Pokrenuvši premium brand Merla, Tvornica tekstila Trgovišće omogućila je da od sada svako kućanstvo može imati damastnu posteljinu vrhunske kvalitete. Saznajte koja je tajna njihovog uspjeha i zašto za njihovim proizvodima luduju najbolji svjetski hoteli i restorani.
„Brand Merla pokrenut je nakon što smo stekli iskustvo u opremanju najboljih svjetskih hotela i restorana. Želimo podići svijest o važnosti izbora kvalitetnih i prirodnih materijala koji dodiruju kožu barem trećinu dana. Ne kupujemo tkaninu kao većina u Kini ili Pakistanu, već u tvornici tkamo svoje proizvode koristeći samo najkvalitetnije prirodne materijale i boje koje nisu škodljive ni za ljude ni za okoliš. Dugotrajnost i postojanost je naša osnovna prednost. Zato pazimo na svaki sastojak“, pojašnjava Mario Popić, direktor Tvornica tekstila Trgovišće. Dodaje da je Merla dalmatinski izraz za čipku.
100 godina iskustva u proizvodnji vrhunskih posteljina i stolnjaka
Današnja tvornica sljednica je Tekstilnog kombinata Zagreb, poznatog kao TKZ koji je osnovan prije gotovo 100 godina. Proizvodnja je 2008. godine preseljena u Veliko Trgovišće. Izgrađena je moderna tvornica s najvišim sigurnosnim i ekološkim standardima u industriji.
Tvornica tekstila Trgovišće jedini je proizvođač vrhunskih posteljina i stolnog rublja od Milana do Istanbula. Budući da proizvode najkvalitetnije stolnjake i posteljine, ne čudi što više od 75 posto prihoda ostvaruju od izvoza na najrazvijenija tržišta svijeta. Najpoznatiji kupci proizvoda ove tvornice su Hotel Sacher Beč, Hotel Ritz London, Caesars Palace u Las Vegasu, hoteli u najpoznatijim švicarskim skijalištima, restorani Gordona Ramseya,…Na domaćem tržištu najviše rade s Maistrom, Jadrankom Lošinj, BlueSun-om, i vrhunskim malim i obiteljskim hotelima i restoranima u cijeloj Hrvatskoj.
U tvornici je zaposleno oko 90 radnika, a s lokalnim kooperantima taj broj značajno prelazi 100. Prihodi im kontinuirano rastu, prošle su godine iznosili 5 milijuna eura čime su dostigli rekordne godine prije pandemije.
Ulažu 2 milijuna eura u nove pogone i solarne elektrane
U naredne dvije godine planiraju ulaganje vrijedno više od dva milijuna eura, uz sufinanciranje EU fondova. Ulaganja u novu tehnologiju odnose se na modernizaciju tkaonice i automatizaciju procesa u proizvodnji. Tako će postići još veću efikasnost i kvalitetu proizvoda. „Fokusirani smo na održivost i zaštitu okoliša te trenutno radimo na projektima postavljanja solarne elektrane koja će smanjiti potrošnju struje do 50 posto“, ističe predsjednik uprave Tvornice tekstila Trgovišće. Druga faza bi uključivala modernizaciju i povećanje kapaciteta u tkanju, po čemu se, kako kaže, TTT izdvaja od većine drugih tekstilnih kompanija, te modernizaciju procesa u logistici i kontroli kvalitete. To će posebno biti važno zbog daljnjeg razvoja premium branda Merla.
Apartman kao vrhunski hotel
Pod brandom Merla se u TTT-u proizvode najkvalitetnije posteljine i stolnjaci namijenjeni kućanstvima i apartmanima.
Osim što lijepo izgledaju, specifičnost Merla proizvoda je to da su izrađeni od 100 % pamuka, a istovremeno su neuništivi te se lako se održavaju. To je i razlog zbog kojeg imaju stalan porast kupaca koji su vlasnici apartmana jer je gostima bitan cjelokupni doživljaj boravka u njihovom objektu. S druge strane vlasnicima apartmana bitno je da se proizvodi lako održavaju i da traju više od jedne sezone.
