Aktualni sat

Garaža na Kozali, Hilton, Mirko Pavičić, Autotrolej… Vijećnici imali puno pitanja za gradonačelnika

Damir Cupać

Gradski vijećnici dobro su se pripremili za novi Aktualni sat



Gradski vijećnici imali su gotovo dva mjeseca stanke nakon sjednice u prosincu prošle godine, ali su se zato ovaj put dobro pripremili za Aktualni sat.


Podsjetimo, na današnjoj sjednici Gradskog vijeća gradonačelnik je bio prisiljen povući svoj prijedlog Strategije Urbane aglomeracije Rijeka, zbog čega su u pitanje dovedeni ne samo riječki projekti koji bi povukli oko 55 milijuna bespovratnih EU eura, već i planovi svih lokalnih samouprava u aglomeraciji.


A sve to jer ni njegovi koalicijski partneri nisu htjeli prihvatiti da autobaza Autotroleja ostane na Školjiću, u samom centru grada. O tome smo ranije izvijestili OVDJE.




Filipović povukao prijedlog riječke aglomeracije, upitno bespovratnih 55 milijuna eura: Sve zbog Autotroleja na Školjiću



No, gradonačelnik je bolje sreće kada se glasalo o povećanju njegove plaće i plaće njegovih zamjenika jer je taj prijedlog podržalo 19 vijećnika, dok su suzdržani bili vijećnici HDZ-a, Akcije mladih, Unije Kvarnera, nezavisna vijećnica Iva Rinčić i dio vijećnika Mosta.


Kako su iz Gradske uprave ranije izračunali za naš list, plaća gradonačelnika sada iznosi bruto (s minulim radom) 3.629,47 eura, a neto 2.378,61 euro. O svemu možete šire pročitati OVDJE.


Riječki gradonačelnik traži povećanje plaće. Evo o kojim ciframa se radi



No, vratimo se aktualnom satu.


O javnoj garaži na Kozali


Vijećnica PGS-a Tea Mičić Badurina pitala je kako je gradska vlast reagirala na peticiju građana Kozale koji traže izgradnju javne garaže kako bi se u tom mjesnom odboru riješili problemi s parkiranjem.


Gradonačelnik Filipović odgovorio je da je razgovarao s predstavnicima mjesnog odbora i da je svjestan da taj problem postoji.


– Razgovaralo se o dvije potencijalne lokacije. Jedna je uz zgradu Hrvatskog telekoma i to je zemljište u vlasništvu te tvrtke. Vodimo razgovore s njima, a tamo je predviđena garaža na pet etaža.


Druga je lokacija neposredno uz većinu nebodera na Kozali, ali moramo ispitati je li to prostorno-planski moguće. Razgovarali smo i o mogućnosti povlaštenih parkirališnih karata i o uvođenju naplate parkiranja.


Svjesni smo da u mjesnim odborima koji gravitiraju centru grada parkiraju ljudi koji žive u okolnim gradovima i općinama. Neki mjesni odbori su za uvođenje naplate, a neki nisu i sve će to trebati sustavno riješiti.


Osobno mislim da bi stanovnici bili zadovoljni kada bi mogli plaćati povlaštenu kartu nakon što se uvede naplata parkiranja kao što je to slučaj u centru grada, kazao je Filipović.


Prometni kaos kod Hiltona


Aleksandar Saša Milaković (Most) upozorio je na prometni kaos u blizini hotela Hilton jer u Opatijskoj ulici su parkirani automobili na nogostupima zbog čega se ugrožava sigurnost prometa.


Zanimalo ga je jesu li u Gradu Rijeci upoznati s tim i što će napraviti da se problem riješi.


– Što se tiče hotela, osiguran je adekvatan broj parkirališnih mjesta s obzirom na broj smještajnih kapaciteta. Plan je da Hilton izgradi kongresni centar, a u sklopu njega i garažu s 500-tinjak mjesta.


Uz to su osigurana sredstva za kompletnu rekonstrukciju Opatijske ulice i tada će se postaviti stupići, ali i osigurati dodatna parkirna mjesta, pojasnio je Filipović.


