Obljetnica tvrtke

U Hrvatskoj jedan od najluksuznijih BMW-a! Proizvedeno ih je samo 50, a na poklon ga je dobio Franjo Tomić

Edi Prodan

Foto: E. PRODAN

Foto: E. PRODAN



Fantastična replika BMW 3.0 CSL, izvorno proizvedenog sedamdesetih godina prošlog stoljeća, predstavljena prošle godine u sklopu proslave 50. rođendana sportskog M odjela te bavarske automobilske kuće, inače proizvedena u svega 50 primjeraka, svečano je uručena Franji Tomiću, vlasniku tvrtke Tomic & CO.


Rođendanski je to dar BMW-a povodom 30. rođendana tvrtke što uz Hrvatsku proizvode jedne od najboljih automobilskih korporacija na svijetu prodaje i servisira u još nekoliko država jugoistočne Europe.





Ključeve dara Franji Tomiću ispred salona njegove tvrtke smještenog na zagrebačkom Roosveltovom trgu uručio je Franciscus van Meel, čelni čovjek BMW-ova M ogranka, osoba pod čijom dirigentskom palicom nastaju neki od najbržih serijskih automobila na svijetu, da bi se nakon toga uzvanici uputili u Hrvatsko narodno kazalište na veliki gala koncert kojim tvrtka Tomić & Co obilježava “okruglu” obljetnicu djelovanja.


Opernim koncertom ravnat će maestro Ivan Repušić, dok će uz orkestar i zbor HNK-a nastupiti i vrhunski solisti – meksički tenor Javier Camarena, rumunjski bariton George Petean, sopranistica Marija Kuhar Šoša i mezzosopranistica Martina Mikelić.


Po mnogima, pa i samom BMW-u, 3.0 CSL je jedan od najboljih automobil koji je BMW M ikada proizveo.


Pokreće ga motor sa šest cilindara čija je snage čak 560 KS, najveća ikad u BMW-u isporučena uz motore s navedenim brojem cilindara.


Iako se danas velika većina BMW-ovih automobila isporučuje s automatskim mjenjačem, ovaj izuzetni primjerak ima manualni, 6-stupanjski kao bi sportski užitak bio do kraja brutalno iskren.



Na taj se način uvelike prenosi poruku iz vremena nastanka 3.0 CSL-a, iz godina koje su u velikoj mjeri bile posvećene upravo doživljaju snage automobila. Svi aspekti njegovog karaktera – dinamična vanjska elegancija, kokpit klasičnog sportskog automobila, lagana konstrukcija, 6-cilindarski motor, ručni mjenjač i pogon na stražnje kotače – temelje se na tradicionalnim principima BMW M automobila.


Oni se nadopunjuju uz pomoć najnovije tehnologije, danas su su tu primjerice LED svjetla, kako bi stvorilo ultimativni simbol fascinacije za vrhunsku izvedbu u stilu BMW-a koji velik dio svog uspjeha i prihvaćenosti na tržištu duguje upravo svojoj M sekciji.


Ima još u opisu ovog jedinstvenog rođendanskog dara!


Da bi se dobilo na čvrstoći i sigurnosti, a istodobno smanjilo njegovu težinu, BMW koji sada posjeduje i Franjo Tomić ima izuzetno velik udio dijelova od karbonskih vlakana što se inače primjenjuju na bolidima Formule 1 ili sličnim ultrasportskim automobilima.


U svakom slučaju, dar je to dostojan značenja Franje Tomića u cjelokupnom sustavu BMW-a, ali i hrvatskog gospodarstva. Točnije činjenice da ga nije bilo ni najmanje strah ulagati u Hrvatsku te tu bavarsku tvrtku dovesti u Zagreb u jeku ratnih razaranja 1993. godine. Tomić je na taj način itekako naglasio povjerenje u perspektivu tada sasvim mlade države što je kasnije pozitivno utjecalo i na dolazak drugih investitora.