Predvodnik vremena

Više nema uzmaka za iX1. Sve je spremno za serijsku proizvodnju ključnog modela BMW-a

Edi Prodan

Električni iX po svim svojim elementima postaje predvodnikom novog vremena



Iako su prve najave govorile kako će BMW iX biti spreman je za serijsku proizvodnju početkom 2022. godine, na svjetske ceste trebao bi stići već od studenog 2021.


Nova tehnologija BMW Group kombinira zadovoljstvo bez emisije, sportsku okretnost i uvjerljiv opseg rada s profilom karaktera posvećenom upravo održivosti. Svojim sjajnim dizajnom i interijerom posvećenom luksuznoj prostranosti, BMW iX utjelovljuje svježi novi stav o konceptu Sports Activity Vehicle (SAV). Ovaj model zamišljen od samog početka za isključivo električnu mobilnost temelji se na novom alatu za budućnost, čiji se ogromni potencijal za inovacije na području automatizirane vožnje, upravljanja, povezivanja i digitalnih usluga pretvara u vrhunsko iskustvo mobilnosti bez premca u ovom segmentu. U nekoliko riječi, BMW iX1 je automobil koji u najvećoj mogućoj mjeri predstavlja osnovu na kojoj će jedna od najpoznatijih svjetskih kuća graditi svoju i našu budućnost. Našu i ne nužno za one koji ne posjeduju BMW, ali zahvaljujući tehnološkim iskustvima i predanosti rada za automatiziranu vožnju, iX1 se ipak tiče – svih nas!


BMW iX bit će predstavljen u dvije varijante. Obje su opremljene električnim sustavom pogona na sve kotače, kombinirane snage od 523 KS u BMW-u iX xDrive50 (potrošnja električne energije kombinirana u WLTP ciklusu: 23,0 – 19,8 kWh/100 km) i 326 KS u BMW-u iX xDrive40 (potrošnja električne energije kombinirana u WLTP ciklusu: 22,5 – 19,4 kWh/100 km). Učinkovitost pogonske tehnologije uparena s najnovijom tehnologijom baterijskih ćelija rezultira dosegom izračunanim WLTP-om do 630 kilometara u BMW-u iX xDrive50 i do 425 kilometara u BMW-u iX xDrive40. Također bi se kasnije trebao pridružiti modelu, BMW iX M60 (potrošnja električne energije kombinirana u WLTP ciklusu: 21,6 kWh/100 km) s maksimalnom izlaznom snagom iznad 600 KS što obećava izuzetno sportsko, a potpuno električno iskustvo vožnje.




Struktura karoserije, princip dizajna i podešavanje šasije BMW-a iX savršeno su prilagođeni spajanju izvrsne udobnosti vožnje sa sportskim karakteristikama upravljanja. Aluminijska konstrukcija okvira i upotreba plastike ojačane karbonskim vlaknima na krovu, sa strane i straga rezultiraju mješavinom materijala što istovremeno povećava krutost i minimalizira težinu. Optimizirana aerodinamička svojstva koja doprinose koeficijentu otpora automobila od samo 0,25 što također ima pozitivan utjecaj na učinkovitost i domet. Visokonaponska baterija smještena nisko u donjem dijelu automobila smanjuje težište, kombinirajući se s ravnomjernom raspodjelom težine kako bi upravljanje bilo okretnije. Zahvaljujući dobro uravnoteženim voznim karakteristikama, odiše okretnošću i dinamikom.



Standardna tehnologija šasije za BMW iX sastoji se od dvoosovinske prednje osovine, stražnje osovine s pet karika, prigušivača povezanih s podizanjem i električnog sustava upravljanja s »servotronic« funkcijom i promjenjivim omjerom. Dvoosovinski zračni ovjes s elektronički upravljanim prigušivačima, integriranim aktivnim upravljačem i sportskim kočnicama mogu se naći na popisu opcija. Kao alternativa standardnim 20-inčnim naplatcima od lakih legura, postoji izbor 21-inčnih i 22-inčnih Air Performance kotača. Oni mogu biti opremljeni gumama sa smanjenim otporom kotrljanja što na svojoj unutarnjoj površini imaju sloj pjene za poboljšanje zvučne izolacije.


Električni sustav pogona na sve kotače u BMW-u iX prenosi točno potrebnu količinu pogonskog momenta na prednje i stražnje kotače u svim situacijama vožnje. Njegova inteligentna kontrola omogućuje potpuno varijabilni prijenos snage, od vrlo učinkovitog čistog stražnjeg pogona do pogona na sve kotače koji maksimalizira vuču.


Tehnologija ograničenja proklizavanja kotača, prvi put u kombinaciji s pogonom na sve kotače, donosi daljnje poboljšanje vuče i stabilnosti upravljanja. Integriran u upravljanje motorom, ovaj sustav daje vrlo precizne i munjevito brze korektivne ulaze i na taj način omogućuje automobilu da bez napora svladava prepreke u najtežim kondicijama, čak i u najlošijim vremenskim uvjetima na cesti.


Dodajmo još da BMW iX xDrive50 postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,6 sekundi, dok BMW iX xDrive40 to doseže za 6,1 sekundu. U ovom trenutku nisu poznati elementi koji bi utjecali na cijenu, ali jasno je da će i u tom elementu dolaziti o postupnog izjednačavanja s »klasičnim« BMW-ovim automobilima. Naprosto, kako se po svemu može razabrati, budućnost pred iX1 više nema pravo na – uzmak!