O semaforima i autobusnim stajalištima


Ana Trošelj (PGS) zatražila je od gradskih vlasti da naprave sve kako bi se na riječke semafore i na autobusna stajališta ugradila zvučna signalizacija koja bi puno značila slijepim i slabovidnim osobama, a riječki gradonačelnik je pojasnio da je u centru grada to već slučaj kada je riječ o semaforima, a da bi se dodatne lokacije trebale dogovoriti preko mjesnih odbora.



Kada je riječ o autobusnim stajalištima, gradonačelnik Filipović je obećao da će se razmišljati u tom smjeru, a natočito prilikom nabavke novih autobusa koji bi trebali imati zvučni sustav pružanja obavijestu putnicima.


Zašto se nisu naplatili od Pavičića?


Vedran Vivoda (Akcija mladih) mišljenja je da Grad Rijeka nije napravio sve kako bi naplatio od tvrtke ZBIG koja je u vlasništvu Mirka Pavičića i koja je imala u zakup Karolinu Riječku oko pet milijuna kuna dobiti koja je stečena od davanja prostora u podnajam, a što se nije smjelo dogoditi.


Vivoda je naglasio informaciju da su postojale garancije i da se taj novac mogao naplatiti. Gradonačelnik Filipović decidirano je kazao da on za takve garancije ne zna i da bi se sigurno aktivirale da ih je bilo.


– Kada smo došli do informacije da se podzakup naplaćuje skuplje od zakupa, raskinuli smo ugovor s tvrtkom ZBIG i zatražili da se u proračun uplati oko pet milijuna kuna na ime razlike između dopuštenog iznosa podzakupnine i podzakupnine koju su kao podzakupodavac ubirali od H&M Hennes&Mauritz d.o.o.


Taj iznos dodatno je uvećan za pripadajuće troškove i kamate. Tvrtka ZBIG d.o.o. nije postupila prema tom pozivu, Grad je pokrenuo postupak pred nadležnim Trgovačkim sudom i u prvom stupnju smo izgubili.


Nastavit ćemo sudski spor, pojasnio je Filipović.


Na pitanje kako je moguće da Grad Rijeka omogućava tvrtkama u vlasništvu Mirka Pavičića zakup u gradskim poslovnim prostorima pa čak i predlaže da se neki od njih prodaju, gradonačelnik Filipović nije odgovorio.


O stranim radnicima u Autotroleju


Danijela Bradamante (SDP) pitala je kada će biti gotov rotor u Dukićevoj ulici, a riječki gradonačelnik je odgovorio da bi prema ugovoru to trebalo biti u travnju ove godine, izrazivši nadu da će to tako i biti.


Iva Davorija (Možemo) tražila je odgovor na pitanje je li točno da su strani radnici u Autotroleju zaposleni preko agencija, izrazivši zabrinutost zbog njihovih radnih prava zbog toga što nisu sklopljeni ugovore o radu s njima.


– Prošle je godine izdano 180.000 radnih dozvola za strane radnike i riječ je o oko 10 posto ukupne radne snage. To znači da bez tih radnika hrvatsko gospodarstvo ne bi moglo funkcionirati.


Tako nedostaju vozači u Autotroleju i to se pokušava riješiti zapošljavanjem stranih radnika. Na javnom je natječaju izabrana agencija za njihovo zapošljavanje i oni će imati ista prava kao radnici zaposleni u Autotroleju.


Znam da to izaziva razne reakcije, ali to je rješenje kojem smo morali pribjeći. Očekujem da ti radnici budu adekvatno plaćeni i da imaju adekvatna radna prava, naglasio je Filipović.


Problemi stanara POS-a na Martinkovcu


Štefica Jagić Rađa (HDZ) ocijenila je da je nedopustivo da stanari POS-ovih stanova na Martinkovcu imaju problem s vlaženjem novih stanova koje su kupili, a i problem s lošom komunikacijom s gradskom agencijom koja je investitor koja neadekvatnom brzinom reagira na prigovore stanara.


Ona je gradskim vijećnicima pokazala i fotografije koje svjedoče da je dio radova nekvalitetno odrađen i da stanari žive u neprimjerenim uvjetima za nove stanove koji nemaju ni godinu dana.


Gradonačelnik Filipović priznao je da problem postoji, ali da se rješava i da je dobar dio nedosttatak već otklonjen.


“Naša agencija s izvođačem radova čini sve da se svi problemi riješe”, kazao je Filipović.