Britanski otok

Prvi put nakon punih 142 godine otkrivena nova vrsta dinosaura s oklopljenim tijelom

Hina

Ilustracija iStock

Nova vrsta dinosaura s oklopljenim tijelom otkrivena je na britanskom otoku Wight prvi put nakon 142 godine.

Dinosaur pripada skupini dinosaura biljojeda poznatih kao ankilosauri, a njegovi ostaci pronađeni su u formaciji Wessex na otoku – nalazištu fosila koje datira negdje između 145 i 66 milijuna godina.

Nova vrsta nazvana je Vectipelta barretti – po profesoru Paulu Barrettu koji je 20 godina radio u Prirodoslovnom muzeju u Londonu. To je drugi oklopljeni dinosaur koji je pronađen na otoku, a prvi je Polacanthus foxii – iskopan 1865. godine.

Stuart Pond, istraživač na Odjelu znanosti o Zemlji Prirodoslovnog muzeja, rekao je: “Gotovo 142 godine, svi ostaci ankilosaura s otoka Wight pripisani su Polacanthus foxii, poznatom dinosauru s otoka, a sada sve treba ponovno provjeriti s obzirom na otkriće nove vrste”.

Iako oba ankilosaura potječu s istog otoka, istraživači su otkrili da nisu u bliskom srodstvu. Zapravo, rekli su, V barretti je uglavnom blisko povezan s nekim kineskim ankilosaurima, što sugerira da su se ti dinosauri slobodno kretali iz Azije u Europu u razdoblju rane Krede (prije 145 do 66 milijuna godina).