Na velikom platnu

U kina stigao do sad najskuplji akcijski film: Uzbudljiva priča kroz razjedinjenu Ameriku bliske budućnosti

Ervin Pavleković

Skupina novinara kreće na putovanje kroz SAD usred sve intenzivnijeg građanskog rata koji je zahvatio cijelu zemlju. Tijekom svog putovanja nailaze na nekoliko za život opasnih izazova



Akcijski su hitovi ono što kod publike uvijek pali jer adrenalinom nabijene priče drže gledatelje na rubu stolca, a potencijal kinodvorana da pruži jedinstveni filmsko iskustvo ponekad je neprocjenjiv. Moglo bi se to dogoditi i s novim filmom koji dolazi u kina, “Građanski rat: Svakom carstvu dođe kraj” (“Civil War”) u produkciji popularne produkcijske kuće A24 koja potpisuje redom filmove koji su ostvarili uspjeh kod kritičara, no i publike, od pobjedničkih “Kit”, “Sve u isto vrijeme”, filmova “Midsommar”, “Lady Bird”, serije “Euforija”, “Beef” i mnogih drugih. U film je “utučen” budžet od 75 milijuna dolara, čime je “Građanski rat” najskuplji film produkcijske kuće A24 dosad, a s obzirom na glumačku postavu i uzbudljive akcijske scene, radi se o filmu koji se mora gledati na velikom platnu.



Film “Građanski rat”, najnoviji film Alexa Garlanda i studija A24, smješten je u distopijsku budućnost, a u filmu glume Zlatnim globusom nagrađena Kirsten Dunst, zvijezda “Narcosa” Wagner Moura, Stephen McKinley Henderson, Nick Offerman, Jesse Plemmons te Cailee Spaeny.




Uzbudljiva adrenalinska akcija vodi nas kroz razjedinjenu Ameriku bliske budućnosti koja balansira na tankom rubu golemih sukoba. Redatelj Alex Garland, poznat po filmovima “Ex Machina” i “Annihilation”, snimio je djelo čija se radnja odvija u Sjedinjenim Državama u ne tako dalekoj budućnosti.



Priča počinje kada se dio država odcijepio od unije i sada je sastavljen od frakcija. U bliskoj budućnosti radnja prati skupinu novinara koji kreću na putovanje kroz SAD usred sve intenzivnijeg građanskog rata koji je zahvatio cijelu zemlju. Tijekom svog putovanja nailaze na nekoliko za život opasnih izazova. Istovremeno, vlada se pretvara u distopijski režim, a radikalne skupine često sudjeluju u političkom nasilju.


Film istražuje duboke podjele unutar američkog društva, predstavljajući mračnu i pomalo proročansku viziju budućnosti. Kako Erik Kain piše za Forbes, film je uz intenzivne trenutke nasilja i smrti provokativan i trebalo bi ga gledati na velikome platnu. I Owen Geilberman, iako nešto kritičniji, jer smatra da su akcijske scene hermetične, odnosno da im nedostaje dubina i povezanost s likovima, kasnije ocjenjuje kako su scene uzbudljive, no nikad uznemirujuće.