ITB BERLIN

Zdravlje ne zanima samo starije: Blatne saune i glamping magnet za mlade turiste

Alenka Juričić Bukarica

FOTO: PR

FOTO: PR

Primjeri iz Rumunjske, Indije i Hrvatske pokazuju da se čak i blatne kupke mogu promovirati kao vrlo trendy i tražene, a mlade žene rado ih i često koriste zbog učinka na kožu. Wellness je uz glamping pun pogodak za privlačenje mladih putnika



RIJEKA – I među mlađim putnicima pandemija je stvorila novu svijest o ponudi zdravstvenog turizma. Tijekom rasprava na najvećoj svjetskoj turističkoj burzi ITB Berlin, a koja je jučer završila, primjeri iz Rumunjske, Indije i Hrvatske pokazuju da se mogu privući nove ciljne skupine, pa čak i blatne kupke promovirati kao vrlo trendy i tražene.


Naime, tema zdravstvenog turizma jedna je od onih koje su u fokusu na ITB-u. Tako se prvi put na ITB-u u posebnoj hali predstavljaju poslovni subjekti iz domene zdravstvenog turizma. Naime, predstavnici medicinskog i zdravstvenog turizma zastupljeni su u većem broju nego ikad. U Berlinu se predstavljaju stručnjaci zdravstvenog turizma iz Njemačke i svijeta, a što se tiče izlagača, Turska je među zemljama koje su najsnažnije zastupljene i to sa svojim specijalnim klinikama, zdravstvenim i SPA hotelima, udrugama i destinacijama.


Zdravlje prioritet


U raspravi o trendovima u zdravstvenom turizmu današnjice na ITB-u je tako istaknuto da je od pandemije koronavirusa tema zdravlja visoko na popisu prioriteta za mnoge putnike. Potražnja nije ograničena samo na liječenje bolesti dišnog i kardiovaskularnog sustava.




– U idealnom slučaju, uz pravovremenu preventivu, do ovakvih bolesti uopće ne dolazi, istaknuo je dr. Shubada Thorat, direktor Fazlani Natures Nesta, tijekom ITB-ove konvencije na pozornici paviljona medicinskog i zdravstvenog turizma. Stacioniran jugoistočno od Mumbaija, ovaj liječnik koristi terapije temeljene na ayurvedskim uljima i biljkama za liječenje posjetitelja iz cijelog svijeta. Veću svijest o potrebi zdrave prehrane potiče kuharskim radionicama na kojima sudionici koriste voće i povrće koje su sami ubrali za pripremu hranjivih obroka.


Drugi primjer koji je u raspravi istaknut jesu objekti Ana hotela na rumunjskoj obali Crnog mora. Recentna iskustva ove hotelske grupacije iz Rumunjske tako pokazuju da se, dok su prije uglavnom stariji ljudi koristili ove sadržaje, posljednjih godina klijentela jako promijenila, odnosno da je postala mnogo mlađa, navela je u raspravi direktorica ove hotelske grupacije Iuliani Tasie. Navela je da mlađi gosti u njihove hotele dolaze za kraće boravke kako bi kompenzirali stresnu svakodnevicu. Osim zdrave klime, poseban je interes za toplinske plinske terapije, primjerice u Covasni. Plinovi su vulkanskog porijekla i navodno imaju niz pozitivnih učinaka, uključujući kardiovaskularne bolesti i dijabetes.


Ceylan Şensoy, Kristjan Staničić i Patrick Torrent


Instagram kampanje


Zdravstvenom turizmu pridaje se veća važnost i u Strategiji razvoja hrvatskog turizma, istaknula je u Berlinu Ivana Kolar, direktorica agencije za poslovno savjetovanje i vođenje projekata u turizmu Julius Rose – Turizam 365. U njezina nastojanja da dopre do mlađih ljudi spadaju uspješne Instagram kampanje za blatne saune. U pozitivne učinke na kožu uvjerava se tako i sve više mlađih žena. Sudionici panela kazali su da je glamping s wellnessom također sve traženiji vid turističkog proizvoda među mlađim putnicima. Govornici su se ujedno složili da su potrebne državne potpore zdravstvenom turizmu, primjerice u obliku povoljnijih poreznih stopa ili sustava vaučera.


Zdravstveni turizam nudi velike perspektive za globalnu turističku industriju. Prema posljednjem izvješću VISA-e i Oxford Economicsa, trenutačni promet u zdravstvenoj turističkoj industriji u svijetu iznosi oko 50 milijardi dolara. U sljedećih deset godina predviđa se da će rast dosegnuti do 25 posto godišnje. A i rast interesa izlagača i partnera za ovaj vid turizma na ITB-u odražava ovaj trend.


 


 


Alenka JURIČIĆ BUKARICA


 


INFOBOX
Zadar u travnju domaćin 2. Svjetskog kongresa sportskog turizma


U organizaciji Svjetske turističke organizacije (UNWTO) na ITB-u je jučer održana panel-rasprava »Povezivanje sportskog turizma i zdravlja«, na kojoj je jedan od sudionika bio Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice. Uz Staničića, na panelu su sudjelovali i Patrick Torrent, izvršni direktor Katalonske turističke organizacije, Ceylan Şensoy, direktorica marketinga u agenciji za turističku promociju i razvoj Turske te Simone Zagrodnik, izvršna direktorica Europske udruge povijesnih termalnih gradova.


– Hrvatska je u svijetu naširoko poznata po sportskim uspjesima, ali i po turizmu, pa je ova rasprava bila savršena prilika za dodatno isticanje naše zemlje kao relevantne destinacije koja u međunarodnim okvirima može podijeliti svoja iskustva i znanja. Imamo niz primjera koje smo istaknuli ovom prilikom, poput WRC Croatia Rallyja, ATP turnira u Umagu, CRO racea, a koji dokazuju sinergiju turizma i sporta u Hrvatskoj, izjavio je Staničić na ITB-u podsjetivši da će Hrvatska, odnosno Zadar, u travnju biti domaćin 2. Svjetskog kongresa sportskog turizma UNWTO-a.