Novost na hrvatskom tržištu

Svjetska premijera Citröena C4: Žestoki povratak “otpisanog” kompakta

Edi Prodan

Punokrvni kompakt - Citroen C4 / Foto CITROEN H

Punokrvni kompakt - Citroen C4 / Foto CITROEN H

Citroën C4 se doima kao vrlo suvereno, crossoverovski nastrojeno kompaktno vozilo što bi zbog svih svojih karakteristika, pa i cijene, moglo biti jako konkurentno



Brojne su bile najave kako se Citroën »izmiče« s područja proizvodnje klasičnih kompakata gdje su u novijoj povijesti značajno mjesto zauzimali Xsara i C4. Srećom, predviđanja kako će se taj prostor dominantno prepustiti ostalim markama iz koncerna su nedavno opovrgnuta, tako da je i na hrvatsko tržište stigla nova generacija C4. Dijelom, jasno je da je Citroën također »potegnuo« za kompaktom jer je prema podacima iz 2019. godine na europskom tržištu novih automobila njih čak 29 posto bilo – kompaktno.



Citroën C4 je sada iznimno moderno dizajniran, s neskrivenim simpatijama prema crossoverovskom oblikovanju, znane game klasičnih motora, ali i u potpuno električnoj verziji u kojoj koristi poznati motor snage 136 KS. Kod klasičnih opcija benzinski motori dolaze sa snagom 100, 130 i 155 KS dok su dizelski agregati u verzijama 110 i 130 »konja«. Redom je riječ o izrazito dinamičnim, ali i vrlo štedjivim motorima. Najnižu potrošnju imaju dizelaši kojima se taj parametar »vrti« oko 4,5 litara, dok je najrastrošniji najsnažniji benzinac, onaj sa 155 KS – šest litara. Srednji benzinac, s obzirom na težinu od 1,33 tone optimalne snage od 130 KS, iskazuje se i kao vrlo dinamičan – do brzine od 100 km/h dolazi za samo 8,9 sekundi.


Funkcionalno, C4 je klasični obiteljski automobil čija duljina doseže 4360 mm. Prtljažnik volumena 380 litara, jednako i u električnoj verziji, pokazuje kako je naglasak na voluminoznosti kabine, dok nam visina od 1525 mm pojašnjava njegov crossoverovski izgled.
Ono što se na kraju iskazuje kao također veliki forte Citroën C4 je njegova cijena. Početna je na svega 135 tisuće kuna za što se dobiva benzinski motor snage 100 KS, ali i vrlo izdašnu opremu. Priča se nakon toga razvija s baznim dizelašem od 150 tisuća kuna, najpovoljnija verzija s automatskim mjenječem je 175 tisuća kuna, da bi se nastavilo pa i u vrlo luksuznom smjeru tako da će, kako se čini, »otpisani« model postati jedan od najčešće analiziranih, na kraju i biranih kompakata.




I u verziji s električnim motorom te baterijom kapaciteta 50 kWh uz »feel« paket opreme, jako je konkurentan jer cijena mu je – 279.900 kuna. Odbije li se državni poticaj od 70 tisuća kuna sasvim sigurno – jedan od onih koji najbrže vraćaju uloženo.