Novitet

Škoda Enyaq IV: Elektrošok za klasičnu automobilsku scenu

Edi Prodan

Prodaja Enyaqa starta na proljeće, a s obzirom na najavljenu cijenu mogao bi to biti jedan od elektromodela koji se cijenom približava klasičnim modelima



Kako to već ide u današnjem kovidalno-virtualnom svijetu, Škoda je u Pragu, istodobno i u čitavom svijetu putem digitalne prezentacije, prošlog tjedna predstavila svoj potpuno električni SUV Enyaq. Istodobno, digitalnom paviljonu predstavljena je i studiju koncepta Vision iV. Također, bili su izloženi i odabrani modeli iz 125-godišnje povijesti Škode.


Enyaq je kompaktni SUV čija je dužina 4,68 metara tako da se u funkcionalno-vizualnom smislu naslanja na ono što smo vidjeli i doživjeli kod Kodiaqa. Dizajna što preferira smirenu eleganciju, takav je pristup uostalom Škodi donio sjane poslovne rezultate sa svim SUV-ovima, kao i s limuzinama Octavia te Superb, Enyaq bi se jako dobro mogao snaći na budućem elektrotržištu. Tim više što je kod njega ta elegancija na prenjem dijelu zahvaljujući doui agresivnosti postala i vrlo moderna, sa željom da Enyaq bude jedan od predvodnika klase u kojoj se nalazi. Unutrašnjost takav utisak još i pojačava, posebno ako se vidi raskoš u kojoj dolazi kod svojih najopremljenijih izdanja među kojima se svojom atraktivnošću najsnažnije ističe RS model.


Ono što je najvažnije, dolazi u čak pet varijanti snage koja se proteže od 148 u verziji 50 iV pa sve do 306 KS u najraskošnijem V RS izdanju. U ponudi je s tri baterije kapaciteta od 52, 58 i 77 kW o kojima je u jednom dijelu ovisna i autonomija vožnje. U baznom modelu ona iznosi 340 kilometara, da bi kod opcije 80 iV s pogonom na prednju osovinu, SUV je dostupan i s integralnim pogonom, ona iznosila čak 510 kilometara. Punjenje je ovisno o snazi mjesta, ako je riječ o oboma najjačim, na žalost i vrlo rijetkim, 80 posto baterije može se napuniti za samo 38 minuta.




Škodin elektro SUV prvijenac u prodaju dolazi na proljeće. S obzirom na to da je baznoj verziji najavljena cijena iznimno povoljnih 39 tisuća eura, ili 290 tisuća kuna, mogao bi zabilježiti i jako dobre prodajne rezultate, postati jednim od prvih električnih automobila koji se cijenom skoro i ne razlikuju od sličnih na klasični pogon, tim više ako se i dogodine budu uvodili državni poticaji za kupnju električnih automobila.