Zbirka Politeo

FOTO Koloristički vatromet Politeove sakupljačke strasti: Razgledali smo izložbu “Boja je radost”

Foto Davor Kovačević

Foto Davor Kovačević

Stvaranje i skupljanje su radost. A nadasve nam boje kao radost nikad nisu bile potrebnije nego danas. Zahvaljujemo Toniju Politeu što ih je za nas sakupio, kaže Branko Franceschi



ZAGREB – U Modernoj galeriji, nacionalnom muzeju moderne umjetnosti, u studiju »Josip Račić«’ u Margaretskoj ulici nadomak Cvjetnog trga, još do 7. veljače može se razgledati zbirka Politeo – izložba »Boja je radost« na kojoj posjetitelji imaju prilike uživati u djelima velikog broja domaćih i svjetskih imena kao što su Yakov Agam, Arman, Philipe Berry, Corneille Beverlo, Boris Bućan, Christo, Salvador Dali, Gudmundur Erró, Jean-Michele Folon, Gilbert & George, Keith Haring, Shen Jingdong, Peter Klasen, Manabu Kochi, Jannis Kounellis, Kriki, Fernand Leger, Helge Leiberg, Karl Erik Lindström, Andras Markos, Patrick Moya, Mimmo Palladino, Michelangelo Pistoletto, Bernard Rancillac, Fukao Rikizo, James Rosenquist, Daisuke Samejima, Roger Selden, Antonio Segui, Jesus Rafael Soto, Haruhiko Sunagawa, Richard Texier, Victor Vasarely, Zlatan Vrkljan i Andy Warhol.


Duh vedrine


»U Galeriji Račić koja je kompaktan izložbeni prostor, željeli smo izborom radova iz Zbirke Politeo razvedriti poslovično sive siječanjske dane u Zagrebu te, naravno, unijeti i duh vedrine u pandemijsko-postpotresno ozračje. Uspjelo je. Posebno bih istaknuo sraz »teškaša«, Bućanova akta s ikoničkom »Marilyn« Andyja Warhola. Ili, pak, fantastičan kubus Jesusa Rafaela Sotoa koji kroz izlog vabi posjetitelje«, kaže ravnatelj Moderne galerije i kustos izložbe »Boja je radost« Branko Franceschi te dodaje kako su iz Galerije izuzetno zadovoljni posjetom. U prostranim muzejima nikad nema toliko publike da bi se u pitanje dovodio zadani epidemiološki standard, a najveća je promjena, ističe Franceschi, što više nema društvenog rituala otvaranja izložbe.


»Počinje nam nedostajati. Ipak je uz sve frivolnosti riječ o izravnom susretu umjetnika i publike, a ne samo djela. Izložbe se otvaraju za publiku u radno vrijeme, o čemu obavijesti šaljemo e-mailom i preko društvenih mreža. Sretni smo da je tako i da u oštećenom središtu Zagreba održavamo kulturni život. Publika cijeni naš dinamičan program i redovito nas posjećuje«, kazuje ravnatelj i kustos aktualne izložbe u Račićevu studiju.


Foto galerija: Bili smo na izložbi "Boja je radost - zbirka Politeo" Foto: Davor Kovačević


Slavlje boja i oblika




Važno je dodati kako je Moderna galerija, za razliku od većine muzejskih institucija, imala sreće te su u oba svoja prostora doživjeli manja oštećenja koja su ubrzo bila i sanirana, iako su neki radovi i dalje u tijeku.


»Naše sjedište, neobaroknu palaču Vranyczany, zaštitili su zahvati na preuređenju prostora završeni 2005. godine, koji su prema projektu arhitekta Kovačića uključivali i izvjesna strukturalna učvršćivanja. Radove je financiralo Ministarstvo kulture RH za vrijeme ravnateljstva kolege Zidića. Da je po djelovanju HAZU-a, koji je upisan kao vlasnik zgrade, stradali bismo kao i svi drugi muzeji, napomenuo je Franceschi.


Aktualna izložba koja »slavi boje i oblike« dio je Politeove zbirke slika, objekata i grafika od preko četiri stotine djela domaćih i inozemnih autora, a sam Toni Politeo, koji živi između Hvara i Zagreba, 1978. godine je u renesansnom dvorcu pjesnika Petra Hektorovića u Starom Gradu na Hvaru otvorio prvu privatnu galeriju u Jugoslaviji i cijelom socijalističkom bloku.


»Ples« Helge Leiberg


Moderna galerija, unatoč svemu, svoju izložbenu sezonu u 2021. godini otvara kolorističkim vatrometom Politeove sakupljačke strasti i osjećaja za bujnost života. »Stvaranje i skupljanje su radost. Izložbe su radost. A nadasve boje kao radost nikad nam nisu bile potrebnije nego danas. Zahvaljujemo Toniju Politeu što ih je za nas sakupio«, zaključuje svoj predgovor Branko Franceschi. Ja ću, ako zbog ičega, onda zbog »Plesa« Helge Leiberg još pokoji put, do 7. veljače, svratiti u studio Moderne galerije »Josip Račić«.