Posljedica invazije

U “ratnom” ožujku prodaja automobila u Rusiji pala za gotovo dvije trećine u odnosu na isto razdoblje 2021.

T.I.

Foto: Lada

Foto: Lada

Lada je ostala najpopularnija marka na tržištu automobila u ožujku s 12.289 prodanih primjeraka. Svejedno, i oni su pali u prodaji i više od prosjeka, 64% u odnosu na 3. mjesec 2021.



Nema nikakve sumnje da invazija Rusije djeluje pogubno na gospodarstvo Ukrajine, ali sve je više dokaza da i ekonomija agresora teško pati. Sve oštrije i obuhvatnije sankcije sve većeg broja zemalja, blokiranja imovine ruskim poduzećima i bankama, zatvaranje ruskih pogona u vlasništvu stranih kompanija, neizvjesna budućnost, sve se to odražava na raspoloženje ruskih potrošača i usmjeravanje ka najnužnijem.


Kao primjer navodimo podatak investicijskog Udruženja europskih poslova u Rusiji (AEB), o prodaji automobila na ruskom tržištu tijekom ožujka kad je rat u Ukrajini već bio u punom zamahu. Naime, u odnosu na ožujak prethodne (pandemijske) godine prodaja automobila na ruskom tržištu pala je za gotovo dvije trećine, točnije 62,9 posto. Brojčano, dok je u ožujku 2021. prodano 93.547 vozila, ovog ratnog ožujka ta je brojka pala na skromnih 55.129.


Lada je ostala najpopularnija marka na tržištu automobila u ožujku s 12.289 prodanih primjeraka. Svejedno, i oni su pali u prodaji i više od prosjeka, 64% u odnosu na 3. mjesec 2021. Drugo i treće mjesto zauzimaju korejski brendovi, Kia sa 6.336 jedinica i Hyundai s 4.909 jedinica, oba 68% manje od prošlogodišnje brojke. Lada Granta bila je najpopularniji model u ožujku s 3.433 prodana primjerka.




Prodaja automobila dobar je indikator stanja u gospodarstvu i bit će zanimljivo vidjeti u narednim mjesecima je li ožujak samo zastoj zbog jednokratnog ratnog šoka, ili će ova snažna recesija u ruskoj auto-industriji trajati dok traje agresija Rusije na Ukrajinu.