RIJEČKO GRADSKO VIJEĆE

Filipović povukao prijedlog riječke aglomeracije, upitno bespovratnih 55 milijuna eura: Sve zbog Autotroleja na Školjiću

Damir Cupać

Foto Arhiva/NL

Foto Arhiva/NL

Filipoviću je sad žao jer da će to usporiti proces svih projekata unutar aglomeracije i povlačenje europskog novca za svih 14 lokalnih jedinica



Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović, kada je shvatio da neće imati dovoljno glasova za, povukao je s dnevnog reda sjednice Gradskog vijeća Strategiju razvoja Urbane aglomeracije Rijeka za financijsko razdoblje 2021. – 2027. godine i na taj način ugrozio realizaciju niza projekata, među kojima je pet pet riječkih, za koje je trebalo biti osigurano 55 milijuna eura.


Riječ je o projektima daljnjeg ulaganja u toplinarstvo, uređenja prostora na Trsatu oko osnovne škole i Dvorane mladosti, uređenja Teatrina u Art-kvartu “Benčić”, rekonstrukciji Autotrolejeve garaže na Školjiću i obnovi zgrade Exportdrva.


Potez za deset


Da dio gradskih vijećnika neće prihvatiti gradonačelnikov prijedlog odluke, moglo se pretpostaviti, ali da ga neće podržati ni stranke konstituirajuće većine, to se teško dalo naslutiti.




Naime, protiv su bili vijećnici Možemo i PGS-a pa je bilo jasno da gradonačelnik nema dovoljno potrebnih glasova.


Iako je poručio da inzistira na glasanju i da će za neprolazak prijedloga i gubitak 55 milijuna eura biti krivi oni koji su protiv, nakon rasprave i stanke koja je određena, ipak je povukao točku s dnevnog reda.


I kao što je naglasio, sada ni on ne zna što će dalje biti s projektima čija se realizacija financira bespovratnim sredstvima europskih fondova.


Aleksandar Saša Milaković (Most) prvi se javio za raspravu i odmah je upozorio na najveći problem kada je riječ o Strategiji.


– Riječ je o projektu rekonstrukcije Autotrolejeve garaže na Školjiću. Godinama se priča o potrebi preseljenja i gradnje autobaze na novoj lokaciji, a sada pred nas dolazi informacija da od toga nema ništa.


I to bez ikakve studije koja bi nam pojasnila zbog čega se odustalo od preseljenja.


Tvrdilo se da je glavni nedostatak lokacije na Školjiću nedostatak prostora, a sada ga odjednom ima i u rekonstrukciju se ulaže osam milijuna eura. Nama je to neprihvatljivo, poručio je Milaković.



“Ovo je smrt za Školjić”


Vedran Vivoda (Akcija mladih) upozorio je da je ostanak autogaraže Autotroleja na postojećoj lokaciji smrt za Školjić.


– Ne vidim način na koji će se tamo uklopiti šetnica koja se spominje u obrazloženju projekta. Tu je i problem zgrade Exportdrva, a za realizaciju je predviđeno oko 13 milijuna eura.


Je li to uklopljeno u plan uređenja Delte, pitanje je. Za taj novac mogla se srušiti postojeća zgrada i izgraditi nova koja bi bila adekvatnija za planirane namjene. Na ovaj način smo na dobrom putu da ćemo dobiti novog “Galeba”, ocijenio je Vivoda.


Njegova je ocjena i da je projekt uređenja Teatrina rezultat lošeg planiranja. Da neće podržati predloženu Strategiju, potvrdio je i Nebojša Zelič (Možemo).


– Treba naći drugu lokaciju za garažu Autotroleja na kojoj će se izgraditi autobaza. Gradonačelnik je obećavao da će to napraviti, a sada se odustaje od svega.


I to bez da je provedena ikakva javna rasprava o ovako važnoj temi, nezadovoljan je Zelič.


Vivoda je dodao da je dobio obrazloženje gradonačelnika da se od svega odustaje jer je preseljenje preskupo Autotroleju.



Zašto ne želi preseliti Autotrolej?


Gradonačelnik Marko Filipović pojasnio je nezadovoljnim gradskim vijećnicima da rekonstrukcijom garaže Autotroleja Rijeka dobiva projekt koji nema veze s onim kakav je danas.


– Prostor će biti oplemenjen i dobit će i javne sadržaje kao što su igralište, parkiralište, zelene površine i šetnicu.


Od drugih lokacija za preseljenje se odustalo jer bi trebalo kupiti zemljište, trošak prvog kilometra za Autotrolej bi bio ogroman, bila bi veća emisija CO2.


Ispitivane su tri potencijalne lokacije, na Srdočima su se građani pobunili, u Sušačkoj Dragi ne može jer je riječ o vodozaštitnoj zoni, a od Baračeve ulice se odustalo jer je izgrađena cesta D403.


Na raspolaganju nam stoji za ovaj projekt osam milijuna eura, a za ostale projekte ukupno 55 milijuna eura. Vaša je odluka hoćemo li iskoristiti taj novac ili ne.


Bilo bi mi žao da Gradsko vijeće to ne usvoji, iako možda nije riječ o najsretnijem rješenju. Ali kada se projekt razradi, može se u njega uklopiti sve ono što je Školjiću potrebno.


Volio bih da imamo drugu lokaciju, ali nemamo je, a na vama kao gradskim vijećnicima je da to podržite ili ne, poručio je Filipović.


Nebojša Zelič (Možemo) odgovorio mu je da je za neprolazak Strategije odgovoran isključivo on jer je uvjeravao gradske vijećnike da će se garaža maknuti sa Školjića.


Na kraju je gradonačelnik Filipović povukao prijedlog s dnevnog reda.


– Žao mi je zbog toga i ovo će ugroziti dinamiku realizacije projekata u svih 14 jedinica lokalne samouprave koje su dio Urbane aglomeracije Rijeka.


U ovom trenutku ne znam što ćemo i kako dalje. Postoji velika opasnost da se ni jedan projekt ne realizira i da ne povučemo 55 milijuna eura, izjavio je Filipović.