
Foto: Pixabay
Gledano globalno, očekuje se da će ove godine biti prodano 77 milijuna novih vozila u cijelom svijetu, što je 14 posto manje nego u 2019. godini. Predviđa se blagi oporavak u 2021. godini, 10-postotni rast prodaje, na 85 milijuna vozila
povezane vijesti
- Nabavio kokain u Sloveniji pa ga došao prodavati u Hrvatsku. Zaustavljen nedaleko naplatne postaje Umag
- Izbio požar Hyundaija, a oštećena je i Toyota, teretni automobil marke Ford, kao i dva kontejnera za smeće
- Dvojica maloljetnika sastala na ulici kako bi mlađi od njih starijem prodao električne parilice, no nije dobro završilo
Prema projekciji tvrtke za analitiku LMC Automotive, drugi val zatvaranja zbog pandemije koronavirusa skupo će koštati europsku auto-industriju, predviđa se 300 tisuća manje prodanih novih automobila u Europi do kraja godine. „Drugi val pandemije zaustavio je oporavak prodaje i pred sobom imamo nepoznati broj mjeseci u kojem će auto-industrija trpjeti gubitke dok se ne pronađe cjepivo“ – pojasnio je predviđanja u video prezentaciji analitičar LMC-a Jonathon Poskitt.
Prije negoli je došlo do novih strožih mjera zatvaranja širom Europe, LMC je predvidio da će prodaja automobila u Europi pasti za 22 posto u odnosu na 2019. godinu. Nove mjere navele su analitičare da revidiraju prijašnje prognoze ka većem pesimizmu. Smatraju da će stroge mjere imati loš utjecaj na raspoloženje potencijalnih kupaca i u prvoj polovici naredne godine i očekuju za 250 tisuća manju prodaju automobila nego što bi bio slučaj u normalnim uvjetima.
Gledano globalno, LMC očekuje da će ove godine biti prodano 77 milijuna novih vozila u cijelom svijetu, što je 14 posto manje nego u 2019. godini. Na globalnoj razini predviđa se blagi oporavak u 2021. godini, 10-postotni rast prodaje, na 85 milijuna vozila.
Po glavnim tržištima to bi trebalo izgledati ovako: u Europi bi moglo biti prodano 16,2 milijuna vozila što je pad od 22 posto. Slijedeće godine prodaja će porasti za 15 posto, na 18,7 milijuna vozila.
U Sjevernoj Americi očekuje se prodaja 17 milijuna vozila, što je 16 posto slabije nego u 2019. Za 2021. oporavak je skromniji od onog koji se očekuje u Europi, 9 posto.
Za razliku od američkog i europskog, na najvećem, onom kineskom, očekuje se veća stabilnost. Predviđena prodaja je 24,1 milijuna vozila što je pad od tek 6 posto u odnosu na 2019. U 2021. trebalo bi biti prodano 7 posto više vozila.