Mila Čuljak mjesta sjećanja evocira pokretima, odnosno tragovima koji su utisnuti u tijelo i materijaliziraju se sitnim titrajima, disanjem, koncentriranom gestom i kretanjem tijela u prostoru
RIJEKA Koreografskim solom »Les lieux de mémoire« u sali za snimanje HNK Ivana pl. Zajca predstavila se izvođačica i koreografkinja Mila Čuljak.
Uz Čuljak autori su Ana Jurčić i Josip Maršić, a predstava je nastala u produkciji Umjetničke organizacija »Fiskultura«.
Projekt je premijerno izveden ovoga proljeća u okviru programa 13. Platforme.hr.
Kao što sugerira naslov predstave, koji bi u prijevodu značio »Mjesta sjećanja«, autori se različitim izvedbenim jezicima bave temom memorije i pokušavaju rekonstruirati krhotine sjećanja.
Mila Čuljak mjesta sjećanja evocira pokretima, odnosno tragovima koji su utisnuti u tijelo i materijaliziraju se sitnim titrajima, disanjem, koncentriranom gestom i kretanjem tijela u prostoru.
Ovaj izvedbeni plan nadopunjen je tekstom i video-materijalom, koji također otvaraju problem memorije – individualne i kolektivne, dok se relacija uspostavlja i prema konzumerističkom društvu koje troši tijelo u potrošačke svrhe.
Kako je zabilježio dramaturg predstave Andrej Mirčev, iscrpljujući koreografsku strukturu repeticijom koreografskog materijala, politika izvedbe zrcali se kroz postupak grotesknog ironiziranja i hipertrofiranja žudnje, koja svoju začudnu kulminaciju na koncu ironično osporava u mimetičkoj dekonstrukciji pjesme portugalskog benda »Que parva que sou«. Mapiranje potisnutih, kolektivnih i pojedinačnih, prošlosti poticaj je za osluškivanje i preuzimanje vlastite odgovornosti – zapisao je Mirčev.
Glazbu je skladao Josip Maršić, video potpisuje Ana Jurčić, dramaturgiju Andrej Mirčev, oblikovatelj svjetla je Alan Vukelić, a oblikovatelj zvuka Zoran Medved.