Talaya Schmid

U riječkom MMSU otvorena instalacija “Liquid Cuntry”, uvod je u Bijenale industrijske umjetnosti

Portal Novi list, Hina

Foto MMSU Rijeka

Foto MMSU Rijeka

Instalacija Talaye Schmid sastoji se od šetnice drvenim paletama, niz radove u tekstilu, u tehnici taftanja, do šatora u dnu prostorije



U Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci (MMSU) u četvrtak je otvorena instalacija “Liquid Cuntry” švicarske umjetnice Talaye Schmid, kao uvod u 4. Bijenale industrijske umjetnosti.


Instalacija Talaye Schmid sastoji se od šetnice drvenim paletama, niz radove u tekstilu, u tehnici taftanja, do šatora u dnu prostorije.


Doživljaj posjetitelja upotpunjava dvadesetominutni zvučni rad Body Fluids, mješavina ljubavnih pjesama, osobnih priča, zvukova vode, nastala u suradnji s glazbenom producenticom DJ Beliom Winnewisser.




Talaya Schmid jedna je od 29 umjetnika i umjetnica koji sudjeluju na 4. bijenalu industrijske umjetnosti naslovljenom “Krajolici želje”, u koncepciji švicarskih kustosa Paola Bianchija i Christopha Doswalda.


Bijenale je strukturiran u tri geografski odvojene, ali tematski međusobno povezane izložbene cjeline: Labin sa susjednom rudarskom Rašom funkcionirat će kao polazišna točka i središte Bijenala, iz kojeg se ono širi prema Puli i Rijeci.


Talaya Schmid, rođena 1983. godine u Zürichu, razigrana je feministička umjetnica, aktivistkinja i predavačica, ističe Muzej moderne i suvremene umjetnosti Rijeka.


U tehnici taftanja, koja se koristi za izradu tepiha, stvara šarene mekane skulpture, skulpturalnu modu i mekane čupave murale.


Schmid je suosnivačica i kustosica godišnjeg filmskog i umjetničkog festivala o seksualnosti i rodu, Porny days, koji se u Zurichu održava od 2012. godine. Diplomirala je 2013. godine na sveučilištu Goldsmith u Londonu.


Drugo predotvaranje 4. Bijenala industrijske umjetnosti je 12. svibnja u Malom rimskom kazalištu u Puli. Svečano otvaranje 4. Bijenale industrijske umjetnosti je 13. svibnja u Labinu.


Ovo bijenale pokrenuto je 2014. godine kao snažna alternativa kontekstu sveopće globalizacije, zbog koje se većina lokalnih obilježja mijenja pod dominacijom većih kulturnih i političkih središta, koja sustavno nameću određene konvencije u suvremenoj umjetnosti, mijenjajući lokalne kulturne krajolike, ističe se u najavi manifestacije.


Stoga IAB inzistira na lokalnom i regionalnom kontekstu, s posebnim naglaskom na industrijsku te kulturnu baštinu Istre općenito, u cilju jačanja lokalnog, odnosno regionalnog identiteta, kao i unaprjeđenja njegove važnosti, vidljivosti i prepoznatljivosti u europskim okvirima, navedeno je.