Foto: E. PRODAN
povezane vijesti
- U tijeku očevid: Utvrđuje se uzrok zbog kojeg je sinoć izbio požar BMW-a u vlasništvu leasing kuće
- Po prvi put Tesla više ne prodaje najviše električnih auta u Europi. S trona ih skinula stara njemačka tvrtka
- Veliko istraživanje pokazalo da je samo 13 električnih automobila pogodno za duga putovanja, evo koji su to
Fantastična replika BMW 3.0 CSL, izvorno proizvedenog sedamdesetih godina prošlog stoljeća, predstavljena prošle godine u sklopu proslave 50. rođendana sportskog M odjela te bavarske automobilske kuće, inače proizvedena u svega 50 primjeraka, svečano je uručena Franji Tomiću, vlasniku tvrtke Tomic & CO.
Rođendanski je to dar BMW-a povodom 30. rođendana tvrtke što uz Hrvatsku proizvode jedne od najboljih automobilskih korporacija na svijetu prodaje i servisira u još nekoliko država jugoistočne Europe.
Ključeve dara Franji Tomiću ispred salona njegove tvrtke smještenog na zagrebačkom Roosveltovom trgu uručio je Franciscus van Meel, čelni čovjek BMW-ova M ogranka, osoba pod čijom dirigentskom palicom nastaju neki od najbržih serijskih automobila na svijetu, da bi se nakon toga uzvanici uputili u Hrvatsko narodno kazalište na veliki gala koncert kojim tvrtka Tomić & Co obilježava “okruglu” obljetnicu djelovanja.
Opernim koncertom ravnat će maestro Ivan Repušić, dok će uz orkestar i zbor HNK-a nastupiti i vrhunski solisti – meksički tenor Javier Camarena, rumunjski bariton George Petean, sopranistica Marija Kuhar Šoša i mezzosopranistica Martina Mikelić.
Po mnogima, pa i samom BMW-u, 3.0 CSL je jedan od najboljih automobil koji je BMW M ikada proizveo.
Pokreće ga motor sa šest cilindara čija je snage čak 560 KS, najveća ikad u BMW-u isporučena uz motore s navedenim brojem cilindara.
Iako se danas velika većina BMW-ovih automobila isporučuje s automatskim mjenjačem, ovaj izuzetni primjerak ima manualni, 6-stupanjski kao bi sportski užitak bio do kraja brutalno iskren.
Na taj se način uvelike prenosi poruku iz vremena nastanka 3.0 CSL-a, iz godina koje su u velikoj mjeri bile posvećene upravo doživljaju snage automobila. Svi aspekti njegovog karaktera – dinamična vanjska elegancija, kokpit klasičnog sportskog automobila, lagana konstrukcija, 6-cilindarski motor, ručni mjenjač i pogon na stražnje kotače – temelje se na tradicionalnim principima BMW M automobila.
Oni se nadopunjuju uz pomoć najnovije tehnologije, danas su su tu primjerice LED svjetla, kako bi stvorilo ultimativni simbol fascinacije za vrhunsku izvedbu u stilu BMW-a koji velik dio svog uspjeha i prihvaćenosti na tržištu duguje upravo svojoj M sekciji.
Ima još u opisu ovog jedinstvenog rođendanskog dara!
Da bi se dobilo na čvrstoći i sigurnosti, a istodobno smanjilo njegovu težinu, BMW koji sada posjeduje i Franjo Tomić ima izuzetno velik udio dijelova od karbonskih vlakana što se inače primjenjuju na bolidima Formule 1 ili sličnim ultrasportskim automobilima.
U svakom slučaju, dar je to dostojan značenja Franje Tomića u cjelokupnom sustavu BMW-a, ali i hrvatskog gospodarstva. Točnije činjenice da ga nije bilo ni najmanje strah ulagati u Hrvatsku te tu bavarsku tvrtku dovesti u Zagreb u jeku ratnih razaranja 1993. godine. Tomić je na taj način itekako naglasio povjerenje u perspektivu tada sasvim mlade države što je kasnije pozitivno utjecalo i na dolazak drugih investitora.