Tinagong - 1

Kineska svemirska postaja ušla u atmosferu Zemlje iznad južnog Pacifika i – izgorjela

Hina

Ilustracija Reuters

Kineska svemirska postaja Tiangong-1 ušla je u Zemljinu atmosferu negdje iznad južnog Pacifika i izgorjela je, objavila je u ponedjeljak svemirska kineska agencija.

Letjelica je ušla u Zemljinu atmosferu negdje oko 8,15 sati po kineskom vremenu, odnosno 00,15 po GMT-ju (2,15 minuta po hrvatskom vremenu) i najveći dio je izgorio, stoji u kratkom priopćenju kineske agencije objavljenom na njenim službenim stranicama.

Američka svemirska kontrola, koja prati kretanje svih umjetnih objekata u Zemljinoj orbiti, potvrdila je da je Tiangong-1 izgorjela iznad južnog Pacifika.

Kratko prije nego je letjelica ušla u atmosferu objavljeno je da se očekuje da će se to dogoditi negdje blizu brazilske obale u južnom Atlantiku.

Službeni Peking je u petak objavio da je malo vjerojatno da će veliki komadi stići do Zemljine površine.

Prva kineska svemirska stanica lansirana u rujnu 2011., Tiangong-1, čije ime znači »Nebeska palača«, duga je 10,4 m i široka 3,3 m. Sastoji se od eksperimentalnog laboratorija, servisnog modula i dviju solarnih ploča veličine 3×7 m svaka i dio je ambicioznog kineskog svemirskog programa kojem je cilj poslati u orbitu stalnu postaju do 2023. godine. Originalno je planirano da postaja prekine s radom 2013., ali je njena misija stalno bila produljivana.

Trebala se kontrolirano vratiti u Zemljinu atmosferu, ali je u ožujku 2016. prestala raditi, što je potaknulo zabrinutost u vezi s njezinim »padom«.