Klasika zadovoljstvsa

Testirali smo Renault Megane 1.3 TCE EDC: I dalje jedan od najboljih kompakata

Edi Prodan

Renault s Meganeom i nakon redizajna pokazuje kako je jedna od najboljih kompakata



Renault je s najnovijim redizajnom svog kompaktnog klasika Megane prvenstveno želio pokazati svoju tehnološku speriornost. Konkretno u testiranom modelu kanio je pokazati kako se s malom litražom, 1,3 litre s uobičajenih 140 »konja«, može dosegnuti istinski izvrsne dinamičke dosege uz jako nisku potrošnju.


Iako dakako Renault ide u sam vrh automobilskih tvrtki koje jako mnogo pažnje iskazuju prema korištenju najnovijih tehnologija, uostalom ima ponajbolje električne automobile na europskom tržištu, nikad ne napušta klasiku. Koliko je u tome dobar uostalom pokazuju podaci kako se s njegovim motorima koriste ne samo »kolege« unutar koncerna kao što je to Dacia, nego i možda najpoznatija marka automobila na svijetu – njemački Mercedes.


Ispeglani izgled


Ono što je također vrlo efikasno »ispeglano« nakon najnovijeg redizajna je izgled automobila. Nije tu bilo nekih specijalnih zahvata, ali maska mu je sad još markantnija, vrlo naglašena što smjera pokazati njegov sportski karakter. Unutrašnjost je uglađena do te mjere i na takav način da bi ga se slobodno moglo doživljavati i kao predstavnika premium sazvježđa. Na sve se nadovezuje i istinski bogata, pa i uglađena oprema, posebno ona što se dotiče estetske funkcionalnosti.




Snaga što pokreće Megene, benzinskih 140 KS, je jako djelotvorna jer se do brzine od 100 km/h može za svega 9,2 sekunde. Odgovor koji pojašnjava ovoliku djelotvornost pronalazi se osim u dobrom motoru i u podatku da se zahvaljujući tehnološkim rješenjima kao i tehnološki naprednim materijalima težinu uspjelo zadržati u jako prihvatljivim granicama. Konkretno testni je Megane imao 1,33 tone što je jako dobar podatak. Maksimalna mu brzina ide sve do 205 km/h što je također impresivni podatak.


Potrošnja je kod benzinaca također intrigantno pitanje. Uvijek postoji strah da će ići poprilično visoko što je, unatoč činjenici da se zbog koronavirusa i čestih lockdowna znatno manje vozi pa je i cijena goriva naglašenije snižena, financijski poprilično opeterećujuće. Srećom, tu se iskazuje Renaultova tehnološka superiornost. Megane smo na testu vozili baš onako kako mu to i karakteristike govore – temperamentno.


U skladu s propisima, ali ne sporo. Ono što nas je iznenadilo je podatak da nam se krajnji prosjek zaustavio na svega 6,8 litara. Znali smo se posvetiti i štednji kad se sve zajedno kretalo ispod šest litara, ali ipak realnost je takva da će vlasnik ovakvog automobila u prosjeku trošiti oko sedam litara goriva na stotinu kilometara, odnosno da će mu kilometar imati cijenu od svega 60-ak lipa što je – jako dobro.


Dimenzije su baš onakve kakve se i očekuje od obiteljskog automobila. Dužina mu je 4,36 metara, a prtljažnik s 406 litara ide u red izdašnijih. Uostalom, rijetko se kod kompaktnih hatchbackova u tom dijelu automobila uspijeva dizajnerskim majstorijama iznaći prostora za više do 400 litara. Kabina je također raskošna, a na stražnjim sjedalima neće se buniti baš nitko, pa imao i duge noge. Da, baš funkcionalni automobil s kojim će svi članovi obitelji biti zadovoljni. Djeca će se straga jako lijepo smjestiti i uživati kao da su u svojoj sobi dok će majka i otac dijeliti impresije – jednog od njih će oduševljavati dizajn unutrašnjosti, drugog dinamika na granici eksplozivnosti.


Modelirajuća cijena


Na kraju prokomentirat ćemo i cijenu. Sa svim dodacima ona u konačnici doseže 205 tisuća kuna. Iznos je to što u jednoj dobroj mjeri izlazi iz okvira kompakata, pogotovo velikoserijskih što Megane nedvojbeno jeste, ali kad se još jednom »preleti« preko bogate opreme koju posjeduje, jasno je kako se ovakav iznos mogao očekivati. Jednako tako može se i s značajno manje opreme. Uostalom, dodatna oprema ima cijenu od 21 tisuću kuna, a u njoj je najveći izdatak paket navigacija koji se uistinu danas jako lako može supstituirati. Istina doplata je i boja, koja čim izlazi iz tri najosnovnije traži – još novca. A kad se već dodaje, onda je sugestija u smjeru testne, nove smeđe boje koja odlično »paše« karakteru ovog Meganea, i svakako mu daje notu otmjenosti.


Nakon redizajna Megane je još snažnije zakoračio u borbu za najprodavaniji kompakt na europskom tržištu. Uostalom, oduvijek je bila riječ o modelu koji jako voli njemačko tržište. Zna li se koliko je ono orijentirano na domaću proizvodnju, Megane teško da je mogao dobiti bolji kompliment.