Svjetska premijera

Sunce, zemlja, struja – nova figura: Solterra je Subaruov brat blizanac Toyotinog bZ4X

Edi Prodan

Solterra je Subaruov brat blizanac Toyotinog modela bZ4X, dobre dinamike kao i dosega koji u njegovom slučaju može iznositi i do 530 kilometara



Čelni ljudi Subarua su prije desetak godina bili silno deprimirani: morali su popustiti diktatu tržišta i u svoje automobile ugraditi – dizelske agregate.


Istina, ostali su svoji u dijelu u kojem su ti motori bili, baš kao i svi njihovi benzinci, boxer. S obzirom na to da su tada benzinci bili znatno rastrošniji, turbodizelaši su bili pravi hit.


Danas? Danas su dizelaši prognani kao ekološki nepodesni, a novi ultimativ tržišta postaje – struja. Istina, danas se iz Subarua baš i ne čuju izrazi nezadovoljstva, na tržište se bez puno pompe plasiralo – Solterru. Automobil je to koji se kreće sigurnim i kod Subarua utabanim crossover putom. Možda ima najviše sličnosti s modelom XV, ali u jednom krupnijem, pomalo već i SUV izdanju jer dužina mu je 4,69 metara. I dakako modernijem, ma koliko Subaru kroz povijest svojih modela baš i nije mnogo pažnje polagao na sam dizajn.




Tehnološki, još je to jedan zajednički iskorak s Toyotom koja je također ovih dana predstavila vrlo sličan model bZ4X. Solterru pokreću dvije opcije pogona. Prva je s jednim elektromotorom snage 204 KS kad automobil ima pogon samo na jednu osovinu, što je uistinu neobično za Subaru. Ali nije da se to nije događalo – često kad su ulazili u koprodukcije s proizvodnjom »blizanaca«. Želi li se pogon na sve kotače, ugrađena su dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini kad snaga doseže 218 »konja«. Ovisno o opciji s jednim ili dva motora, ubrzanje od 0 do 100 km/h je 8,4, odnosno 7,7 sekundi, što jamči poprilično dinamičko zadovoljstvo. Baterija kojom je opremljena Solterra ima kapacitet od 71,4 kWh što prema mjerenjima u raznim tipovima opterećenja omogućava doseg od 530 kilometara. Dakako, ovisno o načinu vožnje. Koristi li se dominantno velika količina snage, taj se parametar može srušiti i na polovicu. Da bi imala doseg, struja naprosto traži maksimalnu disciplinu.


Na kraju, još malo o estetici – dojmljive lakometalne »felge« idu od 18 do čak 20 inča, kad se koriste gume dimenzija 235/50. Početak prodaje Solterre je sredinom 2020. godine. Dakako, ne dođe li do nekih novih poremećaja unutar automobilske industrije.