Štorija od mašte

Rock kištrica bilja, kozmetički brend ljubiteljice samoniklog i ljekovitog biljka Sandre Rok

Mija Dropuljić

FOTO: PR

FOTO: PR

Pri proizvodnji kozmetičkog proizvoda vodi se jednostavnošću i održivošću, a nedavno je mijenjala svu ambalažu u prihvatljiviju.

Sandra Rok je iskonska ljubiteljica samoniklog i ljekovitog bilja te prirodnijih načina njege kože, liječenja, prehrane, zaštite i uzgoja voća i povrća je nakon zamora i fizičkog i psihičkog u poslovnom svijetu, krenula u posao od nule.


Na samom početku je znala da ima želju i ljubav prema prirodnom i održivom, a kasnije je saznala što to zapravo znači. Brojni izazovi nizali su se jedan za drugim, svoju kreativnost je Sandra izražavala na razne načine, a kako je krenula u avanturu Rock kištrice bilja otkriva nam u nastavku!


„Uvijek su me „vukle“ biljke. Tako sam završila edukacije i počela spravljati prve balzame, macerate i tinkture. Kasnije se kristalizirala ideja proizvodnje prirodne i održive kozmetike.


Kod stvaranja imena brenda, prvi dio se nametnuo sam od sebe.


Naime, naše izvorno prezime je Rock, ali C se, na žalost, izgubio za vrijeme rata. A i moj muzički pravac uvijek je rock dok je Kištrica oslikana i ukrašena kutijica koje sam izrađivala, a dodatak „bilja“ bio je logičan izbor“, započinje svoju priču simpatična Sandra.



Edukacije za plasiranje proizvoda i vlastiti pogon


Proizvode svoga brenda Rock kištrica bilja kreira prema principu jednostavnosti, koliko god je to moguće. Bira što prirodnije sastojke, vodeći se mišlju da nam nije uvijek potrebna sva sila sastavnica da bismo dobili kvalitetan proizvod koji djeluje.


Radije proučava sastojke, što kod njenih proizvoda čine u velikoj mjeri biljna ulja i maslaci. Velikom većinom hladno tiješnjenja, jer se procesom rafiniranja ipak gube određene aktivne tvari.


Možda djeluju sporije od sintetski dobivenih aktivnica, ali Sandrin cilj je proizvesti proizvod koji će se koristiti kao dio rituala zdravog pristupa njezi nas kao cjeline, a ne samo njezi naše kože. 


„Moji proizvodi su rađeni ručno s biranim sastojcima kao što su hladno prešana ulja ploda divlje ruže, badema, avokada, jojobe, konoplje, kokosa, ricinusa te karite i kakao maslaca.


Balzame radim s pčelinjim voskom, tako da jedino oni nisu veganski. Jako volim pčelinji vosak, njegove dobrobiti i miris. A najvažnije je to što u procesu dobivanja sirovine pčelice ni u jednom koraku nisu ugrožene“, pojašnjava. 


Proizvodi i voskove za topljenje, poznate meltove od čistog neprerađenog voska naših pčelica iz Gorskog Kotara. Uvijek im ostavlja dovoljno za gradnju, tako da voli misliti da smo u suživotu koji podrazumijeva poštivanje i uvažavanje.


Proizvodnja kozmetike jasno je regulirana.


Prije nego se počne potrebno je zadovoljiti stroga i ne uvijek jednostavne zakonske regulative. To uključuje uvjete prostora za proizvodnju, uvjeta i edukacije za radnike, odgovorne osobe, potrebnih analiza, dokumentacije.


Postoje izazovi koje, ponekad male proizvođače mogu usporiti ili čak udaljiti od ideje započinjanja ovakve vrste proizvodnje.


Ali nije nemoguće.



Održivost u izradi, ali i ponudi proizvoda


“S obzirom na to da sam sve to prošla, postojali su brojni upiti kako. Shvatila sam da, iako informacije postoje, ponekad je teže doći do njih ili nisu sve navedene na jednom mjestu.


Tako je kolegi i meni pala na pamet ideja da provedemo edukacije o stavljanju na tržište kozmetičkog proizvoda i biljnih čajeva.


U edukaciji smo obuhvatili sve aspekte, od ideje, uvjeta za proizvodni pogon, uvjete koje moraju zadovoljiti svi ostali prostori pogona i skladišta, uvjeta za radnike, potrebna ispitivanja proizvoda, te izgled deklaracije i dokumentacije koje mora pratiti proizvod.


Cilj je bio pomoći malim proizvođačima da se ipak plasiraju na tržište, ako imaju dobru ideju. Ja u proizvodnji uživam. Uživam u razvoju proizvoda, od samog razvijanja recepture, pokušaja i testiranja do izrade gotovog proizvoda koji će izaći na tržište“, s ponosom naglašava Sandra.


