Neobična suradnja

Jedan od „najgorih“ holivudskih redatelja i jedan od najboljih holivudskih glumaca u zajedničkom projektu

Tihomir Ivka

Foto: Twitter/Reuters

Foto: Twitter/Reuters

Riječ je Michaelu Bayu čiji filmovi donose bogatstvo, a kritika ih prezire, i Jakeu Gyllenhhalu čiji filmovi obično ne zarađuju puno, ali ga struka visoko cijeni



Redatelj Michael Bay ima prilično unikatan status unutar Hollywooda. Veliki studiji se otimaju za njega i drže kao malo vode na dlanu jer su njegovi filmovi, gotovo isključivo akcijsko-avanturstičke naravi (Armagedon, Bad Boys, Transformers franšiza), priskrbili na blagajnama zajedno skoro 8 milijardi dolara. To ga čini jednim od komercijalno najuspješnijih redatelja u povijesti, i jednim od rijetkih koji u svojoj filmografiji nemaju barem jedan komercijalni podbačaj, odnosno da su troškovi produkciji bili viši od prihoda na blagajnama kina. S druge strane, Bay je jedan od najprezrenijih filmaša što se tiče kritike. Postoji određeni konsenzus da u njegovoj filmografiji ne postoji film vrijedan spomena, osim  „The Rock“ s Nicolasom Cageom i Seanom Conneryem.


Zato najava svakog novog filma Michaela Baya nosi u sebi zanimljivu neizvjesnost jer zakon velikih brojeva jednom mora dovesti do toga da se prekine neka od „tradicija“: ili će Bay napokon snimiti dobar film ili će podbaciti na blagajnama. Ili oboje.


Najavljeni novi projekt ima sve predispozicije da se tako nešto zaista i dogodi. Naime, prema informacijama Varietya, Michael Bay je preuzeo projekt „Ambulance“, akcijski triler čiji scenarij potpisuje Chris Fedak s velikim iskustvom u smišljanju priča za krimi-serije (Prodigal Son, Deception), ali glavna vijest je da se za glavnu ulogu pregovara s Jakeom Gyllenhaalom. Snimanje bi trebalo početi naredne godine, no bilo kakvi detalji o radnji filma su još uvijek tajna.




Gyllenhaal je jedan od najcjenjenijih karakternih holivudskih glumaca i čista suprotnost Michaelu Bayu. Teško se sjetiti lošeg filma u kojem je Gyllenhaal nastupio, ali zato bi se moglo nabrajati naslova koji svoje neosporne umjetničke dosege nisu potvrdili kod publike. Kao najbolji primjer navodimo film „Okja“ iz 2017. Bong Joon-hoa koji je dvije godine kasnije pokorio filmski svijet svojim „Parazitom“. Spomenuti avanturistički film o djevojčici koja je genetski uzgojila super svinju pobrao je ovacije na festivalima i panegirike kritike, no od 50 milijuna uloženih dolara vratilo se samo dva na kino blagajnama. Financijski promašaj nije bio tako velik s obzirom da ga je Netflix pustio preko svojih servisa u ljeto 2017., ali sigurno nije povratio uloženi novac.