Softverski div

Prihodi Microsofta ove godine porasli, ali cijena dionice istodobno je pala

Hina

Reuters

Reuters



Microsoft je u prvom tromjesečju ostvario prihode od 23,56 milijardi dolara, 6 posto veće nego u istom lanjskom razdoblju, no kako su podbacili prihodi od prodaje Surface tableta i laptopa, cijena dionice tog softverskog diva blago je pala.


Prema izvješću Microsofta, objavljenom u četvrtak, čista dobit kompanije porasla je u proteklom kvartalu gotovo 28 posto, na 4,8 milijardi dolara.


No, ulagače su razočarali slabiji prihodi nego što se očekivalo, pa je u produženom trgovanju na Wall Streetu cijena dionice tog softverskog diva u četvrtak pala oko 0,6 posto.




Ulagače je ponajviše zabrinuo pad prodaje Surfacea za 26 posto na godišnjoj razini, na 831 milijun dolara, što je, kažu analitičari, posljedica pojačane konkurencije popularnih high-end kompjutora drugih proizvođača.


Stoga su prihodi u Microsoftovom odjelu osobnog računarstva, koji uključuje Windows softver, Xbox konzole za igranje, online oglašavanje i Surface uređaje, pali za 7,4 posto na godišnjoj razini, na 8,8 milijardi dolara.


Do pada prodaje u najvećem Microsoftovom odjelu po prihodima došlo je unatoč rastu prodaje osobnih računala (PC).


Prema podacima IDC-a, prodaja PC-a u svijetu porasla je u prvom tromjesečju za 0,6 posto na godišnjoj razini, što je njezin prvi rast nakon pet godina neprestanog pada.


S druge strane, nastavljaju se pozitivni trendovi u Microsoftovom ‘cloud’ poslovanju, koje uključuje proizvode kao što su Windows Server i platforma Azure.


Prihodi u tom segmentu porasli su za 11 posto na godišnjoj razini, na 6,76 milijardi dolara. Samo od Azurea prihodi su porasli čak 93 posto.


Premda je u tom području velika konkurencija kompanija, kao što su lider Amazon.com, potom Alphabetov Google, IBM i Oracle, bruto marža u ‘cloud’ poslovanju Microsofta porasla je na 51 posto, sa 48 posto u prethodnom kvartalu.


Pod vodstvom izvršnog direktora Satya Nadelle, Microsoft se preusmjerava s tradicionalnog softverskog poslovanja, koje raste sporo, na ‘cloud’ usluge i mobilne aplikacije.


Među ostalim, Nadella je orkestrirao i najvećim preuzimanjem u povijesti Microsofta, postigavši dogovor o kupnji društvene mreže LinkedIn za 26 milijardi dolara.


U proteklom tromjesečju LinkedIn je ostvario prihod od 975 milijuna dolara, više nego što su analitičari očekivali.