Pri proizvodnji kozmetičkog proizvoda vodi se jednostavnošću i održivošću, a nedavno je mijenjala svu ambalažu u prihvatljiviju. Tako je plastika zamijenjena, svuda gdje je to bilo moguće, s obzirom na dostupnost.


Ali i dalje traži alternativu.


U većini slučajeva izbjegava i sekundarnu ambalažu, u cilju što manje proizvodnje otpada.


Paleta proizvoda obuhvaća tri osnovna koraka u njezi: čišćenje, hidrataciju i hranjivost.


To nam omogućuju tri osnovna proizvoda za lice: pjenica za čišćenje lica Ljekovita kadulja, rađena s hidrolatom kadulje s otoka Kornata proizvođača Salvia Kornati, serum za hidrataciju Ylang Ylangi krema Plod divlje ruže za hranjivost. 


Naravno, tu je i ulje za njegu tijela Cherry&Co., koje nam daje potrebnu vlažnost i hrani našu kožu, posebno nakon pilinga s pilingom Coco Lemon. 


Isto tako, vrlo bitan segment hranjivosti kože su balzami, balzam za usne Kakao i slatka naranča te univerzalni balzam Noćurak s uljem noćurka za cijelu obitelj.



Važnost fitoterapije u svakodnevnom životu 


Nedavno je izbacila i prirodni deo balzam Nectar, bez sode bikarbone, za osjetljivu kožu pazuha. U planu je daljnja edukacija i upoznavanje s dostupnim sirovinama, te kreiranje novih formulacija.


Ipak, moram reći da je serum za lice Ylang Ylang bestseller. Iako, svi koji probaju kremu za lice Plod divlje ruže su oduševljeni, pa se nadam da će i ona pronaći put do većeg broja ljudi kojima odgovara. Moj favorit je ulje za tijelo Cherry&Co.


Otkada sam otkrila ulje za tijelo, umjesto krema, mlijeka i losiona, koristim samo njih. Kod izrade recepture vodila sam se mišlju da jedan proizvod hrani kožu, daje joj potrebnu vlažnost, ali i djeluje na nepravilnosti, te smiruje kožu, npr. nakon depilacije.


Ulje sadrži hladno prešanja ulja konoplje, suncokreta, jojobe, ricinusa, vitamin E, te eterično ulje kopaibe, koje ima snažno protuupalno djelovanje, ali i potiče stanice kože da stvaraju beta endorfin, hormon sreće.


Koristila sam prirodni miris trešnjinog cvijeta. Tako je nastalo ime Cherry&Co. (trešnja i copaiba)“, otkriva nam detalje Sandra koja nudi i fitoterapijsko savjetovanje.


Kroz takav tip edukacije upoznaje ljude koji se okreću prirodnijem načinu života, ali ne znaju odakle početi. Sluša potrebe klijenata, promatra ih kao individue i kroz cjeloviti program koji, uz prirodne pripravke uključuje i promjenu načina života, tjelovježbu te posebnu brigu za čitav organizam, zajedno pronalaze najbolje rješenje.


Fitoterapija nije instant rješenje, ne ide brzo i treba joj se posvetiti. Mi nismo samo naša bolest ili bolestan organ, mi smo cjeloviti i povezani. Fitoterapija češće traži uzrok, a ne rješava samo simptome.


Zapravo, uključuje brigu i razumijevanje sebe kako bismo uz pomoć prirode pronašli najbolje za naše zdravlje, kako fizičko tako i mentalno“, naglašava, ali nam otkriva i kako u idućoj godini planira širenje tržišta te rad na promociji proizvoda i svojeg viđenja njege kože. 



Holistički pristup


“Vodim se konceptom jednostavnosti u svakodnevnom životu, tako i kod njege kože.


Promoviram jednostavniji ritual njege, gdje nam nije potrebna velika količina različitih pripravaka, ako pronađemo par proizvoda koji će pokriti tri važna koraka: njegu, hidrataciju i nahranjenost.


Važan mi je holistički pristup u svakom aspektu života i rada.


Smatram kako ne možemo dijeliti tijelo od uma i obratno. Mi nismo samo naša koža. Tako pokušavam pristupiti i njezi kože. Iznutra prema van. Minimalistički, ali cjelovito.


Praktično, ali djelotvorno.


Dalje, u planu je promocija usluge savjetovanja vezanog uz plasiranje na tržište eteričnih ulja, što uključuje savjetovanje vezano uz proizvodni pogon, prostore i skladište, edukacije radnika i odgovornih osoba u proizvodnji, izrada potrebne dokumentacije, te izrada Elaborata dobre proizvođačke prakse“, zaključuje Sandra.



Proizvode Rock kištrice bilje možete pronaći na web stranicama te u trgovinama prirodne kozmetike malih hrvatskih proizvođača.