Testirali smo

Renault Megane Conquest RS Hibrid na testu: Automobil o koje odluku donosi oko

Edi Prodan

Foto Edi Prodan

Foto Edi Prodan

Kod Conquesta najviše privlači coupeovski kroj, ali i njegov povišeni položaj



Ne, Renault nikad nije bio jedan od onih koji slijede trendove, on je u pravilu onaj koji – stvara trendove. U slučaju crossoverovske izvedenice Meganea ta se tvrdnja može donekle relativizirati jer danas je uistinu na tržištu pravo more najrazličitijih crossovera i to u svim klasama, no kod Conquesta ipak pažnju privlači činjenica da je u ovom slučaju istodobno riječ o coupeovskom kroju, ali i o značajnije odignutijem, povišenom položaju koje upućuje na SUV-ovske ambicije.


U svakom slučaju zanimljiva je i odluka da boja lansiranja, dakle ona koja prema mišljenju dizajnera automobila najviše odgovara karakteru vozila, bude plamena, vrlo agresivna mješavina narančaste boje što prelazi, posebno kod određenih osvjetljenja u plamteće crvenu. Dakle Conquest je – živa vatra.


Ono što je poznato, Meganeovo je kvalitetno podvozje, kao i pogonska, hibridna jedinica. Riječ je o klasičnom, ne plug-in hibridu kojem je osnova benzinski agregat što iz motora zapremine 1,6 litara ukupno, s elektromotorom, izvlači 145 KS.




Hibridna jedinica koristi bateriju kapaciteta 1,2 kW, tako da možemo govoriti o punokrvnom, ne »mild« hibridu kakvi su danas zavladali tržištem. Koliko je ovo istinski hibrid pokazuje i mogućnost vožnje u samo EV modu, dakle samo pomoću uskladištene struje.


U gradskoj vožnji to je itekako korisno, u gradovima veličine Rijeke dovoljno za veliki dio dnevnih potreba. Mjenjač je, kao to ide kod hibrida, automatski s kombiniranim brojem prijenosa, četiri za benzinac, dva za elektromotor, stupnjeva prijenosa, i ma koliko zvučao komplicirano, vrlo je uglađen i doprinosi tečnoj vožnji.


Instalirana snaga omogućava i vrlo dinamičnu vožnju. Ubrzanje od nula do 100 km/h je 10,8 sekundi, dok se maksimalno može do 172 km/h. Prosječna potrošnja je jako ovisna o nizu faktora. Od konfiguracije terena, do ritma koji se želi postići.


Deklarirano je 4,9 prosječnih litara, nama je na nekim dionicama, na mirnim otvorenim cestama bilo dovoljno i znatno manje, svega 4,2 litre. Znalo se događati da se na dionici duljoj od pedeset kilometara doseg uopće ne smanji.


Foto Edi Prodan


Crossoverovski kroj ponekad može biti negativan za funkcionalnost automobila. Kod Conquesta u kabini se po tom pitanju ne događa bilo što loše.


Mjesta ima kao i u ishodišnoj verziji, dakle klasičnom kompaktnom Meganeu, dok je kod prtljažnika značajno da se otvara u cijelosti, kao hatchback iako dakako nije riječ o takvom automobilu. To omogućava unošenje većih predmeta, no zapremina je 480 litara, dvadesetak manje nego kod nehibridne verzije.


S obzirom da je iz postavki Fonda za ekologiju i energetsku učinkovitost izbačena mogućnost sufinanciranja ovakvih automobila, cijena je otišla poprilično visoko, sve do 240 tisuća kuna.


Iako se tu radi i o podizanju cijene zbog čitavog niza dodataka, primjerice vrhunski audiosustav Bosse, pa i o tome da je Conquest u verziji R.S. line e-tech dizajnerski i sadržajno jedan uistinu maksimalistički skrojeni automobil, kao i to da ima jako dobri automatski mjenjač što je slučaj s hibridima uopće, ipak je iznos velik.


Ono za što nisu krivi u Renaultu je odluka našeg Fonda.


S obzirom da je riječ o pravom hibridu, koji, posebno u gradovima značajno doprinosi smanjenju zagađenja, subvencioniranjem i svođenjem cijene na 200 tisuća kuna i ta bi se negativnost izbjegla.


Ovako, smanjenje cijene ovisi isključivo o akcijskim popustima ili odluci da se ide na osnovnu, mild-hibridnu opciju s cijenom oko 20 posto nižom.


Iako dakle iznimno sadržajan i bogato opremljen, ovakav je Megane, točnije Conquest prije svega automobil – oka. Ako je ono zadovoljno, kupnja je vrlo izvjesna.


Sve ostalo je poznata Renaultova filozofija proizvodnje automobila tako da svima onima kojima je ona poznata, dodatna razmišljanja nisu potrebna.