FESTIVAL GLAZBE

Drugi Dubrovnik Jazz Outbrake. Iz Lazareta iscurio virus koji je izazvao jazz epidemiju

Davor Hrvoj

Foto Davor Hrvoj

Foto Davor Hrvoj

Svaki od programa donio je djela maštovitih skladatelja i sjajnih improvizatora. Festival je svojim solističkim nastupom otvorio pijanist Petar Ćulibrk



DUBROVNIK – Od 11. do 13. studenoga u Lazaretima u Dubrovniku održan je Dubrovnik Jazz Outbrake 2022. Festival je protekao u znaku promocija autorskih albuma te visokoj razini izvedbi koje je sve tri večeri pratila mnogobrojna publika. Svaki od programa donio je djela maštovitih skladatelja i sjajnih improvizatora. U popratnom programu bila je postavljena izložba fotografija jazz umjetnika koje je snimio Davor Hrvoj, predstavljene su knjige »Gore nego psetu« Charlesa Mingusa u prijevodu Saše Dracha i »Zamrznuta glazba – razgovori s jazz glazbenicima« Davora Hrvoja te je održan masterclass Zvonimira Šestaka i Janka Novoselića na temu »Bas i bubnjevi u jazz i modernoj improviziranoj glazbi«.


Sastav koji grize


Festival je svojim solističkim nastupom otvorio pijanist Petar Ćulibrk. Bio je to koncert visokog rizika, ne zbog mogućnosti sukoba, nego zbog profila publike. Naime, Ćulibrk je Dubrovčanin koji godinama živi u Zagrebu, a u publici je bilo glazbenih znalaca koji ne opraštaju ništa što ne ulazi u kategoriju izvrsnosti. Ipak, zbog reakcije publike mogao je odahnuti i zadovoljno protrljati ruke. Osim toga taj je koncert za njega bio emotivan jer je svirao na starom Steinway klaviru na kojem je, još kao polaznik osnovne glazbene škole, svirao u Kneževom dvoru. Tom prigodom predstavio je svoj album »Old School« za koji je snimio isključivo vlastite skladbe. Radi se o djelima kroz koja ukazuje na razvojni put jazza te na osoban način interpretira razne podžanrove te glazbe – razigrano i sjetno, intenzivno i opušteno, grubo i nježno.





Kontrabasist i skladatelj Zvonimir Šestak svoj je program koncipirao na autorskim skladbama sa svojeg prvijenca »In the Pocket«. Nastupio je sa svojim stalnim suradnicima koji s njim djeluju u sastavu Zvonimir Šestak Groove Assembly: tenor saksofonistom Mariom Bočićem, pijanistom Joeom Kaplowitzem, bubnjarom Jankom Novoselićem i kongistom i udaraljkašem Hrvojem Rupčićem. S njima je i snimio CD i održao niz koncerata što se odrazilo na dobro razumijevanje njegovih skladbi, ali i na uigranost. Još jednom Šestak je dokazao važnost djelovanja s istom postavom koja grize, svira strastveno i sa žarom. Pokazalo se to i u dodatku kad su srčano odsvirali standard »St. Thomas« legendarnog saksofonista Sonnyja Rollinsa još jednom raspametivši publiku.


Uvjerljivi skladatelji


Druge večeri festivala promociju svojeg novog albuma, »Prije dana«, održao je alt saksofonist i skladatelj Miro Kadoić. Publiku je oduševio svirajući uz pijanista Petra Ćulibrka, kontrabasista Nikolu Matošića i bubnjaricu Brunu Matić. I u njegovom slučaju radi se o dugogodišnjim suradnicima u koje ima povjerenja i kojima bez straha povjerava tumačenje svojih djela. Osim autorskih skladbi sa spomenutog, izvodio je i neke koje je snimio na prethodnim albumima. Među njima posebice je dojmljiva bila izvedba njegove skladbe »Monster in the Garden« s kojom je zaključio koncert. Nakon nje i on je morao ponovo stupiti pred publiku koja mu je iskazala divljenje i demonstrirati razigranost, domišljatost i dovitljivost, što su i inače karakteristike njegove svirke.


Večer je, na najbolji mogući način, zaključena jam sessionom na kojem su se izmjenjivali mnogi od prisutnih glazbenika. Završne večeri festivala svirao je gitarist Darko Jurković Charlie čiji je program bio sastavljen uglavnom od autorskih skladbi s novog albuma »Trio, duo, solo«. U prvom dijelu svirao je solo, kako to često čini. Lijepe teme i još ljepše improvizacije – razigrane, razvedene, elokventne. Nije se odrekao ni standarda; posebice je osjećajno odsvirao baladu »Smile« Charlieja Chaplina. U tom dijelu jednu je skladbu izveo u duu s bubnjarem Jankom Novoselićem u ulozi tablista Oma Prakasa Pandeja koji mu se pridružio na snimanju albuma u nekoliko izvedbi. U drugom dijelu pridružili su mu se Novoselić i kontrabasist Zvonimir Šestak, koji su također sudjelovali u snimanju CD-a. Uz njih naglasak je bio na komunikaciji i stvaranju kompaktnog kolektivnog zvuka, a Charlie je zadržao liričan i profinjen pristup s maštovitim solima i puno filigranskih detalja. I oni su izazvali buran pljesak za dodatak. Dva dodatka! Publika je pokazala da voli i želi Dubrovnik Jazz Outbrake.