„Tajna popularnosti naših proizvoda je što se, osim što su lijepi, lako održavaju i traju gotovo vječno. Naša posteljina niti nakon 250 pranja na 95 stupnjeva neće promijeniti oblik ni boju. To je potvrdilo i testiranje na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu. A ako kupite u startu jeftiniju posteljinu, morate biti spremni da će vam trajati barem pet puta kraće“, upozorava Popić.
Šivanje po mjeri za posebne dimenzije
Osnovna razlika njihovih proizvoda od većine drugih je to što se posteljina i stolnjaci dizajniraju, tkaju, kroje i šivaju u Hrvatskoj, u Velikom Trgovišću.
„Budući da sami sve radimo pod jednim krovom, možemo se prilagoditi bilo kojoj dimenziji i zahtjevima kupaca. I same nas je iznenadilo u kojim se sve dimenzijama, visinama i širinama rade kreveti i madraci za koje su ljudi u potrazi za odgovarajućom posteljinom. Srećom možemo napraviti plahte i lancune za sve dimenzije i po tome smo posebno postali poznati. Od dječjih kreveta do jahti – bez izvlačenja plahti“, šale se iz TTT-a.
Kupci kupuju direktno od njih bez posrednika, u dućanu u Teslinoj 5 u centru Zagreba ili putem webshopa www.merla.hr. „Tako nam je omogućena izravna komunikacija što je jako bitno u slučaju kada kupci trebaju posebne dimenzije ili nešto slučajno krivo izmjere što onda lako ispravljamo. Također kupnjom direktno od proizvođača, kupci podržavaju kvalitetu proizvoda i radna mjesta u tvornici te nema dodatnih marži i troškova između proizvođača i kupaca“, pojašnjava Mario Popić.
Iako su Merla proizvodi u startu nešto skuplji, onaj tko kupi njihove proizvode zna da mu je isplativiji i povoljniji jer su zbog posebne pažnje tijekom tkanja i dorade posteljine i stolnjaci gotovo neuništivi.
„Dok se tekstil proizvodio u Europi svi su proizvodili kvalitetno. No, kada se proizvodnja preselila u Kinu i Pakistan, kvaliteta i trajnost proizvoda je osjetno pala. Mi smo kvalitetu zadržali. Vodimo računa o svemu, počevši od nabave najboljeg pamuka provjerenog porijekla, kontroli kvalitete u svakom koraku proizvodnje do dorade u Milanu, gdje se nalaze najbolji svjetski specijalisti za doradu i bojanje tkanina.“
Stolnjaci inspirirani tradicijom
Da su na pravom put dokaz su im reakcije kupaca. Kupci se vraćaju, preporuče Merla posteljinu prijateljima ili ih kupuju za poklon drugima, a pogotovo za vjenčanja ili značajne obljetnice.
Osim posteljine, pod brendom Merla u ponudi je i stolno rublje – stolnjaci, salvete i pregače inspirirane tradicionalnim hrvatskim čipkama i vezovima. Stolnjaci su također izrađeni od damasta zbog kojeg imaju specifičan sjaj. Za sad je u ponudi heritage kolekcija, a najavljuju da će uskoro izaći i nova inspirirana konavoskim vezom. „Dosadašnje reakcije su fantastične. Pogotovo od gostiju koji su istinski oduševljeni kada čuju da je stolnjak na kojem doručkuju nadahnut tradicijom i proizveden u Hrvatskoj.“ Motivi na stolnjacima nisu otisnuti već utkani i zbog toga se mogu prati na 95 stupnjeva bez da promjene boju ili oblik, a neki kupci čak vole više okrenuti stolnjak na „krivu“ stranu jer je uzorak isti, a sjaj i boje su drugačije.
Širenje maloprodajne mreže i webshop
Što se tiče maloprodajne mreže najprije je otvoren Merla shop u središtu Zagreba, a zatim webshop koji pokriva čitavu Hrvatsku i okolne zemlje. „U budućnosti nam predstoji otvaranje maloprodajnih objekata duž obale, ali i u inozemstvu. Cilj nam je omogućiti da svako kućanstvo može imati posteljinu vrhunske kvalitete kakva je u najboljim hotelima svijeta, od najbolje sirovine i koja sigurna za kožu i cijelu obitelj, odnosno da se u vlastitom domu osjećaju kao u hotelu s pet zvjezdica, Naravno, po prihvatljivoj cijeni za hrvatske građane“, ističe Popić.