mokroj podlozi iskazivao nevjerojatni temperament. Povratak je bio preko Vodnjana, kombinacijama prometnica koje su uključivale i autocestu, tako da se moglo doživjeti i fascinantna ubrzanja. U svakom slučaju nakana organizatora bila je i više nego uspješna: ekologija i sjajna tehnika itekako mogu imati skladni suživot.